Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Aktivitetsflödet

  1. #1
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167

    Aktivitetsflödet

    Jag saknar en sak som finns när man browsar det vanliga forumet, Markeringen att jag själv postat i detta ärende (lite grön pil)

    Något som går att få?

    - - - Uppdaterad - - -

    En fråga till
    Är det bara jag som får mysko rubrik forumdisplay.php/12-Motor-och-motorstyrning på tråden Visa resultat för omröstning: Har du testat WD40-metoden? i Aktivitesföldet?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    älvängen
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    En fråga till
    Är det bara jag som får mysko rubrik forumdisplay.php/12-Motor-och-motorstyrning på tråden Visa resultat för omröstning: Har du testat WD40-metoden? i Aktivitesföldet?
    Hej nej jag får samma sak och slängs i väg nånstans "http 404"...
    9-3 -03 2,0 Cab.
    9-3 -08 SC Tid Utbytt till en V60 R-Design -15 D4 Polestar
    ''Kvalitet är när kunderna kommer tillbaka, men inte produkterna.''

  3. #3
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    När man skrivit i ett inlägg prenumererar man automatiskt på det ämnet, om man inte valt bort det. Då ser man en grön, rund bild med en vit bock i som visar att man prenumererar på det ämnet.

    Jag är inte helt med på vad problemet är med aktivitetsflödet. Kan ni utveckla?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    älvängen
    Inlägg
    961
    Hej

    man ser inte namnet på WD 40 tråden utan bara det här forumdisplay.php
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    9-3 -03 2,0 Cab.
    9-3 -08 SC Tid Utbytt till en V60 R-Design -15 D4 Polestar
    ''Kvalitet är när kunderna kommer tillbaka, men inte produkterna.''

  5. #5
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Är det bara den tråden eller är det många trådar som blir så?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    älvängen
    Inlägg
    961
    Nej det är nog bara den vad jag sett

    den kanske är för "gammal" och allt ( det mesta) är nyare än den tråden
    9-3 -03 2,0 Cab.
    9-3 -08 SC Tid Utbytt till en V60 R-Design -15 D4 Polestar
    ''Kvalitet är när kunderna kommer tillbaka, men inte produkterna.''

  7. #7
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Om det bara är den så är det nog inte värt att undersöka. Det kanske beror på att det är en omröstning från det gamla forumet eller något sådant som det nya forumet inte är gjort för.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  8. #8
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Det förklarar en hel del! I många andra forum så visas en symbol på de trådar man själv postat inlägg så att man lätt kan hålla koll.
    Och Iconförklaringen på vår sida säger att det är så även här.

    iconer.png
    Den gröna pilen indikerar INTE att jag prenumererar, gissar att texten på iconförklaringen är fel och behöver uppdateras om det är som du säger.
    Fast då skulle jag lägga in en feature request på att det finns ikoner för post och för prenumeration (samt ev. en kombinerad)

    I gamla forumet kunde man spara bokmärken för att lätt hitta igen trådar/postar som just jag hade speciellt intress i utan att ha postat i dem, dessa försvann utan förvaring och hela min värld rasade eftersom det är hopplöst att söka efter gamla trådar och jag vet att jag frågade om just detta eftersom bokmärken saknas i nuvarande version och fick då rekommendationen att använda prenumeration istället. Och om det nu är som du säger så har alla trådar jag sparat som prenumerationer eftersom de innehåller intressant information blivit blandade med alla trådar jag postat i !!!
    Katastrof om så är fallet De är 87st, hur många av dem som jag avsiktligt fått med är då omöjligt att veta.

    Kikar jag på mina inställningar så automatiken avstängd så de borde inte läggas till
    Inställning_pren.png

    Men under Min Profil/Pren så dyker det upp trådar som jag är ganska säker på att jag inte manuellt lagt till prenumeration på, t.ex. denna tråd.
    Profil.jpg

    Bugg eller inställningsfråga?
    Som administratör borde du själv kunna kika på mina inställningar för att se om något är fel där, du har min tillåtelse om så krävs.

    För att återvända till ursprungsfrågan om markering i Vad är nytt?/Aktivitetsflödet så var det att jag skulle uppskatta att se i vyn Aktivitetsflödet om jag postat i det ämnet eller ej med den lille gröne pilen.
    Vore smidigt när man använder Aktivitetsflödet på mobilen!
    Denna bild kanske illustrerar vad jag menar.

    Aktivitesflöde_vs_Forum.png


    Och ang. rubriken på den gamla tråden, notera det i minnet och släpp det och ta upp det igen om det inträffar igen.
    verkar vara pga. att det är en gammal tråd eller för att det är en omröstning och båda fallen lär dyka upp igen.

    "En gång = Ingen gång, två gånger = En vana"


    Edit> Går jag in och tittar på mina prenumerationer har har jag en del med grön pil och andra utan den så jag tror de 87 prenumerationer jag har är de jag vill ha.
    Blev lite svettig där ett tag...
    Senast redigerat av HeRmAN den 2015-01-17 klockan 19:58.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  9. #9
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Det förklarar en hel del! I många andra forum så visas en symbol på de trådar man själv postat inlägg så att man lätt kan hålla koll.
    Och Iconförklaringen på vår sida säger att det är så även här.

    iconer.png
    Den gröna pilen indikerar INTE att jag prenumererar, gissar att texten på iconförklaringen är fel och behöver uppdateras om det är som du säger.
    Nej, den gröna pilen gör precis vad det står att den gör. Den visar att du skrivit i ett ämne.
    Den gröna symbolen med en bock, som inte finns med i ikonförklaringen, visar att du prenumererar på ett ämne.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  10. #10
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Nej, den gröna pilen gör precis vad det står att den gör. Den visar att du skrivit i ett ämne.
    Den gröna symbolen med en bock, som inte finns med i ikonförklaringen, visar att du prenumererar på ett ämne.
    OK, bra. Då kanske den går att lägga till i förklaringen

    Och kikar jag på en tråd jag har prenumeration på och har postat i så syns den om man går via forumstrukturen
    Iconer.jpg


    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Jag saknar en sak som finns när man browsar det vanliga forumet, Markeringen att jag själv postat i detta ärende (lite grön pil)
    Något som går att få?
    Så här menar jag

    Icon på aktivitetsflöde.png

    Förvirringen uppstod när du svarade i post #3 med symbol om prenumeration när jag i post #1 frågade om gjorda inlägg.
    Men nu har det klarnat!
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •