Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Body kit til 9-5 Estate

  1. #1
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886

    Body kit til 9-5 Estate

    Hei.

    Vurderer og kjøpe body kit til min Estate. så i det henseende lurte jeg på om det er noen her på forumet som har noen linker til firmaer, som selger slikt. Det være seg fra leverandører på verdensbasis. Problemet med og kjøpe fra over there, er fraktprisen.

    Alt av interesse. Takker.


    Dette er min bil, som er mer eller mindere rustfri. Men for og få den helt strøken, vurderes det å reise til Latvia og få den hellakkert, kommende sommer.





    Her er et alternativ jeg fant.









    Mvh
    Bent

  2. #2
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei

    Da ble det til at jeg kjøpte kittet fra realcar, av en meget hyggelig svenske Men da jeg ønsker å montere inn tåkelys i de yttre hullene i front fangeren, som vist på bildet under. Lurte jeg på om det er noen som vet hvor jeg kan kjøpe en universal brakett og feste linselyset i. Platene burde være sånn ca. 26cm brede og 15cm høye. Større går bra, men ikke mindere. De må også være flate, og ikke buede, som på bildet.





    Noe likt dette.




    Settet jeg kjøpte





    Mvh
    Bent

  3. #3
    Hej,

    Först vill jag säga att det här är ett väldigt trevligt projekt, jag visste inte ens att Realcar fortfarande har verksamhet, så det ska bli riktigt roligt att följa.

    Angående dimljusen tror jag det blir svårt att hitta en generisk panel som funkar, man måste ju hitta något med precis rätt vinkling av hålen relativt den plana ytan och det är nog tyvärr osannolikt.

    En ide är att du istället för runda dimljus använder någon slags led-strip liknande den här:

    http://www.ebay.com/itm/White-Car-DR...-/391032742788

    monterad i över eller underkant, vilket som ser bäst ut, och behåller gallren.
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Köpenhamn
    Inlägg
    182
    Blir kjempe greit det prosjektet😊

    Kan Realcar inte informera om vilka dimljus som passar på deras frontspoiler?

    Annars är där ju dom här till original fronten. Runda som du önskar.
    http://www.partsforsaabs.com/product...oducts_id=3630

    Kanske det är lättast att modifiera dom istället för att börja från scratch.

    - - - Uppdaterad - - -

    Blir kjempe greit det prosjektet
    SAAB 900 1996 bytt till SAAB 9-3t SE M01 i' 07; Taklucka och allt, import från Tyskland till Danmark. På danske skyltar och skyltarna kostade 1½ gång bilens pris.
    '14 Bytt till 9-3 ss M08, var det nu klokt? Ja älskar också den!
    STCS medlem nr. 12358

  5. #5
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av kingback Visa inlägg
    Hej,

    Först vill jag säga att det här är ett väldigt trevligt projekt, jag visste inte ens att Realcar fortfarande har verksamhet, så det ska bli riktigt roligt att följa.

    Angående dimljusen tror jag det blir svårt att hitta en generisk panel som funkar, man måste ju hitta något med precis rätt vinkling av hålen relativt den plana ytan och det är nog tyvärr osannolikt.

    En ide är att du istället för runda dimljus använder någon slags led-strip liknande den här:

    http://www.ebay.com/itm/White-Car-DR...-/391032742788

    monterad i över eller underkant, vilket som ser bäst ut, och behåller gallren.

    Hei


    Joda, Realcar eksisterer. Det er et firma i Brummendal (Norge) som har kjøpt de opp. Men ut i fra en selger jeg snakket med pr. tlf. Har de ingen greie på body kittet til Saab. Og jeg kjøpte ikke setet hos Realcar, men av en privat person. Og hentet det hos han i Uddevalla. Er helt nytt, og kostet meg kun kr. 3000,- Skr.

    Panelet behøver ikke og være 100% tilpasset i forhold til hullet. For det skal jeg nok få tilpasset selv. Problemet er og få tak i en plate som er stor nok. Får sjekke ut ut hva jeg kan finne, som eventuelt passer inn. Som fra en van/flerbruksbil og liknende. Eller at jeg rett og slett lager noe selv

    Synes at det blir noe stusselig med kun led-stripe. Og vil heller dekke hullene med lys, for og få en mere kompakt fanger. (subjektiv tanke ) Slik som den sorte Saab`en som er avbildet.


    Mvh
    Bent

  6. #6
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei Kesr

    Er nok ingen hjelp og få av de nye eierene av Realcar. Så dette må jeg nok finne ut av selv. De orginale lyktene vil nok ikke passe i forhold til hullet i fangeren. Ønsker ikke luft i mellom fanger og panelet til lyktene. Men at panelet fyller ut hele hullet. (slik som den avbildede sorte bilen) Og det blir en utfordring

    Har en del bilder av hva jeg har gjort med bilen, fra den ble kjøpt av meg, for et år siden. Og det er fremdeles en del jeg har tenkt og gjøre. Så kanskje jeg skal lage en prosjekt tråd. Da det heller ikke er så mange som lager et prosjekt av en 9-5 Estate


    Mvh
    Bent

Liknande ämnen

  1. Vit body på dörrar?
    Av Pumba i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 12:37
  2. takbox 9-5 sedan vs estate
    Av Rune i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 14:06
  3. Bytte inn en '00 mot en '02 - 9-5 Estate
    Av tore i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-08, 11:07

Behörigheter för att posta

  • Du fÃ¥r inte posta nya ämnen
  • Du fÃ¥r inte posta svar
  • Du fÃ¥r inte posta bifogade filer
  • Du fÃ¥r inte redigera dina inlägg
  •