Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 5678 SistaSista
Resultat 121 till 140 av 146

Ämne: Ny medlem betalade för mer än 2 månader sen

  1. #121
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 497
    Medlem#
    9481
    Bra med information!

    Några saker jag kan reflektera över, jag tycker nog tidningar och div andra trycksaker kunde skrotas till förmån för nått epost utskick eller liknande, jag tillhör den gruppen som inte ser någon större nytta med en "tidning" men att det kanske kan vara bra med utskick via epost när det är nått av värde.
    Rationalisera tror jag är ledstjärnan, blir det för mycket arbete så försvinner frivilliga, och hur vi än vänder på det så kommer aldrig Saab bli vad det har varit, intresset för Saab dalar fortare än intresset för klubben.

    Nu är jag ingen it-expert, men jag tycker ju det vore enklast att göra någon sida där medlemmen gör det mesta själv, gör ett webb formulär där man fyller i sina uppgifter, ev medlemsnummer osv, det auto genereras en betalningsreferens och en länk för att betala med paypal, när betalningen är gjord så är det enda ansvariga behöver göra är att pricka av betalningsreferenser, när det är klart så auto genereras ett medlemsnummer till dem som inte har sedan tidigare och allt man behöver kommer via mail för egen utskift.

    Medlemskorten vore ju enklare att knyta till körkort eller nått så att man visar legitimation på de ställen kortet har behövts.

    Men jag gissar på att de finns en farlig massa regler osv som man måste hålla sig till när man vill uppföra någon form av register.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  2. #122
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 326
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av Loffe Visa inlägg

    Hur är tanken att arbetsuppgifterna inom klubben kommer se ut i framtiden, hur ser organisationen ut
    och er vision?

    Hej Loffe!

    Riktigt många bra frågor och synpunkter där!

    Jag håller med, det skall finnas på klubbens hemsida vår vision, vad klubben syftar till, vad man får som medlem med mera med mera.
    Likt ett företag är det viktigt att vi skapar strategin som visar hur vi skall kunna behålla nuvarande medlemmar, och attrahera nya medlemmar i framtiden.

    Det skall enligt mig alltid finnas ett, eller flera, skäl till att vara medlem i vår klubb

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  3. #123
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 326
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av Pumba Visa inlägg
    Bra med information!

    Några saker jag kan reflektera över, jag tycker nog tidningar och div andra trycksaker kunde skrotas till förmån för nått epost utskick eller liknande, jag tillhör den gruppen som inte ser någon större nytta med en "tidning" men att det kanske kan vara bra med utskick via epost när det är nått av värde.
    Rationalisera tror jag är ledstjärnan, blir det för mycket arbete så försvinner frivilliga, och hur vi än vänder på det så kommer aldrig Saab bli vad det har varit, intresset för Saab dalar fortare än intresset för klubben.

    Nu är jag ingen it-expert, men jag tycker ju det vore enklast att göra någon sida där medlemmen gör det mesta själv, gör ett webb formulär där man fyller i sina uppgifter, ev medlemsnummer osv, det auto genereras en betalningsreferens och en länk för att betala med paypal, när betalningen är gjord så är det enda ansvariga behöver göra är att pricka av betalningsreferenser, när det är klart så auto genereras ett medlemsnummer till dem som inte har sedan tidigare och allt man behöver kommer via mail för egen utskift.

    Medlemskorten vore ju enklare att knyta till körkort eller nått så att man visar legitimation på de ställen kortet har behövts.

    Men jag gissar på att de finns en farlig massa regler osv som man måste hålla sig till när man vill uppföra någon form av register.
    Riktigt många bra idéer och synpunkter Pumba!

    Och du är inne på ett mycket viktigt spår, att effektivisera för att upplevas snabbare och mer rätt i tiden.
    Det kommer vara ledstjärnan på vår planeringshelg mellan styrelsen och IT-gruppen.

    Vi har inte råd att vara kvar i samma gamla spår längre, det är något som har blivit ännu tydligare än på många år.

    Under många år har våra trogna medlemmar accepterat långa ledtider för medlemsinbetalning till att kortet dimper ned i lådan.
    Nu är det slut på detta tålamod, så nu måste vi agera.

    Vad vi allra helst önskar är att Ni inte tappar hoppet och intresset för vår klubb undertiden som vi gör allt vi kan för att nå dit vi alla vill komma.

    Jag har aldrig någonsin tidigare känt att vi precis som Patrik säger nu står inför en sån här viktig vändpunkt i klubbens historia.

    Varför vi har kommit hit har många skäl, men tro mig, vi kommer inte att lägga oss platt ned, utan vi kommer Tillsammans, med Er och allas hjälp, komma mer stärkta ur denna situation än någonsin.

    Vi skall vara stolta över att vara medlem i Saab Turbo Club of Sweden, vi skall tycka det är otroligt kul och vi skall kunna berätta för alla våra vänner att även dom självklart måste vara med.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  4. #124
    Steg 1 Arne 2226s avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    ABC-län
    Inlägg
    1 235
    Medlem#
    2226

    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej alla!


    Angående TurboTrycket

    Det stämmer, vi har i dagsläget ingen redaktion som skapar dessa tidningar.
    Jag kommer att skapa en TurboTrycket #1 "light" för att få ut information till betalande medlemmar för säsong 2014-2015.


    Angående den rådande situationen

    Vi har haft otur med inbrott i klubblokalen.
    Detta har lett till stora förseningar.
    Bland annat i utskicken av medlemskorten, och därmed förseningar av Kalender 2015.
    Detta då medlemskortet och Kalendern 2015 skickas i samma kuvert.


    Angående hjälpsamma personer i klubben

    Det är otroligt kul att se tillbaka på förra säsongen, och kunna räkna upp följande områden som vi får hjälp med:
    - Styrelsen: 7 stycken
    - Racecrew: 17 stycken
    - IT-gruppen: 14 stycken
    - Valberedningen: 2 stycken
    - Revisor: 1 styck

    Vi alla har utpekade "arbetsuppgifter", och dessa fyller redan mer än vår "lediga fritid".
    Så just för stunden har vi väldigt svårt att få till en redaktion för TurboTrycket.

    Jag har utav egna erfarenheter lärt mig vad det krävs för att få en redaktion att fungera.
    Det är 1 redaktör, och 2-3 reportrar/fotografer och hjälpsamma personer som ordnar med material till tidningen.

    Utan dessa kommer vi inte att lansera några fler tidningar i tryckt form.
    Det tar helt enkelt för mycket tid.
    Så vi behöver ha många personers hjälp för att få till fler tidningar.

    Vill ni hjälpa till, oavsett vad, tveka då inte med att höra av er till oss.

    Och precis som Patrik skriver, så behöver vi bland annat ha hjälpsamma personer till kommande Elmia-mässa.

    Därtill kommer vi att behöva hjälp under kommande Saabfestival, dit klubben är med och håller i aktiviteterna.


    Angående allmänna tips och råd för klubbens bästa

    Jättekul att ni är många som har mycket bra idéer och förslag på vad som behöver förbättras/förändras för att möta vår omvärld.
    Lika lite som jag skall tröttna på klubben, lika lite vill jag att ni tröttnar på att ge oss dessa tips och förslag.
    För vi vill ju inget hellre än att ha en trevlig och fungerande klubb för vårt intresse, nämligen Saab.
    Därtill får vi den äran att umgås med likasinnade vänner med samma intresse.

    Jag gillar när jag läser om era idéer om medlemshantering, modernisering av utskick av medlemskort, tidning och kalender med mera.

    Om ni har känt att styrelsen inte vill ha er hjälp, att vi inte vill lyssna, så tro mig, det vill vi.
    Det råder nog mest brist på timmar på dygnet istället för brist på intresse.
    Så har ni idéer, försök ännu en gång att få tag på oss.

    Under den kommande planeringshelgen mellan styrelsen och IT-gruppen har vi otroligt många viktiga punkter som är strategiskt viktiga för STCS framtid.

    Och precis som Patrik skriver, så har vi från och med några år tillbaka telefonmöten, minst 1 gång i månaden, för att snabba på diskussionerna och få mer saker gjorda mellan våra fysiska möten (planeringsmöte och träffar).


    Mvh Michael


    Bra att att det jobbas strategiskt med frågor om framtid och engagemang. Låter som att du har en tydlig vision och en vilja att tillsammans med styrelsen och medlemmar ta klubben dit.
    /arne 2226
    95 2.3t SC bio -08|95 2.0t|9-3 2.0t-99|9-3 2.0t-00|Brenderup LV1000B|Säker H -72
    Tidigare: 95 2.3t bio -07|V40 T4 |9000 CSE 2.3t|9000 CS 2.0i |95 2.0t |9000 CDE 2.3i |900S | Granada Combi |Granada Coupe 2.6 |99 dubbelförgasare |99 dubbelförgasare

  5. #125
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 147
    Citat Ursprungligen postat av Loffe Visa inlägg
    Kanske kan man få fler engagerade om man vet lite mer och att det kanske inte blir så betungande.
    Att man kan dela upp uppgifterna på fler så att man kanske hamnar på 10 timmar/månad.
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Om ni har känt att styrelsen inte vill ha er hjälp, att vi inte vill lyssna, så tro mig, det vill vi.
    Det råder nog mest brist på timmar på dygnet istället för brist på intresse.
    Ovanstående tror jag är lite "huvet på spiken", alla som gjort lumpen vet att inte skrika "JAG" när någon frivillig efterlyses eftersom man är rädd att få för mycket jobb eller att inte klara av det.
    T.ex. vet man att man blir en kugge i ett kompetent team så kan man prova på för att växa in i uppgiften vilket kan vara svårt om någon anmäler sig till uppgiften TurboTrycket som idag till synes står utan bemanning.

    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Vad vi allra helst önskar är att Ni inte tappar hoppet och intresset för vår klubb under tiden som vi gör allt vi kan för att nå dit vi alla vill komma.
    Mvh Michael
    Nädå, vi tappar inte hoppet, jag tror jag kan tala för fler än mig själv.
    Jag har fått känslan att vi har en bra ordförande som håller i rodret även om det kanske är mer trögstyrt än vad han är van vid från sina köra bilar.

    Hoppas ni tar all kritik som konstruktiv sådan för det är alltid lätt att gnälla, speciellt på ett anonymt forum, beröm är inget gemene man häver ur sig titt som tätt även om man borde.

    Och Michael, Jag är mycket tacksam för alla den tid du lägger på STCS just nu, se till så att du själv inte kroknar!
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #126
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 393
    Medlem#
    6935
    Jag sticker väl ut hakan lite jag också då, och säger att klubben nog faktiskt har sig själv att skylla till en rätt stor del här.
    Jag har i åratal anmält mig som frivillig så fort det har frågats efter folk, och även däremellan. Jag har påpekat det här på forumet men då bara fått svaret att forumet inte är en officiell kontaktväg till klubben, så jag har mailat ett flertal olika adresser, men dock aldrig fått något svar. Ointresset har varit totalt!
    Jag har erbjudit gratis hostning för forumet, jag har haft ett flertal sponsorer villiga att ge klubben rabatt, och jag har erbjudit mig själv att hjälpa till med allt jag nu kan hjälpa till med, men har aldrig fått någon respons överhuvudtaget. Efter ett tag så ledsnar man faktiskt, så att klubben har svårt att hitta folk nu och dessutom tappar medlemmar förvånar mig inte alls.

    Det bör påpekas att detta var innan Törnros tog över, så detta är inte någon kritik riktad mot honom personligen. Jag får intrycket av att både Törnros och Bollman verkligen jobbar för förändring, och det ska dom givetvis ha all credit för! Jag har träffat båda personligen och vet att dom brinner för Saab och för klubben precis lika mycket som jag gör, men jag misstänker att dom jobbar i extrem uppförsbacke med att få igenom några som helst förändringar i vad som måste vara en av Sveriges mest tungrodda och bakåtsträvande klubbar.

    Att själv rodda ihop turbotrycket har jag helt enkelt inte tillräckligt med tid för, men jag hjälper gärna till om några andra vill kliva fram och ta tag i det.
    Kan jag på något vis bistå med utskick av medlemskort så säg bara till.
    Att ta fram ett fungerande medlemsregister har jag redan erbjudit mig, men där får jag uppfattningen att det är politik och tradition som bromsar och inte den tekniska biten, så frågan är om jag ens kan påverka något där.
    Men jag erbjuder återigen min hjälp. Är det något jag kan bistå med så gör jag det mer än gärna, så länge tid och möjlighet finns.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  7. #127
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 497
    Medlem#
    9481
    Idag kom mitt medlemskort!
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  8. #128
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 463
    Medlem#
    5129
    Funderar kring att medlemsantalet är vikande.

    Skulle man (uttalas styrelsen) inte kunna skriva ihop något lockade på ett A5 tex så kan alla, vissa utvalda
    eller frivilliga skriva ut några ex och lägga i bilen.
    När man sedan åker till affären, är på bilsemester och annat så fäster man ett par sådana under vindrutetorkaren
    på de SAABar man går förbi på vägen till affären.

    Kan stå lite kort om klubben, web adressen, att man får rabatt och hjälp med frågor via forumet, träffar mm mm.
    Till mitt garage: Garaget

  9. #129
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 147
    Citat Ursprungligen postat av Pumba Visa inlägg
    Idag kom mitt medlemskort!
    Lyllo dig, jag fick reklam från Krauta och programblad från klubben Svenska Kyrkan som jag inte ens är med i...

    Ingen Kalender

    Citat Ursprungligen postat av Loffe Visa inlägg
    Funderar kring att medlemsantalet är vikande.

    Skulle man (uttalas styrelsen) inte kunna skriva ihop något lockade på ett A5 tex så kan alla, vissa utvalda
    eller frivilliga skriva ut några ex och lägga i bilen.
    När man sedan åker till affären, är på bilsemester och annat så fäster man ett par sådana under vindrutetorkaren
    på de SAABar man går förbi på vägen till affären.

    Kan stå lite kort om klubben, web adressen, att man får rabatt och hjälp med frågor via forumet, träffar mm mm.
    Så gjorde vi en gång i tiden på Svenska GSI-klubben och jag tror det var väldigt magert resultat och då lappade man bara GSI bilar, dvs inte alla åplar man såg, här skulle det bli betydligt fler Svenssons och annat folk som är ganska ointresserade av motorer, bilsport och laddtryck så jag tror det skulle vara lite slöseri med papper, kanske om man bara lappas bilar som ser ut att ägas av någon som matchar vår profil. Visst kan man försöka, "bara en ny medlem" är ju också en lyckad värvning.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  10. #130
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 326
    Medlem#
    4827
    Hej alla!

    Stort tack för att ni tror på oss och våra ambitioner att ta klubben till en ny nivå.

    Jag håller med om att det inte alltid har varit öppna dörrar och öron som alltid ville höra kommentarer om vad klubben bör göra bättre/annorlunda.

    Men jag är väldigt mån att förändra detta beteende, och jag tycker det i dag är stor skillnad på både vad som vi får höra, och kvalitén på allas synpunkter.
    Så jag ser väldigt positivt på framtiden för klubben.

    Med er rutinerade kommer klubben att få en mycket hög lägstanivå.
    Dessutom kommer vi på att bli attraktivare för nya medlemmar att hitta till vår klubb.


    Angående reklamlapparna så har vi redan några kartonger av dessa.

    Vi brukar ha med dom på träffarna, men har inte riktigt bett om att medlemmarna skall ta med och sprida dom i trakterna kring där dom bor.

    Vi har tänkt tanken, men det är mycket man ska hinna med på ex. en banträff :-)

    På Elmia-mässan kommer vi att ha med dessa reklamlappar.


    För att i framtiden underlätta kommunikationen ut till alla kring ex. saker vi behöver hjälp med, kommer vår nya hemsida spela en viktig roll.

    Detta förslag, med del av hemsidan för att informera om "hjälp sökes" fick vi från er här på forumet.
    Tack för det :-)


    Även om vi i dag inte har någon redaktion för tidningarna, kommer jag att sätta ihop ett litet nummer inför Ring Knutstorp.

    Dels för att informera om praktiska saker inför träffarna och vilka träffarna är, och dels för att berätta om alla de initiativ som just nu pågår.
    - Digitalt medlemsregister.
    - Ny hemsida.
    - Uppdaterat avtal för Sponsorer och Rabattgivare.
    - Med mera med mera.

    Det händer en massa intressanta saker just nu.

    Vår planeringshelg fredag-söndag är oerhört viktig ur ett strategiskt perspektiv för klubben.

    Mvh Michael

  11. #131
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    772
    Medlem#
    7119
    Något som borde införas är en länk på forumet som leder till klubbens hemsida. Borde finnas högst upp på forumet där "Vad är nytt/Forum/Forumregler" finns.

  12. #132
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 147
    En sak jag reflekterat över sista tiden är att det är väldigt många nyreggade användare hör på forumet
    Gör vi något för att välkommna dem och informea om medlemskap i klubben och vad det innebär, t.ex. ett välkomst PM där man poängerar detta.

    Jag välkommnar ofta nya och länkar till medlemsregistreringen och nämner bl.a. att man får rabatter vilket är av stort värde om en ny användare söker sig hit för att de kar problem med ev. stora utgifter i närtid.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  13. #133
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    En sak jag reflekterat över sista tiden är att det är väldigt många nyreggade användare hör på forumet
    Gör vi något för att välkommna dem och informea om medlemskap i klubben och vad det innebär, t.ex. ett välkomst PM där man poängerar detta.

    Jag välkommnar ofta nya och länkar till medlemsregistreringen och nämner bl.a. att man får rabatter vilket är av stort värde om en ny användare söker sig hit för att de kar problem med ev. stora utgifter i närtid.
    Håller med. Jag är faktiskt medlem i klubben sedan ett halvår, men är fortfarande förvirrad kring hur detta kopplas till forumet. Jag har registrerar mig i det avdelade underforumet och tom. ställt frågan i denna tråd tidigare, men är fortfarande förvirrad.

    Hur får man som medlem in sitt medlemsnummer i forumet?
    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  14. #134
    Helt original A.Chrs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    563
    Medlem#
    8876
    Citat Ursprungligen postat av Etnoy Visa inlägg
    Hur får man som medlem in sitt medlemsnummer i forumet?
    Klicka på ditt användarnamn allra längst upp på sidan > Om mig > Medlemsnummer. Klart!

  15. #135
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 147
    Det har jag ju svarat på tidigare...
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #136
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 147
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg

    Dels för att informera om praktiska saker inför träffarna och vilka träffarna är, och dels för att berätta om alla de initiativ som just nu pågår.

    - Ny hemsida.

    Se min kommentar i denna tråd
    Finns en Wiki med som en del i planen för ny hemsida?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  17. #137
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Nu går jag lite händelserna i förväg, men det finns ett projekt i samarbete med Saab-klubben att tillsammans starta och driva en Wiki omfattande alla Saabs modeller genom åren.
    Jag håller kontakten med saabklubbens IT-ansvarige, men han har rätt mycket just nu när de bytt alla system, men tro mig: det är inte långt bort!

  18. #138
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 326
    Medlem#
    4827
    Hej alla!

    Som ni märker håller vi igång bollar samtidigt just nu.

    Vi har stora förhoppningar att många trevliga nyheter snart skall vara klara :-)

    Mvh Michael

  19. #139
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 560
    Medlem#
    7567
    Angående det här med att ragga medlemmar till klubben så såg jag nu när jag letade efter något annat att man kan aktivera ett automatiskt mail som skickas till nya forummedlemmar.
    Där skulle man ju kunna passa på att skriva några väl valda rader om klubben och vad det finns för fördelar med att vara medlem.
    Har ni några förslag på vad man kan skriva? Själv är jag en hopplöst dålig försäljare...
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  20. #140
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 147
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Nu går jag lite händelserna i förväg, men det finns ett projekt i samarbete med Saab-klubben att tillsammans starta och driva en Wiki omfattande alla Saabs modeller genom åren.
    Jag håller kontakten med saabklubbens IT-ansvarige, men han har rätt mycket just nu när de bytt alla system, men tro mig: det är inte långt bort!
    Great minds think alike

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Angående det här med att ragga medlemmar till klubben så såg jag nu när jag letade efter något annat att man kan aktivera ett automatiskt mail som skickas till nya forummedlemmar.
    Där skulle man ju kunna passa på att skriva några väl valda rader om klubben och vad det finns för fördelar med att vara medlem.
    Har ni några förslag på vad man kan skriva? Själv är jag en hopplöst dålig försäljare...
    Titta på vad jag skriver till många nya och ta det bästa och lägg till lite mer
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. Turboras efter 3 Månader OG9-5 Aero -06
    Av NiclasEtuna i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-10-20, 21:07
  2. 12 månader MRF försäkring, vad gäller ?
    Av Mythic i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 13:53
  3. Betalade medlemsavgiften
    Av jonnyl i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-13, 12:29
  4. den 10/1 betalade jag återigen
    Av ahlis i forum Allmänt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-01-25, 18:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •