Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Fick mail ang prenumeration

  1. #21
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej alla!

    Jag är lite inne på denna gilla/ogilla/tacka-idé.

    Tycker det kan vara intressant att testa och utvärdera hur det funkar.

    På Tradera till exempel får man ge betyg på säljaren.
    Och det kan ju vara en vettig varningssignal om säljaren har dåligt betyg.

    Facebook-gruppen verkar mer och mer spåra ur med dagens upplägg (bemanning av admins, mängden icke STCS-medlemmar i gruppen med mera).

    Vi behöver se över klubbens närvarande på social media och ligga steget före och inte som nu vara ett fall för verklighetens moderna ohyffs och dåliga beteende hos mängder av personer.

    Mvh Michael

  2. #22
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #23
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 338
    Medlem#
    8644
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej alla!

    Jag är lite inne på denna gilla/ogilla/tacka-idé.

    Tycker det kan vara intressant att testa och utvärdera hur det funkar.

    På Tradera till exempel får man ge betyg på säljaren.
    Och det kan ju vara en vettig varningssignal om säljaren har dåligt betyg.

    Facebook-gruppen verkar mer och mer spåra ur med dagens upplägg (bemanning av admins, mängden icke STCS-medlemmar i gruppen med mera).

    Vi behöver se över klubbens närvarande på social media och ligga steget före och inte som nu vara ett fall för verklighetens moderna ohyffs och dåliga beteende hos mängder av personer.

    Mvh Michael

    Först av allt så är jag inne på samma linje både vad gäller någon form av "betygsystem" men då framförallt riktat till annonsdelen i forumet, annars riskerar vi att bygga grupperingar när man skall "betygsätta" varandras inlägg med gilla vs ogilla. Det händer ju inte alltför sällan att medlemmar har olika uppfattning om saker och ting inom fordon Det kan fungera men "vi" ska nog utvärdera för- och nackdelarna med systemet ordentligt innan man gör några förändringar.


    Nu kommer jag troligtvis svära i kyrkan, men det gör vi nog alla ibland. Jag hade en traumatisk tid i mina tidiga fordonsår då jag körde Ford innan jag fann frälsningen från Stallbacka, men de hade ett ganska bra system för att validera annonsörer i deras köp/sälj-avdelning på forumet. Deras system är dock ganska krävande administrativt men det borde gå att digitalisera hela processen på något vis, men att ändå inte hamna i konflikt med PUL.


    Här är en beskrivning över deras system. http://www.fordclubsweden.se/forum/s...ad.php?t=42699

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  4. #24
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 573
    Medlem#
    7567
    Först och främst ska vi testa ett gilla-system där inlägg kan gillas. Användaren vars inlägg gillas kommer inte att få någon räknare där man ser hur många som gillat dennes inlägg.
    Någon form av betygssytem för köpare och säljare tror jag ligger långt fram i tiden. Vi har många andra, viktigare, saker att tänka på just nu.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  5. #25
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 338
    Medlem#
    8644
    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Någon form av betygssytem för köpare och säljare tror jag ligger långt fram i tiden. Vi har många andra, viktigare, saker att tänka på just nu.
    Självfallet är det så, men av egen erfarenhet av administrering och moderering av siter/forum så tar det en makalös tid om saker inte diskuteras "internt" på ett tidigt stadie Bra lösningar kläcker man inte på en kväll, utan arbetas fram över tid.

    Som alltid vid ideellt arbete så finns det mer "to do" än vad tid och ork finns. Så skynda långsamt med det som ligger i pipeline för stunden, bättre att ta en sak i taget och att det blir bra. Och glöm inte att ideellt arbete är världens mest otacksamma uppdrag, vad man än gör

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  6. #26
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 194
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Först och främst ska vi testa ett gilla-system där inlägg kan gillas. Användaren vars inlägg gillas kommer inte att få någon räknare där man ser hur många som gillat dennes inlägg.
    Någon form av betygssytem för köpare och säljare tror jag ligger långt fram i tiden. Vi har många andra, viktigare, saker att tänka på just nu.
    Håller med Travis.
    Alla har vi väl undrat något. Sökt efter svaret på forumet. Hittat femtielva svar och lösningar blandat med intressant och ointressant OT. Man är inte först att undra utan snarare nr 100. Att då kunna sortera sökresultatet och få fram inläggen med mest "tack" eller "gilla" känns användbart. På något sätt känns det som att man enklare kan hitta de riktigt bra och smarta svaren då.

    Visst har man väl också hittat en massa dåliga och tom helt felaktiga svar ibland. Har man lite erfarenhet och kolla löser det sig i och med att man vet vilka medlemmar vars kunskaper man brukar kunna lita på. Men rätt använt skulle man kunna få en bra indikation på vilka lösningar man kan lita på. Helt utan att behöva bedöma den genomsnittliga kvaliteten/populariteten hos författarens inlägg. Så det verkar vettigt tänkt.

    Sedan kanske det är en poäng att använda termen "tack" istället för "gilla". Skulle tro att forummedlemmarna hellre vill veta om andra medlemmar har nytta av ett inlägg än om de "gillar" det för att det är lustigt eller bara håller med. En markering att det skiljer mot facebook utan att lägga någon värdering i det.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  7. #27
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Precis vad jag menade men kanske uttryckte korkat: det finns en stor risk i "gilla-systemet" att det blir ett ryggdunkande av det gänget som hänger mest här, kanske inte alltid av det listigaste svaret. Jag har ett annat, privat forum. Där har vi möjligheten att kryssa i om ett inlägg löste ens problem och då markeras tråden med "lösning", samma system används till exempel på Apples supportforum. Problemet med den varianten är att det kräver att trådskaparen kryssar i att problemet löstes och det är ju inte alltid säkert att det görs.

  8. #28
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 480
    Medlem#
    5254
    Ahaja. Då bryr jag mig inte om mailet alltså hyffsat offtopic det blev, men det gör inget. Forsätt smida planer på gilla/ogilla funktionen
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12

  9. #29
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Det jag avsåg med att tacka snarare än att gilla ett inlägg avnänds bl.a. på http://www.world-of-satellite.com/forum.php
    och man tackar helt enkelt för inlägg som leder till att man får svar på en fråga eller lösning på ett problem man har, simple as that

    Jag själv ser det som att ett inlägg som har många tack förmodligen är en lösning vart att prova även för mig före ett annat förslag som ingen alls tackat för

    thanks.jpg
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Får inte mail om PM/trådprenumeration
    Av SirMacke i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2019-07-13, 16:35
  2. e-mail hosting
    Av Fredrik / 1941 i forum Off Topic
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-06-20, 15:22
  3. BSR's PPC egentligen en dold prenumeration?
    Av slaktarn i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-08-05, 12:19
  4. Fick ett märkligt mail (Frihetsboken)
    Av Soundcorp i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 10:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •