Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: ForumRunner

  1. #1
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 016
    Medlem#
    3471

    ForumRunner

    Är det bara jag som har problem med forumrunner? Mer instabil/icke fungerande app har jag aldrig haft på mina iPhones. Det går inte editera för då kommer felmeddelande upp, varit så hela tiden. Tar man cancel så sparar den ändringarna ändå. Men fördärvar formateringen av text ist. Går inte klicka på länkar då kraschar appen mm.

    Ja jag vet jag är en tapatalk-anhängare men den fungerar iaf alltid som den ska.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  2. #2
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 285
    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    Är det bara jag som har problem med forumrunner? Mer instabil/icke fungerande app har jag aldrig haft på mina iPhones. Det går inte editera för då kommer felmeddelande upp, varit så hela tiden. Tar man cancel så sparar den ändringarna ändå. Men fördärvar formateringen av text ist. Går inte klicka på länkar då kraschar appen mm. Ja jag vet jag är en tapatalk-anhängare men den fungerar iaf alltid som den ska.
    Samma problem för mig, Tapatalk är/ var betydligt stabilare.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Tapatalk är ju inget att ha, enligt ansvariga på forumet, så därför är vi hänvisade till ForumRunner och liknande nödlösningar. Att vi tappar både medlemmar och kunskap är uppenbarligen inget att bry sig om ...
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123
    Skit i apparna och kör mobilskinnet. Travis har ju fixat det nu.
    det där säkerhetshålen tapatalk orkade jag aldrig med, då får man ju inte göra annat än att installera uppdateringar.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Skit i apparna och kör mobilskinnet. Travis har ju fixat det nu.
    det där säkerhetshålen tapatalk orkade jag aldrig med, då får man ju inte göra annat än att installera uppdateringar.
    Vad du personligen tycker är helt ok. Men att ha det som argument för vad forummedlemmar ska tycka och tänka är ganska magstarkt.
    Och ditt argument till att inte implementera Tapatalk har varit ett hel annat tidigare, eller hur?
    Ska kolla hur mobilskinnet funkar och ser vad Travis har fixat. Såg att du lämnat över delar till honom, vilket låter positivt.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  6. #6
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123
    Det finns många aspekter av tapatalk som inte faller oss i smaken.
    Säkerheten är en, en annan att vi tappar inkomster, en tredje att tapatalk bestämmer över reklaminnehållet på vårt forum.

    Säkerheten är inte nödvändigtvis att det skulle vara problem med appen utan att man faktiskt installerar programvara på vår server som har direkt tillgång till forumet. Det kan vara buggar i den delen av deras programvara eller det faktum att de får intrång i sitt system varefter våra uppgifter skulle kunna komma på avvägar. Inte för att det inte skulle kunna hända nu också, men ju större träffyta desto större risk och tapatalk är ju en betydligt större yta än lilla stcs forum.

    När du ser reklam på ett forum i tapatalk så är det nämligen tapatalk som bestämt vilken reklam som syns där, inte forumägaren. På forumet nu har vi Google-annonser, dessa stöds inte av tapatalk. Alltså skulle vi bli tvungna att välja mellan reklamfritt (=tappa inkomster som håller forumet vid liv) eller låta tapatalk bestämma vilka annonser våra användare skall se (=inte ok tycker vi).

    Det gamla forumet hade inget mobilskin, och vi hade inte så mycket kontroll över annonseringen så tapatalk var ett bra komplement. I det nya forumet har vi möjligheter att sälja reklamplats direkt på forumet och möjlighet att designa vårt eget mobilskin. Alltså känns inte tapatalk längre som en nödvändighet.

    Med det sagt så kan allt ändras, jag tror säkert att Travis kan komma att ändra den policyn om det blir ett överväldigande tryck från användarna.

  7. #7
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123
    Citat Ursprungligen postat av peta Visa inlägg
    Såg att du lämnat över delar till honom, vilket låter positivt.
    Jag tolkar det som att du är missnöjd med mitt arbete med forumet vilket jag då får beklaga och hoppas att du kommer bli mer nöjd med Travis som administratör!

  8. #8
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Jag håller helt och hållet med bollman om att detta är anledningar nog att inte använda Tapatalk.

    För en som inte använt Tapatalk så får ni gärna berätta vad det har som forumets moblsida inte har så vi har möjlighet att se över och eventuellt lägga till funktioner.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  9. #9
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 016
    Medlem#
    3471
    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Jag håller helt och hållet med bollman om att detta är anledningar nog att inte använda Tapatalk. För en som inte använt Tapatalk så får ni gärna berätta vad det har som forumets moblsida inte har så vi har möjlighet att se över och eventuellt lägga till funktioner.
    Kommer man automatiskt till mobilsidan om man surfar till forumet i safari?
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  10. #10
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    Kommer man automatiskt till mobilsidan om man surfar till forumet i safari?
    Vet inte, men det är ju väldigt enkelt att byta till mobilsidan om så inte är fallet.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  11. #11
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 016
    Medlem#
    3471
    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Vet inte, men det är ju väldigt enkelt att byta till mobilsidan om så inte är fallet.
    På första sidan mkt scrollande upp och ned. Typ ta bort beskrivningstexten under varje sektion? Annars ser det bra ut tycker jag
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  12. #12
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 016
    Medlem#
    3471
    Varför försvinner mobilanpassningen när man börjar "ta sig omkring" i forumet? Fram och tillbaka mm.

    Edit: löste sig satte mobil som default.

  13. #13
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    På första sidan mkt scrollande upp och ned. Typ ta bort beskrivningstexten under varje sektion? Annars ser det bra ut tycker jag
    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    Varför försvinner mobilanpassningen när man börjar "ta sig omkring" i forumet? Fram och tillbaka mm.

    Edit: löste sig satte mobil som default.
    Jag tycker gott att beskrivningarna kan ligga kvar. Så mycket mer skrollande genererar de nog inte.
    Jag har inte märkt av att man kommer tillbaka till datorsidan efter ett tag. Om du sätter mobilsidan som standard, kommer det inte att bli så när du surfar på datorn också?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •