Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: ng9-3 -05 - Pilotpaketet

  1. #1
    Inte helt original !!
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    1 120

    ng9-3 -05 - Pilotpaketet

    Hej,
    har läst nånstans att med Pilotpaketet (till 9-3 i signaturen) så kan man styra cabbens upp- och nedfällningar med nyckelfjärren. Även fönsterna skall kunna stängas.

    Men... jag har inte Pilotpaketet på min bil... =(

    Så hur gör jag? Kan jag eftermontera detta? Isf vad behöver jag? Vilka mer funktioner får man med Pilotpaketet?


    Har jag lagt detta i fel ämne så får gärna en moderator flytta till rätt plats. Tack!


    /Hasse
    ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2014
    Inlägg
    296
    Nu är detta för SS/SC och årsmodell 2007, men då innehöll pilotpaketet följande:

    Elmanövrerade framstolar med minnesfunktion för förarstol. Komfortlåsning. Handsfree-förberedelse. Stöldlarm. Responspaket.

    Responspaketet som ingår i Pilotpaketet innehåller:
    Regnsensor för vindrutetorkare. Parkeringssensor bak

    Någon som vet om detta är exakt samma som för cabben får gärna berätta detta.
    Det är detaljen komfortlåsning som du efterfrågar, att eftermontera hela "pilotpaketet" blir mycket jobbigt i efterhand (möjligt även svårt att "bara" fixa komfortlåsning?).
    Kör nuförtiden en S(AAB)koda Octavia -20
    Tidigare: NG9-3 SC Aero -07, NG900 2.3 -96 (Åkt OG900 & 9000 i barndomen)

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    306
    Jag skulle lägga tid o pengar på annat på bilen för det är en funktion som i praktiken inte används annat för det är kul ett par gånger.
    Om jag minns rätt var det bara nedfällning av cab o rutor men kan ha fel.
    Huvudbristen är att man måste hålla knappen intryckt hela tiden samt stå väldigt nära bilen. Blir lite löjligt att stå utanför bilen o hålla knapp intryckt för att fälla.
    Funkar alltså inte från köksfönstret en solig sommarmorgon, även om det lätt går att låsa/låsa upp på samma avstånd.
    Detta är min upplevelse baserat på erfarenhet från en 07:a.
    //Sid
    [95 SC Vector -10 Hirsch]

  4. #4
    Inte helt original !!
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    1 120
    Det var väl snarare stängning jag var intresserad av. Regnar det så borde jag väl kunna stänga från fönstret 1,5 meter bort?

    Komfortlåsning hmm heter det det. Har sett att Comfort Closing finns i T2'an. Är det bara att "aktivera" den, eller saknas det nån styrbox till detta?
    Kan inte prova detta då bilen nu står i garaget där takhöjden är för låg.
    ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2014
    Inlägg
    296
    Tror du behöver hårdvara, fungerar inte bara att aktivera denna funktion.
    Har diskuterats tidigare när det gällt SS/SC:n att det är andra delar (vet ej vilka) i dörrarna som är annorlunda, då rutorna behöver klämskydd för att komfortlåsningen skall fungera, så i praktiken går det med rimliga medel inte att eftermontera komfortlåsning. Jag använder aldrig funktionen på min SC, när behöver jag liksom öppna rutorna då jag är några meter från bilen? "Lite" mer motiverat på din cab att kunna fälla upp/ner den . Att fälla in backspeglarna med fjärren är desto mer användbart i så fall, vilket jag brukar göra då jag parkerar "offentligt".
    Kör nuförtiden en S(AAB)koda Octavia -20
    Tidigare: NG9-3 SC Aero -07, NG900 2.3 -96 (Åkt OG900 & 9000 i barndomen)

  6. #6
    Inte helt original !!
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    1 120
    Sådär nu har jag varit till ett garage med högre takhöjd. Vill ju inte att taksänkningen ska råka ske oavsiktligt när takhöjden är för låg....

    Tog med mig T2'an och skulle testa att aktivera Comfort Closing, och som jag anade så funkade det inte alls. Men jag har klämskydd på rutorna iaf.
    Responspaketet verkar jag också ha då regnsensor och parkeringshjälp finnes. Stöldlarm har jag också.

    Någon som har beskrivning av vilka komponenter som ingår i Comfort Closing?
    ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad

Liknande ämnen

  1. Har jag pilotpaketet i min 9-3 SC Vector 2008?
    Av Ian_Superfly i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 21:57
  2. Vad innehåller Pilotpaketet till 9-3 m06?
    Av Alex9-3 i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-11, 16:27
  3. skillnad på salomon paketet och pilotpaketet?
    Av skcorpion i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 12:30
  4. Vad innehåller Pilotpaketet?
    Av DB i forum Allmänt
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2004-11-13, 23:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •