Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 70

Ämne: Köpa delar från Speedparts

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    Question Köpa delar från Speedparts

    Som rubriken lyder.

    Jag ska beställa 2 st givare till xenonljuset. Har letat med ljus och lyckta och nu lyckades jag hitta dem på speedparts.
    Men nu till den verkliga frågan. Törs man beställa där ifrån.
    Verkar som att det är rena lotteriet att beställa delar därifrån.
    Och sen hur är det med kvaliteten?
    Vore tacksam för svar och synpunkter.

    /Henrik

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    28
    Jag har alltid fått min grejer efter några dagar när jag beställt av dom.

  3. #3
    För mej har det alltid funkat bra. Kvaliteten beror ju på vad det är för delar du köper, dom säljer både Saab original och piratdelar tex ProParts (som är skräp..).
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  4. #4
    Grundladd delofsons avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Barkarby
    Inlägg
    475
    Medlem#
    10056
    Aldrig haft några problem med Speedpart-leveranser..
    SAAB 900 SE 2,0i MY96 *Såld*
    SAAB 9-5 S Kombi 2.0t MY01 *Såld*
    SAAB 9-5 SE Sedan 2.3t MY00 *Såld*
    SAAB 9-3 VectorActive SC 1,8t BP MY08 Nordic Steg1 | Subaru Forester XS 2019

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938
    Ännu en tråd om speedparts.... Tips: Postförskott! Kostar lite mer men har funkat jättebra för mig. Du betalar inte en krona innan grejorna kommer, kommer det aldrig nåt = noll betalat. Guld värt.
    MEDLEM 7032.

  6. #6
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 030
    Medlem#
    3471
    Detta är så överdrivet. Bara beställ o kör med postförskott som Turbocab skriver.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    495
    Leveranserna har alltid funkat finfint för mig iallafall.
    Utan Saab

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    103
    Medlem#
    7665
    För mej har leveranserna alltid funkat bra.
    Senast redigerat av teamviggen den 2015-01-13 klockan 21:44.

  9. #9
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 159
    Som sagt köp OEM/Original om du har råd de andra kan vara bra eller inte, lite som ett lotteri.
    Kikat på http://www.maptunparts.se/ ?

    Vad är det till för bil, årsmodell, fram, bak?
    Att betala med kort är egentligen inget problem då de reservera pengarna direkt och får du inget malulerar du bara orddern så återgår belopet.
    Testa och berätta hur det gick.

    Jag udviker att beställa om lagerstatus inte är gröm men det visas ofta grönt fast de inte kan leverera.
    Inte mitt första val av butik


    Maptun har original till 9-5 http://www.maptunparts.se/sok/xenon
    Senast redigerat av HeRmAN den 2015-01-13 klockan 21:16.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Tack för alla svar och synpunkter.
    Det är en Saab 9-5 2.0t biopower års 2007.
    Det är båda givarna som behöver bytas.

  11. #11
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 338
    Medlem#
    8644
    Citat Ursprungligen postat av TurboCab Visa inlägg
    Ännu en tråd om speedparts.... Tips: Postförskott! Kostar lite mer men har funkat jättebra för mig. Du betalar inte en krona innan grejorna kommer, kommer det aldrig nåt = noll betalat. Guld värt.
    Möjligtvis lite OT nu, men på vilket sätt hjälper postförskott när de skickar fel saker och fel antal...?
    Vet inte hur många gånger det skett, och nu vid senaste beställningen så orkade jag inte ens bemöda mig att försöka komma i kontakt med lirarna på SP... Är ju lättare att sälja sand i Sahara än att försöka komma i kontakt med dom om något är fel. Så fick se de uteblivna delarna som wasted money...

    Just ja, glömde jag säga att om man väl får kontakt så är det inställningen "kunden har alltid fel" initialt...

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  12. #12
    Jag köpte xenon givare därifrån när mina hade lagt av... Gick hur fint som helst!

  13. #13
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 030
    Medlem#
    3471
    Fick en felaktig styrled (fel gänga) i en best. av SP för ett tag sedan vilket upptäcktes nyligen. Skrev ett mail i måndags förklarade vad som var galet mm. Igår ringde SP (Göran) o kollade lite info och skickar ny del direkt. Redan fått avisering om gods på väg.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 816
    Medlem#
    10069
    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    Fick en felaktig styrled (fel gänga) i en best. av SP för ett tag sedan vilket upptäcktes nyligen. Skrev ett mail i måndags förklarade vad som var galet mm. Igår ringde SP (Göran) o kollade lite info och skickar ny del direkt. Redan fått avisering om gods på väg.
    Det kanske finns lite förbättringar påväg!?
    1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09

  15. #15
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 159
    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    Göran

    Ännu en nyanställd?

    Undrar hur länge han står ut med Claes?
    Lasse var jättetrevlig men tyvärr är han inte kvar. se här

    Hoppas kan man ju alltid men jag är väl förmodligen "Kalle Anka" som Claes så ofta refererar till när han pratar om alla klantar i klubben (Ja, jag har pratat många gånger direkt med Claes på den tiden han svarade i telefonen)

    Själv har jag tappat hoppet om SpreadParts vilket är synd för vi behöver verkligen leverantörer av delar till våra Saabar.
    Jag har not passerat 100kkr hos SpreadParts sedan länge men de är inte mitt första val numera!
    Köpte lite bra och ha saker nyss till mina Saabar för ca 22kkr och den ordern gick inte till dem.
    Fast Echonator och jag kanske finns på deras blacklist...

    P.S Ingen som reagerar på varför det finns många trådar och enorma mängder postar om servicenivån hos detta företag?
    Biltema tjafsar iallafall inte emot när man lämnar tillbaka något.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #16
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    591
    Citat Ursprungligen postat av Echonator Visa inlägg

    Just ja, glömde jag säga att om man väl får kontakt så är det inställningen "kunden har alltid fel" initialt...
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Ännu en nyanställd?

    Undrar hur länge han står ut med Claes?
    Lasse var jättetrevlig men tyvärr är han inte kvar. se här
    jag är väl förmodligen "Kalle Anka" som Claes så ofta refererar till när han pratar om alla klantar i klubben (Ja, jag har pratat många gånger direkt med Claes på den tiden han svarade i telefonen)

    Själv har jag tappat hoppet om SpreadParts vilket är synd för vi behöver verkligen leverantörer av delar till våra Saabar.


    P.S Ingen som reagerar på varför det finns många trådar och enorma mängder postar om servicenivån hos detta företag?
    Biltema tjafsar iallafall inte emot när man lämnar tillbaka något.

    Hmm, detta är tråkig läsning. Nu har jag inte varit särskilt aktiv på bilfronten eller forumet de senaste åren men jag kör fortfarande väldigt stolt en Saab.

    Det jag undrar, var gick det snett med Speedparts? Vad hände?
    Minns de som ett kanonföretag med snabba och felfria leveranser, trevlig tjej i supporten (Alicia?), Peter som alltid kunde hjälpa till med vad man nu undrade.
    Visst har Claes alltid varit lite bufflig av sig men har nog bara snackat med honom 2-3 ggr, då det oftast var Peter som svarade när man ringde.
    Jag beställer olja och filter årligen och det utan problem, men det är å andra sidan kanske inte en särskilt avancerad order.

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    enköping
    Inlägg
    492
    Medlem#
    12744
    samma här alltid handlat på speedparts förr å aldrig nåra problem sen blev det jag handlade mer å mer av maptun då jag ändå åkerförbi titt som tätt men så tråkigt dom har ju varit kanon bra låter som nån ledsnat å kör det i botten........
    9-5 2.0t 08 biopower

  18. #18
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 030
    Medlem#
    3471
    Så illa är det inte de har fortfarande stor omsättning. Kollar man på allabolag så är SP o MT för stunden ungf lika stora i omsättning.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  19. #19
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 159
    Citat Ursprungligen postat av Kippy Visa inlägg
    Minns de som ett kanonföretag med snabba och felfria leveranser, trevlig tjej i supporten (Alicia?), Peter som alltid kunde hjälpa till med vad man nu undrade.
    Visst har Claes alltid varit lite bufflig av sig men har nog bara snackat med honom 2-3 ggr, då det oftast var Peter som svarade när man ringde.
    Detta var min bild av SP tidigare också

    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    Så illa är det inte de har fortfarande stor omsättning. Kollar man på allabolag så är SP o MT för stunden ungf lika stora i omsättning.
    Det som är intressant är om man tittar på utvecklingen över tid och även kikar på vinsten, är ingen ekonom men men jag tolkar det som att ägaren av SP, dvs Claes är nöjd och nu plockar ut värdet ur bolaget. Det har han ju all rätt till men det normala i en sånt läge då man inte längre är driven är att säja bolaget och då få ut sina pengar på det sättet.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    624
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Biltema tjafsar iallafall inte emot när man lämnar tillbaka något.
    Näe, Biltema må ha en hel del skräp, men deras kundtjänst tycker jag är så bra som den kan bli. Jag har aldrig haft problem med dem när man vill reklamera eller lämna tillbaka något.
    SAAB 93 TurboX -08
    SAAB 95 2.0t -09
    Tech2 med CANdi

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 12:54
  2. vad ska jag köpa för bromsar och vad för delar...?
    Av någonannan i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-09-24, 20:28
  3. Köpa delar till bilen!
    Av Fredrik.j i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 17:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •