Sidan 2 av 11 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 216

Ämne: Information kring utskick av medlemskort

  1. #21
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av Falcon Visa inlägg
    Hej Michael.

    Förslagsvis, om det är möjligt att särskilja inbetalningarna, så försök skicka ut till nya medlemmar första hand.
    Vi gamla uvar som varit med några år och vet vilken fin klubb detta är hoppar ju inte av i alla fall, hur sent vi än får medlemskortet.
    Tjenare Martin!

    "Great minds think alike" heter det ju

    Precis så har Claes Robertsson, medlemsansvarig, tänkt.

    Han har prioriterat medlemskort till nya medlemmar.
    Rätt eller fel, det ska egentligen inte behövas göras en prioritering, utan vi skall ha en system som klarar av alla inkomna betalningar, oavsett ny medlem eller gammal uv som dig och mig Martin

    En annan prioritering som Claes har gjort är att först skicka medlemsbrevet till gamla uvar med lågt nummer, och därefter skicka till de med lite högre medlemsnummer.
    Detta tror jag han har gjort för att då lättare få ut breven, och inte behöva kolla i medlemsregistret högt och lågt efter låga eller höga nummer.
    Detta är vad jag i alla fall tror.

    Vilket fall som helst så har vi i dag förberett strax över 200 medlemsbrev med medlemskort.
    Dessa går i väg så fort posten har vaknat i morgon måndag

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  2. #22
    Sugmotor racersmurfens avatar
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    34
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Falcon Visa inlägg
    Hej Michael.

    Förslagsvis, om det är möjligt att särskilja inbetalningarna, så försök skicka ut till nya medlemmar första hand.
    Vi gamla uvar som varit med några år och vet vilken fin klubb detta är hoppar ju inte av i alla fall, hur sent vi än får medlemskortet.
    Mkt bra skrivit......
    De räcker inte med massor av effekt man måste kunna köra bil oxå
    In hoc signo vinces.....

  3. #23
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    245
    Som sagt, hjälper ju inte mig som då är " gammal uv" och varit medlem i 19 år att nya medlemmar får sitt först.
    Jag räknar dock med att ha fått det innan jag står i insläppet till Knutstorp!! Om det nu inte skulle vara så så kommer jag att ha med en kopia på inbetalningen jag gjorde i januari och då räknar jag kallt med att bli insläppt.

  4. #24
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej 9000cse95!

    Om du är gammal uv med hela 19 år som medlem i klubben, har du med andra lågt medlemsnummer.

    Claes la fram nya medlemmar först, och medlemmar som förnyar sitt medlemskap därefter.
    Förnyelse med start låga nummer.

    Så du bör ligga bra till i den sorteringen som Claes valt att skicka ut korten genom.

    Vår ambition är helt klart att alla som betalat minst 4 veckor innan Ring Knutstorp skall ha sitt kort till träffen.

    Mvh Michael

  5. #25
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    264
    Medlem#
    2106
    Hej STCS ordförande,

    kommer ni att vara lika hårda på medlemskort vid insläppet på knutan som vanligt eller kan man tänka sig ett undantag iår och godkänna utskriven kvittens om medlemskort inte mottagits tills träffen på ring Knutstorp ?

    vh ahlis

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    300
    Medlem#
    9591
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej alla!

    Som har påpekats saknar många av er medlemskort trots gjord inbetalning efter 1:e oktober 2014.

    Vi håller på att återställa det som blev stulet från vår klubblokal, och har nu förhoppningar om att komma igång med utskick av medlemskorten under vecka 4-5.

    Hoppas att ni har möjlighet att vänta ytterligare några dagar till innan ni får ert medlemskort i brevlådan.

    OBS!
    Normal hanteringstid för utskick av medlemskort är i dagsläget 4-6 veckor efter genomförd inbetalning till oss.
    Så avvakta gärna in denna tid innan ni ställer frågan om vart medlemskortet är.

    Tveka därefter inte på att höra av er om ni skulle ha några frågor kring ert medlemskap.

    För medlemsfrågor, kontakta medlemsansvarige Claes Robertsson på: medlemskap@saabturboclub.com

    Med Vänliga Hälsningar
    Michael Törnros
    Ordförande
    Saab Turbo Club of Sweden
    Hur länge till ska man behöva vänta ??
    Saab 9-3 tid Vector -06 / Saab 9-5 Aero -04

  7. #27
    Jag blev medlem i oktober, väntar fortfarande på medlemskort. Är det många fler som väntar?

  8. #28
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Det bör ha gått ett par hundra(!) utskick idag, styrelsen satt alla och kuverterade i helgen.

  9. #29
    Ok vad bra

  10. #30
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Motala
    Inlägg
    14
    Bara en tanke, för oss som betalade i oktober.
    kommer vårt medlemsskap löpa ut som vanligt trots att vi bara fått vara medlemmar ca 50% av tiden för 100% av kostnaden?

  11. #31
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 050
    Medlem#
    6220
    Men herregud måste ju finnas ett enklare och snabbare sätt än att sitta och fixa kuvert till ett par hundra st.

    Vad ska vi med ett fysiskt kort till?
    Räcker ju att varje medlems nummer är knutet till personens personnummer.
    Ska man bli insläppt på träffen säg ditt medlems nummer och visa leg. på datorn skriver man snabbt in medlemsnummer så får man upp om denna betalat samt om nummret stämmer överens med personen.
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  12. #32
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej alla!

    Olyckliga omständigheter har orsakat stora förseningar av utskick av era medlemskort.
    Jag hoppas att ni har förståelse för att vi gör allt vi kan för att lappa och laga för att komma ikapp.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  13. #33
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Det är lugnt, handlar det om ett kuvert med en papperlapp så gör det inget om den inte dyker upp än på nån månad för den åker ändå bara ner i plånkan och visas knappt, alla rabatter får man ju ändå vilket är det viktiga så här års när man handlar en hel del prylar!

    Fokusera på viktigare saker Michael
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  14. #34
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Prio ett till nästa medlemsår måste väl ändå bli att skrota alla utskick med flaskpo... f-låt brev. Börja använd e-post för gnuns skull! Vill man ha en papperslapp i plånkan kan man ju skriva ut den själv.

    Det är tidsödande. Leveranstiden är lång. Det kostar onödiga pengar. Det är inte spårbart.
    Senast redigerat av Roger #2378 den 2015-03-05 klockan 01:33.

  15. #35
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Vi har inte epost på folk, epost är inte säkert att det kommer tillbaka om adressen är fel, personnummer vill vi inte lagra och finns inte på alla medlemmar, vi kommer börja använda postens eBrev som då skriver ut och kuverterar åt oss.

  16. #36
    Sugmotor romaols avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderåkra, Kalmar, Småland, Sweden osv osv... =)
    Inlägg
    41
    Medlem#
    170
    Uv som man nu antagligen är efter snart 22 år i klubben, medlemskortet kommer när det kommer känns det som
    Det viktiga är ATT det kommer.
    Men kan hålla med någon av föregående talare att kalendern skulle ju kunna vara förskjuten start/slut till ex februari istället så "missar" man ju inte två av bilarna.
    Vet hur det är att sitta i ideella föreningar/styrelser.. Man har trots allt något som kallas liv utanför det
    Keep up the good work styrelsen!

    /Romaol #170
    #STCS 170#
    99TCC-78 + 9000CDE 2,3T-94 + 9-3AERO Cab 2,0T-00 + 9-3SE Coupé Sport Edition 2,0T-99 + 9-5SC 2,3t-08 + 900GLi Toppola-84... TECH2
    Flest grejer när man dör vinner.... http://www.garaget.org/Roosterman

  17. #37
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Vi har inte epost på folk, epost är inte säkert att det kommer tillbaka om adressen är fel, personnummer vill vi inte lagra och finns inte på alla medlemmar, vi kommer börja använda postens eBrev som då skriver ut och kuverterar åt oss.
    Det är inte svårare än att man registrerar e-post på alla. Likväl som man kan ha postadress registrerad så kan man ha e-postadress registrerad.
    Att öka kostnaden ytterligare genom att köpa kuverteringstjänsten av posten tycker jag personligen är helt fel väg att gå. Nån gång måste man ta steget bort från dylik hantering då det är alla tidsödande rutiner som suger musten ur de som jobbar idéelt.
    Den här gången är det s.a.s. kört redan men till nästa år så är det bara att begära in e-post och personnummer av alla medlemmar. Det är absolut inget konstigt med att man som förening har personnummer på alla medlemmar. Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man från styrelsehåll är så rädd för att hantera personnummer.

  18. #38
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Att skicka med postens eBrev är inte svårare än att skicka ett epost. Dessutom kan det gå ut "personliga" brev till alla medlemmar genom att man kopplar word- och excel-filer. Mindre jobb än så kan man väl inte begära?
    Skall vi verkligen begära att alla som skall vara med i klubben måste ha epost? Vi har _stora_ problem med att folk inte kommer ihåg att byta sin postadress hos oss varför vi får tillbaka en massa brev hela tiden. Hur tror du det skulle gå om man bad folk uppge epost? Jag har en _stark_ känsla av att folk byter epost betydligt oftare än postadress. Det ser jag ju bara på forumet, det är väldigt ofta man måste in och byta epostadresser eftersom folk inte längre har tillgång till adressen de registrerade på forumet, eller registrerade med en skräp-adress som de aldrig använt därefter eftersom de var rädda för spam, eller vad som.
    Faktum är att det är _billigare_ att skicka post med eBrev än att kuvertera och frankera själva vilket vi lärde oss i helgen!

    Att skicka medlemskort via epost och begära att folk skall skriva ut det själva lär ju falla ihop rätt snabbt, jag betvivlar att alla har skrivare hemma, och glömmer ta med till jobbet osv in absurdum, vi har det ju jobbigt med att folk inte ens kan komma ihåg att ta med det vi skriver ut till dem.

    Detta med inbetalningar och kalender kommer också ändras till nästa år, vi har en plan där med för att alla kalendrar skall gå ut vid ungefär samma datum oavsett när man betalat.

    Att vi inte gillar att bygga våra system på personnummer har flera anledningar.

  19. #39
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469
    Citat Ursprungligen postat av Noiseprojekt Visa inlägg
    Bara en tanke, för oss som betalade i oktober.
    kommer vårt medlemsskap löpa ut som vanligt trots att vi bara fått vara medlemmar ca 50% av tiden för 100% av kostnaden?
    50% ? Medlemskapet är ju årsvis. Dvs 1 januari - 31 dec 2015
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  20. #40
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    300
    Medlem#
    9591
    Ja då har 20% redan försvunnit
    Saab 9-3 tid Vector -06 / Saab 9-5 Aero -04

Liknande ämnen

  1. Medlemskort
    Av addelindahl i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 18:39
  2. Medlemskort
    Av Per Odvar i forum Allmänt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-07-24, 00:18
  3. Hur går det med våra medlemskort?
    Av zsh i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 15:51
  4. Har ni fått era medlemskort?
    Av Hosiman i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 10:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •