Ger bort en T8 motor från en 1989 T8 special.

Motorn har gått 21k mil ca, och med en enda ägare, mestadels på grundladd då han var gammal redan vid köpet av bilen ny 1989 och inte var nån räserförare. När jag köpte den så var dom supernöjda med bilen trots att den gav noll i ladd, mao är själv motorn troligen ganska fin! Det var allt runtomkring som inte var nåt vidare, som ofta är fallet med T8! Men bilen var då nybesiktigad UA och jag körde den några vändor innan bilen dog som donator till min lågmilade T8 då under renovering.

Grenröret är sprickfritt och jättefint, se foton, generator och lite pyssel är på, samt Turbon såklart. Skruvar till turbon mm ser jättefina ut och inte alls sådär bortrostade som dom ofta är annars. Startmotorn är borta, och jag säljer utan låda. Vill du ha lådan med, så vill jag ha 500 spänn för alltihopa.
Lådan är en 45712 tror jag. Bränslerören ovanpå motorn är fina och sprickfria och följer med löst, plus nån gummislang, T8 Kat bränslebox ingår. Inget läckte nån olja då det plockades ut. Inga garantier, men gratis är gott och den kan funka fint i en renoveringsbil eller som busbil. Jag hävdar motorn är i jättebra skick, men nån T8 kommer jag nog aldrig köpa igen med dålig motor så den måste bort!

Krav: Du hämtar motorn i Gråbo, 3 mil utanför Göteborg, jag skickar inte. Motorlyft finns så vi kan lyfta upp den i en kombi eller på släp. Jag slänger den på tippen om en vecka eller två!





0708-811155, martin.simonsson@consilium.se eller PM!