Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: CE efter installation av kupévärmaruttag på Saab 9-3 Griffin sportkombi -11.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -

    CE efter installation av kupévärmaruttag på Saab 9-3 Griffin sportkombi -11.

    Hej vänner!

    Jag har en Saab 9-3 griffin sportkombi -11.

    Jag hade motorvärmare men ingen el indragen till kupéfläkten.
    Så jag lämnade in den på verkstad och lät det installeras.

    Nu till problemet, när jag skulle åka till jobbet lös motorlampan.
    Och jag har en resa bokade i morgon med familjen, Vågar jag åka med bilen?

    Väldigt tacksam för snabbt svar.
    Mvh Niklas


    Tänk på att skriva en bra rubrik! /Moderator
    Senast redigerat av Vfr den 2015-01-10 klockan 10:26.

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Lyft på huven och kolla om det är någon kabel som de fibblat med, vissa fel är dumt att åka runt med då saker kan gå sönnder, tror t.ex. att om sladden till lambdasonden kopplas ur så tar den stryk och behöver bytas.

    Läs ut felkoder innan du kör är mitt tips, OBDII eller TECH2
    Och skriver du var du bor kanske du kan få hjälp med detta av någon lokal förmåga.


    Edit> Att skriva en tydlig rubrik kan göra stor skillnad på om folk läser och du får hjälp och såklart att lägga inlägget i rätt avdelning, personligen tycker jag detta hör hemma i Motor och Motorstyrning, Rubriken skulle kunna vara "CE efter installation av uttaget för kupévärmare"
    I din signatur kan du lägga in vad du har för bil/bilar så riskerar du inte att missa den informationen till oss när du frågar något för din egen bils räkning.
    I din forumsprofil kan du även lägga in var i landet du finns vilket är bra då man kan hitta vänner i närområdet som är bra att ha i en situation som denna.
    Och som nybliven Saabägare lär du har stor nytta av att läsa denna sida och följa det som står där!

    Hoppas du får ordning på problemet.
    Och ta kontakt med verkstan som gjort installationen av uttaget för kupévärmaren utifall du får kostnater relaterade till detta.
    Senast redigerat av HeRmAN den 2015-01-10 klockan 09:50.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. Airbag lampa lyser efter installation av högtalare/slutsteg
    Av eye2112 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 12:16
  2. Problem med fläktmotor efter installation
    Av Shadow_inc i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-25, 09:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •