Sidan 7 av 11 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 216

Ämne: Information kring utskick av medlemskort

  1. #121
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Vad hände med han som skötte trycket tidigare?
    Han var ju skitduktig på sitt jobb. Blev han utkickad?

  2. #122
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Du tänker kanske på Fredrik? Mr Dezent


    Skulle gissa att han gick samma öde till mötes som nuvarande redaktör om inget radikalt händer, och det händer inta av sig självt!!!
    - Ensam en ett jobb som borde skötas av en grupp.
    - Stor brist på material och uppslag


    Det krävs flera egenskaper för att skapa en tryckt tidning.
    T.ex. kunskapen och resurserna för att sköta layout och få i hop det tekniska, förmågan att författa artiklar som är intressanta att läsa.
    Att en och samma person ensam skall sitta på allt som krävs är inte troligt och saknas någon del blir det lätt ett hinder och ett "måste" snarare än något roligt.

    Detta är ett genomgående problem för klubben och det verkar inte vara någon som tar det på allvar!

    Det går inte att driva en klubb/förening där någon enstaka person skall dra stora lass helt själv när övriga som lovat hjälpa till mest har "mycket snack och lite verkstad"
    Och det måste komma uppifrån där befogenheter till att fatta besluten finns.
    Detta har inte ett smack med topic att göra eller så är det precis det det har...
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #123
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Jag har hört rykten om att han frågat om han kunde få ett litet kapital att leka med för att kunna åka runt i Sverige och göra reportage. Typ åka till olika bilbyggare och företag och skriva. Det skulle ha handlat om en mindre resersättning men totalnekats med taskig attityd.
    Är det sant så får man ju skylla sig själv som ansvarig i den soppan. Att förlora någon så duktig och engagerad pga snålhet och/eller avsaknad av respekt är ju bara skamligt.

    1 användare gillar detta inlägg



  4. #124
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av Pumba Visa inlägg
    Sen är det ju rätt märkligt att vi är strax över 1000 betalande medlemmar men det är över 15000st i gruppen på facebook.

    Jag tror iaf att jag kommer välja att spara mina 300kr för nästa år.

    Hmm, 1000x300=skapligt mycket pengar
    Fast jag hör väldigt många som signalerar om att det får vara nog och de 300:- kommer att sparas in.
    Skall vi då ha drift av webben/forumet på tis-, torsdagar mellan 10:30 och halv elva för att spara pengar om intäkterna minskar???


    Jag hör något bra och något dåligt i ditt inlägg Kalle
    + Han hade idéer om hur man skulle kunna inhämta material genom att själv göra reportage.
    Det är väl det man gör på en tidning?? Eller hur ser det ut på lokalblaskan där styrelsen bor?

    - Att han "totalnekats med taskig attityd."
    Jag blir mållös och skall låta bli att kommentera detta, jag gör som 'Svensken' och knyter näven i fickan denna gång.


    Och som förslag på torkan av material till TT skulle jag föreslå att den idén faktiskt övervägs igen, det går självfallet att göra lite annorlunda om det är kostnaden som är stötestenen.
    Att åka från Karlskrona för att göra reportage i Dalarna kan jag förstå om det blir onödigt dyrt i förhållande till mängden producerade sidor text i tidningen.
    Men det måste finnas människor/medlemmar ute i landet som kan göra reportage, kanske med stöttning och tips av någon mer erfaren och att någon form av ersättning (motivation) utgår.
    Jag tror själv det vore mycket bra för att styra upp den skeva fördelningen av aktiviteten ur geografisk aspekt.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  5. #125
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    vi har TRE banträfar per år, vet ni hur mycket det kostar att hyra en bana en heldag? hälften av intäkterna eller mer går nog till banhyran + extra för allt runtomkringandet.

    300x1000 är inte mycket pengar med tanke på vad som fås. och det märks ju att vissa saker får prioriteras med tanke på att STCS inte har råd att anställa folk till allt och det Långsiktiga intresset verkar svalt. alltid nån som vill hoppa upp och öndra allt på en kvart, men sitter personen i fråga i styrelsen i flera år sedan? ständig rotation på styrelse är inte speciellt bra det heller.

    2 användare gillar detta inlägg



  6. #126
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Då kanske det är dags att planera för en banträff om året, "anpassa mun efter matsäcken" heter det ju. Och Ja jag vet vad det kostar.
    Hur många av de 1000 medlemmarna deltar på träffarna? Näe, de kan inte skylla sig själva utan de kanske värderar kontakten med andra Saabmänniskor via forum/FB samt rabatterna och att då dränera den verksamheten till förmån för några få personers banåka är ju att reducera intäkterna ännu snabbare.

    Kontinuitet är viktigt, det håller jag med om.
    MEN man kan inte ha det bara för kontinuitetens skull, fel personer på nyckelposter är absolut inte bra.
    Vill man sitta länge utan att till synes (för medlemmen) uträtta något kan man söka till Svenska Akademin.
    Vi vill ju inte byta namn på klubben till Historiska Saab Turbo Club eftersom mycket verkar stå still.

    Jag vill nog precis som du ha en aktiv klubb där alla är nöjda och får den typ av aktivitet man själv uppskattar.

    3 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  7. #127
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Ja, eller städa undan rötäggen så det blir lite ordning och reda.
    Sen kan man öka medlemsavgiften till åtminstånde det dubbla, 600kr.
    Om allt sköts snyggt;
    Sponsorerna sätts på plats så att medlemmar verkligen känner att det är värt pengarna.
    Styrelsemedlemmarna droppar sina märkvärdiga namnbrickor och inser att dom faktist är människor dom också, inte president etc.
    Sök duktiga personer som VILL hjälpa till med ljus och lykta och belöna dom vid arbete, på något vis. Straffa ingen för att dom gör ett bättre arbete än personen innan.

    Och pang, så kommer det vara i rullning igen. Det är jag övertygad om.

    4 användare gillar detta inlägg



  8. #128
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Då kanske det är dags att planera för en banträff om året, "anpassa mun efter matsäcken" heter det ju.
    Då klubben finns till för att ge saabägare möjligheten att få köra på bana så tycker jag att fokus även i fortsättningen ska ligga på just detta. Det innebär absolut inte att man ska sluta med sommarträffar, tidning, forum, rabatter, shop mm enligt min mening. Det ena utesluter inte det andra.

    När det gäller TurboTrycket så har jag bidragit lite texter och bilder då och då, helt utan att begära eller över huvud taget fundera på någon ekonomisk ersättning. Detta på samma sätt som på forumet. Det är ett av mina sätt att ytterligare (utöver dubbla medlemsavgifter, flaggvaktande och så vidare) bidra till klubbens stora gemenskap. Ser det som självklart att jag kan göra detta idéellt. Vet inte hur Mr Dezent tänkte när det gällde TurboTrycket, mer än att det verkade som att inskickat material från medlemmarna inte ansågs hålla måttet. Det som välkomnats av tidigare redaktörer ansågs nu vara oanvändbart. Vet av egna erfarenheter att idéer och visioner är bra att ha när en klubbtidning görs, men det gäller ju samtidigt att anpassa sig efter de givna förutsättningarna.

    En (om något haltande) jämförelse: Ledningen för ett bilmärke ger designers, ingenjörer och tekniker i uppdrag att på tre år och för tjugo miljarder kronor ta fram en femsitsig familjekombi. Efter sju år så presenterar uppdragstagarna ett fordon för företagsledningen som kostat femtio miljarder att utveckla och som närmast kan beskrivas som en korsning mellan en Koeniggsegg och en Harrier.

    Nu säger jag inte att Mr Dezent kostat STCS massa pengar, utan snarare att han ville göra mer av tidningen än vad som är tanken med den. Om man tackar ja till ett uppdrag som redaktör (vilket är riktigt bra gjort!) så gör man det på givna regler som man på förhand vet om. Törnros har "redaktörat" i flera år utan att ha begärt/kostat en endaste krona. Detta till trots fick vi medlemmar fyra välfyllda och trevliga tidningar per år.

    1 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  9. #129
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Citat Ursprungligen postat av UhrJr Visa inlägg
    Sen kan man öka medlemsavgiften till åtminstånde det dubbla, 600kr
    Mycket tveksamt att intäkterna skulle öka om du höjde priset med 100%, snarare skulle dom minska.

    däremot kan man göra som många andra klubbar gör - du får betala för att köra på bana. jag har OTROLIGT svårt att förstå hur in i helvete STCS kan ha sveriges i särklass billigaste bankörningar. skillnaden är ENORM mot alla andra, men det finns ju inte ens nått licens krav..

    1 användare gillar detta inlägg



  10. #130
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    däremot kan man göra som många andra klubbar gör - du får betala för att köra på bana. jag har OTROLIGT svårt att förstå hur in i helvete STCS kan ha sveriges i särklass billigaste bankörningar. skillnaden är ENORM mot alla andra, men det finns ju inte ens nått licens krav..

    Mycket bra förslag, hur genomförs det?
    Då tar ju de som utnyttjar det mest största kostnaden vilket vore rättvist

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  11. #131

  12. #132
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av UhrJr Visa inlägg
    Presidentfjäsk.
    Inte mitt inlägg va?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  13. #133
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Inte mitt inlägg va?
    Nej, Mioh's inlägg.

  14. #134
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    1 251
    Jag har hållit mig borta från diskussionen om TT, mitt avhopp osv, därför att ingen (inklusive jag själv) tjänar på att det tas upp.
    Men nu känner jag att jag ändå måste bemöta några saker som spekuleras/antyds eller tros i denna tråd, helt eftersom det ger en felaktig bild av mig som person och att spekulationer inte ska vandra iväg till att bli vedertagna sanningar.

    Låt det stå klart att jag inte har något intresse alls att sätta styrelsen i dålig dager. Det gagnar ingen, varken mig eller klubben.
    Jag är helt övertygad om att de gör så gott de kan.
    Men just i frågan om TT är jag kritisk hur de hanterade frågan, och det står jag för.

    Ok. Here goes.
    Så här resonerade jag under den tid jag var redaktör, och så anser jag fortfarande att en klubbtidning bör skötas:

    Materialet

    Jag har aldrig sågat inkommet material.
    Däremot har jag bearbetat det material som inkom, för att hålla en jämn nivå på material.
    Kanske var det fel, men jag är av uppfattningen att eftersom tidningen trots allt kostar pengar att producera och distribuera så bör den rimligen hålla en bra nivå, så att det inte bara blir en dyr bilderbok, där man fyller upp sidorna bara för att ...
    Hamnar man där, vilket jag tycker tidningen gjort, då är det lika bra att spara in pengarna helt och skrota den.
    Men medlemmarna gör tidningen. Antingen genom tips, inkommet material eller bara genom sin närvaro ute på fältet.
    Det var hela tiden min inställning.

    Hjälp och stöd
    När jag började som redaktör så gjorde jag det med helt friska ögon. Detta eftersom jag trots allt arbetat med tidningen under längre tid tidigare och visste vad som väntade. Jag var helt inställd på att göra allt själv, hjälp skulle bara vara en trevlig bonus.
    Att det skulle bli dålig materialingång/förslagsingång förvånade mig inte det minsta. Så har det alltid varit och det visste jag.
    Det innebär inte att bidrag inte var välkomna. Det var de, i precis alla dess former, enligt beskrivning ovan.
    Och hjälp inkom, vilket var guld värt! Jäkligt stort tack till Er som faktiskt engagerade sig!
    Det material som inkom var dock aldrig i sådan omfattning att det täckte ett helt nummer.
    Men det var jag ju beredd på.

    Budget och kostnader
    Det första jag gjorde när jag tillträdde var att fråga kring ekonomiska riktlinjer.
    Givetvis var min plan aldrig att resa land och rike runt på klubbens bekostnad, men man måste ha riktlinjer att följa.
    Nu fick jag inga sådana alls och hittade vägar att lösa problemet.

    I några fall bjöd jag under den tid jag var redaktör klubben på kostnader som vissa reportage medförde.
    Detta, vill jag understyrka, är dock helt mitt eget val då jag aldrig begärt ersättning för dessa utlägg och det tänker jag inte göra nu heller.
    Är helt övertygad om att jag fått ersättning för dessa utlägg om jag skickat kvitton till kassören inom klubben, så absolut ingen skugga över styrelsen där. Det är helt mitt eget val.
    Däremot är jag kritisk till att jag aldrig fick ekonomiska riktlinjer, trots begäran om sådana.

    Mitt avhopp
    Jag har aldrig haft intresse att lyfta fram detta, men för att klargöra några saker:

    * Jag hade gärna fortsatt producera tidningen.
    * Jag kände mig helt trygg i att fylla tidningen med bra material, 4 nr/år.
    * Mitt avhopp hade absolut ingenting med att göra med att jag bränt ut mig (annat än möjligen mot styrelsen själva) eller idétorka.
    * Jag jobbar gärna ideellt i frågor jag brinner för, men inte under vilka villkor som helst.

    (Detta är mest ett tillägg jag vill göra, alltså helt min egen åsikt i sakfrågan)
    Den produkt jag trots allt levererade ...
    ... var aldrig perfekt. Det finns gott om fel. Men som alltid utvecklas man. Även jag (förhoppningsvis).
    Den journalistiska delen har jag arbetat med i mer än 20 år nu, så där anser jag att jag har hyfsad koll.
    Teoretiska layout-regler har jag också hyfsad koll på, tack vare nära arbete med yrkesmässiga sådana.
    Samma sak gäller bildspråk, tack vare dagligt nära arbete med professionella yrkesfotografer. Däremot är jag ingen klippa själv bakom kameran. Jag kan dock grunderna och lär mig successivt.
    Den praktiska layoutmässiga delen var däremot för mig helt ny, men jag lärde mig, sakta men säkert.

    Det jag levererade var verkligen inte någon topnotch-produkt. Men jag känner mig helt säker på att sticka ut hakan och säga att den var ljusår bättre än vad tidningen var/är både före och efteråt.
    Den produkt som Jan nu ska leverera ser jag med stor nyfikenhet fram emot, kanske vänder han trenden?

    Den tidning som producerats såväl före som efter mitt avhopp är, enligt mig, inget mer än ett jäkligt dyrt informationsblad som till stor del bara är en bilderbok. Det tycker jag är både synd och skamligt.
    Särskilt när jag vet att betydligt mindre klubbar, med betydligt mindre resurser, klarar att producera tidningar som sopar banan ren, jämfört mot dagens TT.

    I övrigt vill jag inte säga mer.

    7 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Mr Dezent den 2015-09-08 klockan 21:12.
    Dodge Viper / Porsche 996 C4 Cab / Hummer / Volvo S60 2,4T / Volvo V60 D2
    Professionell räksmugglare

  15. #135
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Vad skönt att någon faktiskt helt öppet kan berätta sin syn på det hela.
    Och jag ser nog allt du skrivit som fullt normalt, att INTE ha ekonomiska riktlinjer och ramar vore ju helt oacceptabelt.
    Fast du har "fel" på en punkt och det är att göra allt själv, alla tjänar på att hjälpas åt även om en person bör vara ytterst ansvarig och ha mandat att själv fatta de beslut som krävs.

    Att Jan nu skall rodda i en massa olika saker själv gör ju att inget får full fokus och farten kan bli lidande.
    Är det bara jag som gärna ser att Mr Dezent får förnyat förtroende OCH de riktlinjer som krävs?
    Och att dela jobbet på en liten grupp tror jag är en bra idé.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #136
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Turbotrycksredaktörsberöm hade jag tänkt mig snarare än presidentfjäsk. Gör någon ett bra jobb så är denne värd beröm enligt min mening. Detta oavsett om det gäller "redaktörande" av Michael eller Fredrik, en snyggt byggd bil eller ett bra egenhändigt redigerat årsfilmklipp upplagt på forumet.

    Mr Dezent - Tydligt och bra skrivet inlägg, även om jag personligen kanske inte håller med om saker som ljusårsbiten. Vad jag anser i just den frågan spelar mindre roll. Det viktiga är att det verkar tyda på att du trodde på det du gjorde, och det känns positivt. Gott att få höra om den ekonomiska biten så som det såg ut från ditt håll, och att du med ditt inlägg kan minska risken för felaktiga rykten.

    HeRmAN - Jag tycker att vi ger Jan fortsatt förtroende och samtidigt hoppas på att Mr Dezent och övriga medlemmar, plus icke medlemmar, skickar in material till tidningen. (Bättre med tio reportrar och en redaktör än tvärtom har jag en känsla av. )
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  17. #137
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Tjenare!

    Angående redaktionen för TurboTrycket

    Anledningarna till varför vi valde att avsluta vårt sammarbete med Fredrik som redaktör för tidningen är något som vi i styrelsen och Fredrik har kommit överens om sinsemellan.

    Med respekt för respektive parter sker en eventuell fortsättning av diskussionen ej här i offentligt rum utan i direkt samtal mellan styrelsen och Fredrik.

    Med Vänliga Hälsningar
    Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  18. #138
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    HeRmAN - Jag tycker att vi ger Jan fortsatt förtroende och samtidigt hoppas på att Mr Dezent och övriga medlemmar, plus icke medlemmar, skickar in material till tidningen. (Bättre med tio reportrar och en redaktör än tvärtom har jag en känsla av. )
    Absolut kan vi ge Jan chansen, det jag oroar mig för är att han verkar ha många uppgifter att rodda själv. En till som sliter själv tills han stupar behöver vi inte.
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Tjenare!

    Angående redaktionen för TurboTrycket

    Anledningarna till varför vi valde att avsluta vårt sammarbete med Fredrik som redaktör för tidningen är något som vi i styrelsen och Fredrik har kommit överens om sinsemellan.

    Med respekt för respektive parter sker en eventuell fortsättning av diskussionen ej här i offentligt rum utan i direkt samtal mellan styrelsen och Fredrik.

    Med Vänliga Hälsningar
    Michael
    Så respekt för hemlighetsmakeri är viktigare än att för mig och andra som betalande medlem faktiskt vara öppen och ärlig?
    Att ett publikt forum kanske inte är bästa plasten för diskussionen kan jag dock hålla med om.

    Men faktum kvarstår att det varit väldigt glest med TT på senare tid, Kalendern kom otroligt sent och hanteringen från klubbens sida gentemot vissa sponsorer/rabattgivare och andra möjliga dito varit lika hemlighetsfullt hanterade som TT.
    Tiden då det gick att skylla på tjyvar är förbi.


    Och ta inte mitt inlägg som ett påhopp, det är det inte utan jag tror alla måste fundera på vad var och en kan bidra med för att få klubben att överleva, helst då utan trampade tår.
    Alla icke betalande på forum och FB lär inte hjälpa klubben att överleva utan de njuter av det så länge det är gratis sen går de vidare.

    Törnros, även du måste ju se att folk är tveksamma till att betala årsavgiften eller att nyckelpersoner hoppar av!!

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  19. #139
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 704
    Medlem#
    2378
    Nu får ni ursäkta men jag måste bara framföra min åsikt om TT som jag tycker är väldigt relevant i nuläget. Eftersom klubben går kräftgång när det gäller Turbotrycket, hemsidan, medlemsregistret, utskick av medlemskort och med ett sjunkande antal medlemmar så kanske man borde sänka ambitionsnivån lite. Det är för få som ska göra för mycket och det fungerar faktiskt inte bra. Turbotrycket må vara en kul och trevlig liten folder man kan få i brevlådan men tänk efter nu! Till vilken nytta och till vilken kostnad? Samtidigt har klubben en hemsida som uppdateras på sin höjd en gång i månaden.

    Spar in pengarna på Turbotrycket och lägg artiklarna från Turbotrycket som nyheter på hemsidan istället. Då skulle den uppdateras löpande med kul reportage och bilder på fina bilar. Nu står där i princip enbart om banträffarna som ett fåtal medlemmar åker på.

    Så sällan som hemsidan uppdateras så kan ni annars lika väl lägga ner den och skriva in datumen för banträffarna i Turbotrycket istället...

  20. #140
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Tjenare!

    Jag måste dementera medlemsåsikten.

    Vi satte ett mål till att i år växa i medlemsantal, och vi är på god väg att nå vårt uppsatta mål om att bli 1 300 medlemmar vid verksamhetsårets slut, det vill säga sista september.

    Förra verksamhetsåret blev vi 1 198 medlemmar, så siktet har varit på att öka med cirka 100.

    Ett rimligt mål och initiativen som vi tagit för att börja återtåget med ökande medlemsantal har bland annat varit genom en ny hemsida samt att vi har varit delaktiga på Elmia-mässan under påskhelgen.

    Därtill vill vi hitta en person att vara med i styrelsen som fokuserar på Sponsorer och Rabattgivare.

    På så sätt skulle detta kunna vara en stark orsak till att bli medlem i klubben, oavsett geografisk placering.

    Orsakerna till varför vi avbröt sammarbetet med den dåvarande redaktioben för TurboTrycket togs upp under årsmötet i höstas.

    Det handlade om att vi inte var nöjda med hur arbetet gick och att Fredrik själv hade svårt att möta våra mål utav olika anledningar.

    Oavsett fysisk form av tidning, eller information via digital form, så kvarstår det faktum att vi behöver Er hjälp med material till tidningen.

    Något som jag påkallat under lång tid när jag själv satt som redaktör för tidningen.
    Men det kommer inget per automatik.

    Så skall det bli någon fortsättning på infoflödet behöver vi Alla hjälpa till.

    En av orsakerna till många av era felaktiga påståenden är precis som ni säger att informationen från årsmötena inte kommer ut till varje medlem.

    Därför kommer vi att videosända kommande årsmöte, och vi har för avsikt att lägga upp protokollet på hemsidan.

    Mvh Michael

    1 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Medlemskort
    Av addelindahl i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 18:39
  2. Medlemskort
    Av Per Odvar i forum Allmänt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-07-24, 00:18
  3. Hur går det med våra medlemskort?
    Av zsh i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 15:51
  4. Har ni fått era medlemskort?
    Av Hosiman i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 10:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •