Sidan 10 av 11 FörstaFörsta ... 891011 SistaSista
Resultat 181 till 200 av 216

Ämne: Information kring utskick av medlemskort

  1. #181
    Steg 1 Arne 2226s avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    ABC-län
    Inlägg
    1 234
    Medlem#
    2226
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Innan vissa saker är beslutade i styrelsen kan man inte diskutera det på forumet. Tro mig dock, styrelsen jobbar på det och skall vara klara i god tid innan årsmötet.
    Min språkliga ådra vill inte riktigt förstå sammanhanget mellan redan beslutade saker och en efterföljande diskussion - https://sv.wikipedia.org/wiki/Diskussion

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Etnoy Visa inlägg
    Bra poäng. Kan vi stoppa alltombilen? Det är fruktansvärt jobbigt att läsa den sidan.
    kan anmälas separat för varje träff som webspam till google, men mer effektivt om den som har copyright på sidan gör anmälan. Efetr ett antal anmälningar som jag gjort ändrades faktisk en del på alltombilen.com. de dolde en del av trådinfo så att det inte syntes lika väl som tidigare att det var rippat från oss.
    /arne 2226
    95 2.3t SC bio -08|95 2.0t|9-3 2.0t-99|9-3 2.0t-00|Brenderup LV1000B|Säker H -72
    Tidigare: 95 2.3t bio -07|V40 T4 |9000 CSE 2.3t|9000 CS 2.0i |95 2.0t |9000 CDE 2.3i |900S | Granada Combi |Granada Coupe 2.6 |99 dubbelförgasare |99 dubbelförgasare

  2. #182
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 462
    Medlem#
    5129
    [QUOTE=Arne 2226;1366789]Min språkliga ådra vill inte riktigt förstå sammanhanget mellan redan beslutade saker och en efterföljande diskussion - https://sv.wikipedia.org/wiki/Diskussion

    - - - Uppdaterad - - -



    Fast skriver inte Bollman "Innan vissa saker är beslutade..."

    Jag tolkar det som om han vill ta det i rätt ordning.
    Först diskutera i styrelsen, sedan, när det är diskuterat och beslutat då informera på forumet.

    Men eftersom många anser att inget görs och det som görs är både för lite och tar för lång tid
    så ger bollman en liten teaser om kommande händelser.
    Till mitt garage: Garaget

  3. #183
    Steg 1 Arne 2226s avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    ABC-län
    Inlägg
    1 234
    Medlem#
    2226
    [QUOTE=Loffe;1366802]
    Citat Ursprungligen postat av Arne 2226 Visa inlägg
    Min språkliga ådra vill inte riktigt förstå sammanhanget mellan redan beslutade saker och en efterföljande diskussion - https://sv.wikipedia.org/wiki/Diskussion

    - - - Uppdaterad - - -



    Fast skriver inte Bollman "Innan vissa saker är beslutade..."

    Jag tolkar det som om han vill ta det i rätt ordning.
    Först diskutera i styrelsen, sedan, när det är diskuterat och beslutat då informera på forumet.

    Men eftersom många anser att inget görs och det som görs är både för lite och tar för lång tid
    så ger bollman en liten teaser om kommande händelser.
    Innan vissa saker är beslutade i styrelsen kan man inte diskutera det på forumet. eller Innan vissa saker är beslutade i styrelsen kan man inte informera om det på forumet.
    /arne 2226
    95 2.3t SC bio -08|95 2.0t|9-3 2.0t-99|9-3 2.0t-00|Brenderup LV1000B|Säker H -72
    Tidigare: 95 2.3t bio -07|V40 T4 |9000 CSE 2.3t|9000 CS 2.0i |95 2.0t |9000 CDE 2.3i |900S | Granada Combi |Granada Coupe 2.6 |99 dubbelförgasare |99 dubbelförgasare

  4. #184
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Right, ta det varligt, det är inte NSA-hemligheter här...
    Vad som är på gång är att själva avtalet mellan klubb och rabattgivare/sponsorer skall ändras till att ge klubben större "makt" i förhållande till motparten. Detta har självklart föranletts av att klubben haft problem med vissa avtalspartners och på grund av tidigare avtal varit i underläge.
    Detta i kombination med att man är i ett lite känsligt läge i förhandlingarna inför nya säsongen som börjar 1/10 gör att vi inte vill dra ner kalsongerna eller göra elefanten på forumet.

  5. #185
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 507
    Medlem#
    9481
    Problemet ligger ju i att det pratas väldigt mycket men det syns inga resultat alls, som tex SP där det snackades om allt möjligt om ägarbyten osv men det blev inget alls tillslut.
    Mitt senaste problem med SP gör tex att jag inte längre ser någon vits med att vara med i klubben, blir man så illa behandlad så är det inte värt rabatten för att handla där utan man väljer andra kanaler där klubben inte har några rabatter och då är ju medlemskapet meningslöst.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  6. #186
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 462
    Medlem#
    5129
    Meningslöst är det väl bara om man enbart är medlem för få rabatt men det måste väl finnas fler anledningar, eller?
    - rabatter
    - bankörning
    - turbotrycket
    - forumet
    - gemensamma intressen
    - SAAB intresset och att hålla liv i märket, kunskapen mm
    - mm mm

    För 80 öre om dagen så känns ovan väldigt prisvärt och det finns fler/andra anledningar att vara med.
    Till mitt garage: Garaget

  7. #187
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Många av dina argument är väldigt tunna läs i denna tråd http://forum.saabturboclub.com/showt...=1#post1366811
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  8. #188
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 507
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Loffe Visa inlägg
    Meningslöst är det väl bara om man enbart är medlem för få rabatt men det måste väl finnas fler anledningar, eller?
    - rabatter
    - bankörning
    - turbotrycket
    - forumet
    - gemensamma intressen
    - SAAB intresset och att hålla liv i märket, kunskapen mm
    - mm mm

    För 80 öre om dagen så känns ovan väldigt prisvärt och det finns fler/andra anledningar att vara med.
    1: Rabatter, till vilken nytta, hela min bil gick paj tack vare SP och de orkar inte ens bemöda sig att svara på reklamationen på trasig del, kostade mig en bil de 10-20% rabatt har jag ingen glädje av, kostnaden för senaste problemet kostade mig mer än alla rabatter jag någonsin fått på SP.
    2:Sponsra andra medlemmars bankörning, till vilken nytta?
    3: Finns inte längre
    4: nästan nedlagt
    5: mitt intresse för bilar har väl inget med klubben i att göra?
    6: kunskapen har ju lämnat forumet.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  9. #189
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Så är det men det är OT, därför min länk till relevant tråd
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  10. #190
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Så länge inga avtal är skrivna så är det direkt korkat att säga något, men för min egen del så kan jag säga att om de avtal som är på gång går i lås så tror jag nog inte ni behöver klaga på rabattgivare längre

  11. #191
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 507
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Så länge inga avtal är skrivna så är det direkt korkat att säga något, men för min egen del så kan jag säga att om de avtal som är på gång går i lås så tror jag nog inte ni behöver klaga på rabattgivare längre
    Kan man verkligen kräva att de ska svara på mail och i telefon när man skriver ett sådant avtal?

    Tycker ju det låter som ett tämligen lågt krav att ställa.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  12. #192
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 462
    Medlem#
    5129
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Många av dina argument är väldigt tunna läs i denna tråd http://forum.saabturboclub.com/showt...=1#post1366811
    Apropå tunna,
    - SAAB a Slice of Life
    Till mitt garage: Garaget

  13. #193
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Så länge inga avtal är skrivna så är det direkt korkat att säga något, men för min egen del så kan jag säga att om de avtal som är på gång går i lås så tror jag nog inte ni behöver klaga på rabattgivare längre
    Det är kanon Bollman men problemet här är att styrelsen bara verkar bestå av en person och att informationsflödet ut från styrelsen är minimalt, faktiskt på gränsen till obefintligt.

    Klubben har över 1000 medlemmar idag men med den utveckling vi ser nu är det bara vilda fantasier att tro att det ska bli 100 fler nästa år. Det blir snarare 100 färre. Man måste arbeta aktivt med information till medlemmarna och framförallt lyssna på oss och ta till sig av den kritik som framförs. Nu slår man oftast bara ifrån sig och skyller på inbrott, tidsbrist o.s.v.. Det är inte ok och inte hållbart i längden. Den negativa trend som varit i flera år verkar bara eskalera mer och mer och gamla medlemmar säger nu rakt ut att de tänker lämna.

    Men styrelsen den fortsätter jobbar på i det tysta...

    1 användare gillar detta inlägg



  14. #194
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Väl formulerad bild av verkligheten Roger, tyvärr
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  15. #195
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 111
    Jag tycker det är starkt av Bollman att ge sig in här men samtidigt är det tråkigt. Du ska inte stå här och ta skit. Lämna det här ämnet så slipper du se ut som den som ansvarar. Du får inget för att sopa upp den här sörjan.
    Precis som när Thomas eller vem det var i insläppet på Knutan i år sa till två medlemmar att dom inte fick köra på banan pga Nordicreklam i vindrutan. Då gick Michael runt och ursäktade sig å Thomas vägnar. Vart är ansvarstagandet? Varför springer alla till någon annan när dom gör bort sig?

    3 användare gillar detta inlägg



  16. #196
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Citat Ursprungligen postat av UhrJr Visa inlägg
    Jag tycker det är starkt av Bollman att ge sig in här men samtidigt är det tråkigt. Du ska inte stå här och ta skit. Lämna det här ämnet så slipper du se ut som den som ansvarar. Du får inget för att sopa upp den här sörjan.
    Instämmer helt, Patrik har många bra egenskaper för vissa uppdrag Han kommunicerar, har viljan och är driven !!
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  17. #197
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Ingen har kniven mot min strupe
    Vi kan sammanfatta det hela så här:
    Jag har fått så pass mycket information om vad som är på gång att jag kan avslöja för alla här att oavsett informationsmängd som sipprat ut hittills så finns all anledning att lugna sig en liten stund (typ till årsmötet i slutet av november) innan det är dags att gräva upp eventuella stridsyxor igen. Det är rätt många års ingrodd skit som måste rensas ur spåren så tåget kan få upp farten igen. Styrelsen har bitit över en hel del inför nya säsongen (med början 1/10-2015) så det finns anledningar att informationen utåt kanske varit lite bristfällig, den begränsade arbetstid som kan ägnas åt ideellt arbete har använts till arbete istället för information. Kanske kan vi i ett senare läge diskutera prioriteringarna, men just nu så kan vi lugna oss lite och ge styrelsen en ärlig chans att hinna med allt tills årsmötet.

    2 användare gillar detta inlägg



  18. #198
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Att "lugna oss lite" och vänta på årsmötet funkar på vissa punkter men inte om det kräver av oss som medlemmar att vi skriver motioner för det skall in i tid.
    Samt frågan om hur stadgar uppdateras kräver ännu mer tid efter som ett ev. nytt förslag skall vara klart och skickar ut med kallelsen för att vara giltig
    Då skulle jag nog vilja påstå att det snart brinner i knutarna på den punkten men att vänta till nästa vecka efter Gelleråsen är ju helt OK men inte mycket längre.

    2 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  19. #199
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2015
    Ort
    Svängsta
    Inlägg
    17
    Medlem#
    1019
    Ja maken till en mer otrevlig människa får man leta efter. Han kan vara glad att jag hade en utav mina bättre dagar + att jag hade tagit min medicin.

    3 användare gillar detta inlägg



  20. #200
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 111
    Någon nämnde hur illa det är när mer mer användare går över till facebooksidan.
    Hur illa är det inte när flera här väntar irriterat på svar från ordförande/presidenten och så sitter han hemma och spelar tvspel
    Han la nämligen upp bild på sig själv stoltserande vid ett nytt Forza 6 igår, på facebooksidan Stcs gamers eller vad den heter.
    Bra drag Michael.

    3 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Medlemskort
    Av addelindahl i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 18:39
  2. Medlemskort
    Av Per Odvar i forum Allmänt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-07-24, 00:18
  3. Hur går det med våra medlemskort?
    Av zsh i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 15:51
  4. Har ni fått era medlemskort?
    Av Hosiman i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 10:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •