Sidan 1 av 11 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 216

Ämne: Information kring utskick av medlemskort

  1. #1
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Information kring utskick av medlemskort

    Hej alla!

    Som har påpekats saknar många av er medlemskort trots gjord inbetalning efter 1:e oktober 2014.

    Vi håller på att återställa det som blev stulet från vår klubblokal, och har nu förhoppningar om att komma igång med utskick av medlemskorten under vecka 4-5.

    Hoppas att ni har möjlighet att vänta ytterligare några dagar till innan ni får ert medlemskort i brevlådan.

    OBS!
    Normal hanteringstid för utskick av medlemskort är i dagsläget 4-6 veckor efter genomförd inbetalning till oss.
    Så avvakta gärna in denna tid innan ni ställer frågan om vart medlemskortet är.

    Tveka därefter inte på att höra av er om ni skulle ha några frågor kring ert medlemskap.

    För medlemsfrågor, kontakta medlemsansvarige Claes Robertsson på: medlemskap@saabturboclub.com

    Med Vänliga Hälsningar
    Michael Törnros
    Ordförande
    Saab Turbo Club of Sweden
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Och kalendern?
    Tror aldrig jag har fått den innan Januari passera vilket är tråkigt för mig och för den som har bilen på den sidan.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Tjenare Herman!

    Kalendern skickas ut i samband med medlemskortet.

    Mvh Michael

  4. #4
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Härligt
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  5. #5
    Sugmotor N3roxs avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    40
    Medlem#
    9589
    Härligt att höra.
    Bil: SAAB og9-3 '01 Aero - T7 205 Hk - 17" 3-Spoke Double med 215/45-17 SÅLD
    Bil: SAAB og9-3 '99 SE - T5 154 Hk - 17" 3-Spoke Double med Pirelli Cinturato P7 225/45-17 Skrotad
    Projekt: Fälgreparation 17" 3-Spoke Double som smakat på lite för mycket trottoar. Före / Efter (Avslutat)

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Småland
    Inlägg
    57
    Medlem#
    13970
    Tråkigt med stölden, men skönt att veta att det kommer nu snart äntligen (väntat lite mer än 2 månader nu)

    Saab 9-3 SC 1.8t Linear -06

  7. #7
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 482
    Medlem#
    5254
    Bara man hinner få medlemkortet innan banträffarna börjar så är jag nöjd.
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12

  8. #8
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Det kan du säkert få på plats annars om de inte hinner innan dess
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  9. #9
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej!

    Som jag har hört kommer medlemsansvarig Claes Robertsson att försöka skicka ut väldigt många medlemskort under denna veckan.

    Hoppas att ert medlemskort kommer i brevlådan inom kort :-)

    Mvh Michael

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    245
    Jag vet inte men 2015 känns det lite föråldrat att sitta och slicka igen kuvert med ett medlemskort. Det måste gå att lösa på ett billigare och enklare sätt.
    Jag är med i flera andra bilklubbar, efter registrerad betalning kommer medlemskortet i mailen, skriv ut själv, klart!
    Ett annat upplägg är att du får en personlig "pinkod" som är ditt elektroniska medlemskort för kalenderåret, denna anger du då bara vid tex insläpp till träffar,
    bara att ha en laptop vid insläppet och matcha där. Har varit medlem i STCS i 18 år tror jag och det här med medlemskort har aldrig fungerat optimalt så varför
    inte se över rutinerna och utveckla det med tiden? Det finns säkert många kunniga "IT snubbar" i klubben som kan göra detta på en kafferast.
    Bör spara tid för den enskilde administratören?!
    Og900 1991, 9000 2,3 200hk 1995, 9000 2,3 ltt 170hk 1996, 9000 Classic 225 hk 1998

  11. #11
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Problemet heter "manuellt medlemsnummer".
    Det finns starka krafter som verkar för att det gamla medlemsnumret skall fungera även i fortsättningen. Tyvärr gör det också hanteringen mycket tyngre. Dock, vi jobbar på att få till en bättre lösning för alla!

  12. #12
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Problemet heter "manuellt medlemsnummer".
    Det finns starka krafter som verkar för att det gamla medlemsnumret skall fungera även i fortsättningen. Tyvärr gör det också hanteringen mycket tyngre. Dock, vi jobbar på att få till en bättre lösning för alla!
    Då tycker man ju att dessa "starka krafter" får ta och plocka fram en lösning som fungerar, eller helt enkelt släppa kravet på dom gamla medlemsnumren!
    Styrs klubben verkligen av folk som är så förbannat tjurskalliga att kalendern kommer halvvägs in på det nya året bara för att dom ska få ha kvar sitt gamla medlemsnummer som ingen jävel ändå bryr sig om?
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Vara
    Inlägg
    265
    Betalade in redan i Oktober/November nån gång.. Inte fått nått medlemskort eller kalender ännu, men efter omständighetena efter de som hände klubben är de ingen panik, så länge man fortfarande kan använda rabatterna hos sponsorerna med samma medlemsnr osv som innan...

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    GBG / Borås
    Inlägg
    1 539
    Medlem#
    9308
    Fick ett oroande mail i december där det stod följande:

    Hejsan,

    Din behörighet till den betalda prenumerationen "Klubbmedlemskap" kommer snart att upphöra.
    För att förlänga den måste du besöka http://forum.saabturboclub.com/payments.php

    Om du inte förlänger den kommer din prenumeration att tas bort.

    Med vänliga hälsningar,
    Saab Turbo Club of Sweden Forum
    Jag betalade in i november om jag inte minns fel och har ännu inte fått något medlemskort/kalender.
    Saab 9-5 2003 2,3T

  15. #15
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av daekol Visa inlägg
    Fick ett oroande mail i december där det stod följande:



    Jag betalade in i november om jag inte minns fel och har ännu inte fått något medlemskort/kalender.
    http://forum.saabturboclub.com/showt...-prenumeration
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    17
    Medlem#
    9477
    Jag får ju verkligen hoppas att det kommer snart, snart 3 månader sedan jag betalade och fortfarande inget. Även om det är en ideell organisation så tycker jag allt att man kan förvänta sig lite snabbare puckar även efter ett inbrott när man faktiskt betalar för 12 månaders medlemsskap. Nu är det snart bara 10 månader kvar av detta år. Får jag bara 10 månaders medlemsskap för mina pengar då? Jag är då ny medlem, för gamla medlemmar som bara förnyar och fortsatt har medlemskapet även under denna väntetid så är det ju en sak, men för nya medlemmar där det bara minskar av innevarande år för varje dag som går så känns det ju lite ruttet när man var tidigt ute med att betala...

  17. #17
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej alla!


    Liten uppdatering vad det gäller utskick av medlemskort.


    Vi kommer till helgen att göra en större insats i att få ut många av dom medlemskort som ännu ej har blivit ivägskickade.


    Hoppas att just Ditt medlemskort är ett av dom som nu går iväg till helgen  


    Mvh Michael

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av bogg Visa inlägg
    Jag får ju verkligen hoppas att det kommer snart, snart 3 månader sedan jag betalade och fortfarande inget. Även om det är en ideell organisation så tycker jag allt att man kan förvänta sig lite snabbare puckar även efter ett inbrott när man faktiskt betalar för 12 månaders medlemsskap. Nu är det snart bara 10 månader kvar av detta år. Får jag bara 10 månaders medlemsskap för mina pengar då? Jag är då ny medlem, för gamla medlemmar som bara förnyar och fortsatt har medlemskapet även under denna väntetid så är det ju en sak, men för nya medlemmar där det bara minskar av innevarande år för varje dag som går så känns det ju lite ruttet när man var tidigt ute med att betala...

    Hej bogg!

    Jag får först be om ursäkt för att allt blivit som det har blivit.

    Vi kommer att sätta oss under helgen och göra allt vi kan för att få iväg många av de medlemskort som ännu inte har skickats ut.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  18. #18
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    17
    Medlem#
    9477
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg

    Hej bogg!

    Jag får först be om ursäkt för att allt blivit som det har blivit.

    Vi kommer att sätta oss under helgen och göra allt vi kan för att få iväg många av de medlemskort som ännu inte har skickats ut.

    Mvh Michael
    Det är lugnt, jag var på bittert humör ö.h.t. igår.

  19. #19
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Tjenare Herman!

    Kalendern skickas ut i samband med medlemskortet.

    Mvh Michael
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej alla!


    Liten uppdatering vad det gäller utskick av medlemskort.
    Vi kommer till helgen att göra en större insats i att få ut många av dom medlemskort som ännu ej har blivit ivägskickade.
    Hoppas att just Ditt medlemskort är ett av dom som nu går iväg till helgen  

    Mvh Michael


    Så några har alltså fått nya kort och framförallt kalendern?
    Medlemskortet kvittar ju för det stoppar man i plånboken och gör inget mer med men att inte få Kalendern är väldigt tråkigt då det blir som att få en macka som nån redan tagit en tugga eller två i
    Men läget är som det är. Kan man till nästa år garantera att alla som betalar före ett givet datum har ny kalender senast sista december? alt. gör kalendern offsetförskjuten så den sista sidan är februari som jag föreslagit tidigare. Det har på de över 10 år jag varit medlem varit vanligare att den kommer efter nyår än före.

    Glöm det som varit och fokusera framåt!!
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  20. #20
    Grundladd Falcons avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Sjuntorp
    Inlägg
    173
    Medlem#
    5538
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Vi kommer till helgen att göra en större insats i att få ut många av dom medlemskort som ännu ej har blivit ivägskickade.
    Hej Michael.

    Förslagsvis, om det är möjligt att särskilja inbetalningarna, så försök skicka ut till nya medlemmar första hand.
    Vi gamla uvar som varit med några år och vet vilken fin klubb detta är hoppar ju inte av i alla fall, hur sent vi än får medlemskortet.
    Martin Olander
    9-5 Aero -07
    9-3 Aero Hirsch -14

Liknande ämnen

  1. Medlemskort
    Av addelindahl i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 18:39
  2. Medlemskort
    Av Per Odvar i forum Allmänt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-07-24, 00:18
  3. Hur går det med våra medlemskort?
    Av zsh i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 15:51
  4. Har ni fått era medlemskort?
    Av Hosiman i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 10:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •