Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 146

Ämne: Ny medlem betalade för mer än 2 månader sen

  1. #41
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 507
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Vi hade sådana kort förr, för er som är nya i klubben

    Vi kan väl säga som så att förseningen med medlemskorten inte enbart är ett tekniskt problem, och så lämnar vi det där.

    Klubbledningen kommer att ha möte en hel helg i slutet av februari där hela medlemshanteringen kommer att gås igenom grundligt och utifrån det så kommer ett helt nytt system att tas fram enkom för att förenkla både för medlemsansvarig och klubbmedlemmar.
    Något som idag tar oändligt med tid är alla inbetalningar med ofullständig information. Claes lägger oansvarigt mycket tid på att ta reda på vem som betalar in. Jag tror inte ni duktiga här på forumet riktigt förstår hur många som betalar in utan medlemsnummer, eller adress eller något annat, vilket gör att hanteringen blir långsam.
    Det måste vara riktigt länge sedan för när jag var med 2008 så var det utskrivna kort med en plastficka man fick klistra själv.

    Det jag oroar mig för bla är att jag beställt lite smågrejer från Speedparts och då skrivit att jag blivit medlem men väntar på mitt kort och har då fått rabatten, men säg att jag handlar för ett betydande belopp, hade jag haft ansvaret på SP så hade iaf inte jag släppt iväg 500-700kr i rabatt bara för någon skrev nått på beställningen, kan ju vara vilken pajas som helst som skriver så och då faller ju poängen med att vara medlem om det bara är att skriva att man är är det och få samma förmåner som de som faktiskt är medlemmar.

    Jag hopps ju det kommer nått lite bättre system som gör det enklare att både betala in och att söka varifrån betalningarna kommer, och personligen är jag villig att betala en slant extra i klubbavgift om detta skulle bli en extra kostnad, så kan Claes lägga tid på nått som tillför klubben mer, många andra klubbar och medlemskap av div slag har ju löst det.
    Men som sagt, det har ju kostat 300kr rätt länge, om det skulle kosta 350 eller 400kr och vi slapp ha en sån här tråd så tror jag ingen skulle klaga.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  2. #42
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Ja, det är vi som är veteraner som minns de hårda korten

    Och oroar du du dig för ev. rabatt på SP, ring innan du lägger ordern!!


    En höjning av avgiften? Nja, vad skall den täcka?
    Det handlar väl om att få budgeten att gå ihop och om evenemang skall betalas med avgifter eller via subvention från klubbkassan.
    Personligen tycker jag att medlemsavgiften bör gå till klubbens fasta kostnader med drift av hemsida/forum, medlemshantering, TurboTrycket, ev. arvoden och att evenemangen bör sina egna kostnader.
    Evenemang kan ju arrangeras i tillsammans med andra klubbar och därmed bli mer kostnadseffektiva.

    Hur många betalande medlemmar hade klubben 2014?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #43
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Klubben har tyvärr ett stadigt minskade medlemsantal och om sanning skall fram så ser det ju inte ut som att det kommer bli bättre.
    Vad gäller speedparts har de en mer rak väg in i klubben och skulle de vara tveksamma så lyfter de ¨luren och ringer Claes så just det behöver ni inte vara oroliga för!

  4. #44
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 507
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Klubben har tyvärr ett stadigt minskade medlemsantal och om sanning skall fram så ser det ju inte ut som att det kommer bli bättre.
    Vad gäller speedparts har de en mer rak väg in i klubben och skulle de vara tveksamma så lyfter de ¨luren och ringer Claes så just det behöver ni inte vara oroliga för!
    Hur går det då tex för mig som betalade in i slutet på november, är det registrerat att jag betalt och det bara är kortet som dröjer eller är inte något gjort?

    Det är ju ett hopp på några år sedan mitt förra medlemskap så jag har betalat in som "ny" medlem.

    Gick primärt med i klubben igen då det står 3 gamla Saabar här som börjar kräva en del kärlek så lär bli en hel del mer beställningar från SP.
    Jag tillhör ju den kategorin som inte har varken intresse eller tid att åka på några träffar, men det är ju kul om man kan bidra där med.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  5. #45
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Bara beställ. Skulle det vara så att sp tvekar på att du är medlem så slår de Claes en signal och om inget annat kan han ju kolla postgiroinbetalningarna!

  6. #46
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Detta kan ju inte vara ett helt nytt problem. Finns ju tusentals klubbar med betydligt fler medlemmar än oss, hur gör dom?
    Finns det ett genuint intresse för förbättring hos styrelsen så kan jag kolla med andra klubbar hur dom hanterar medlemsregistren, jag har en del känningar inom andra märkesklubbar då jag faktiskt inte bara åker Saab.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  7. #47
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej Herman!

    Vi hade 1198 medlemmar sista september 2014.

    Mvh Michael

  8. #48
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    245
    Jag vet inte men 2015 känns det lite föråldrat att sitta och slicka igen kuvert med ett medlemskort. Det måste gå att lösa på ett billigare och enklare sätt.
    Jag är med i flera andra bilklubbar, efter registrerad betalning kommer medlemskortet i mailen, skriv ut själv, klart!
    Ett annat upplägg är att du får en personlig "pinkod" som är ditt elektroniska medlemskort för kalenderåret, denna anger du då bara vid tex insläpp till träffar,
    bara att ha en laptop vid insläppet och matcha där. Har varit medlem i STCS i 18 år tror jag och det här med medlemskort har aldrig fungerat optimalt så varför
    inte se över rutinerna och utveckla det med tiden? Det finns säkert många kunniga "IT snubbar" i klubben som kan göra detta på en kafferast.
    Bör spara tid för den enskilde administratören?!
    Og900 1991, 9000 2,3 200hk 1995, 9000 2,3 ltt 170hk 1996, 9000 Classic 225 hk 1998

  9. #49
    Grundladd vip-rs avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    207
    Medlem#
    8542
    Citat Ursprungligen postat av 9000cse95 Visa inlägg
    Jag vet inte men 2015 känns det lite föråldrat att sitta och slicka igen kuvert med ett medlemskort. Det måste gå att lösa på ett billigare och enklare sätt.
    Jag är med i flera andra bilklubbar, efter registrerad betalning kommer medlemskortet i mailen, skriv ut själv, klart!
    Ett annat upplägg är att du får en personlig "pinkod" som är ditt elektroniska medlemskort för kalenderåret, denna anger du då bara vid tex insläpp till träffar,
    bara att ha en laptop vid insläppet och matcha där. Har varit medlem i STCS i 18 år tror jag och det här med medlemskort har aldrig fungerat optimalt så varför
    inte se över rutinerna och utveckla det med tiden? Det finns säkert många kunniga "IT snubbar" i klubben som kan göra detta på en kafferast.
    Bör spara tid för den enskilde administratören?!
    Så jäkla bra skrivet

  10. #50
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej Herman!

    Vi hade 1198 medlemmar sista september 2014.

    Mvh Michael
    Tack.
    Finns det siffror på vad det har varit över tid?
    Skulle vara intressant att se hur
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  11. #51
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Den här tråden vägrar dö
    Okej, "digitalt insläpp" på träffarna... De som var med på Knutan 2014 minns kanske att jag stod med en iPad i högsta hugg och prickade av medlemmar. Trots att det var absolut senaste version så dök det ändå upp folk som betalat in kvällen innan, något som omöjligen kan verifieras på plats och ställe eftersom Knutan ligger i mer eller mindre radioskugga.

    Sen vill vi inte riktigt ha den möjligheten att man kan betala samma dag som Knutan och förvänta sig vara med. Risken är då att man kollar väderrapporten/förlitar sig på sista kvällens mek/skippar det för man inte orkar/blev bakfull eller whatever, och det skulle kunna innebära ekonomisk katastrof.

    Att låta medlemmarna sköta det hela själv över internet är inte direkt rocket science men det som ställer till det hela är vårt medlemsnummer som _kräver_ manuell hantering för att fungera eftersom vi måste verifiera att rätt medlem har rätt nummer och det går inte att sköta digitalt.

    Det här är tyvärr inget man löser över en kaffe. Jag har spenderat massor med tid på att planera och fundera på hur man skulle kunna lösa detta på bästa sätt för alla.

  12. #52
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 451
    Medlem#
    6988
    Är det fortfarande problem med utskick av kort och kalender?
    Betalade för snart 4 månader sedan men inget har man fått.

  13. #53
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    300
    Medlem#
    9591
    Inget här heller,börjar ge upp hoppet
    Saab 9-3 tid Vector -06 / Saab 9-5 Aero -04

  14. #54
    Steg 1 linguas avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    stockholm/ Bagis
    Inlägg
    994
    Medlem#
    7931
    På lördag är det 4 månader sen, en bra bit innan inbrottet också.
    SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
    http://www.garaget.org/lingua

  15. #55
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    417
    Jag är glad bara jag får mitt kort tills första banträffen så man kan vara med på den nu när man fixat med bilen .. Betalade iof inte in förrens i dec typ. Funkar det nu med rabatten utan medlemsnr på speedparts så är det ju lugnt. Hoppas ni hittar ett bra & smidigt sätt att lösa medlemskapet på
    9-3 ss 2.0t Vector 04:a /// Mackanized BioPower Garaget

  16. #56
    Sugmotor _Hydra_s avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    76
    Medlem#
    7446
    När vi ändå pratar rabatter. Hur funkar det egentligen med Maptuns sida? Har beställt två gånger nu men hittar inget fält att uppge rabattkod eller liknande. Ingen rabatt är heller dragen :/

  17. #57
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 573
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av _Hydra_ Visa inlägg
    När vi ändå pratar rabatter. Hur funkar det egentligen med Maptuns sida? Har beställt två gånger nu men hittar inget fält att uppge rabattkod eller liknande. Ingen rabatt är heller dragen :/
    Högst upp till vänster på sidan finns en länk för att registrera sig som klubbmedlem. När du gjort det loggar du in under köpet och drar nytta av rabatterna.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  18. #58
    Sugmotor _Hydra_s avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    76
    Medlem#
    7446
    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Högst upp till vänster på sidan finns en länk för att registrera sig som klubbmedlem. När du gjort det loggar du in under köpet och drar nytta av rabatterna.
    Jag är redan registrerad på sidan. Finns inget som heter registrera som klubbmedlem. Inte heller nåt extra fält för klubbnummer :/

  19. #59
    Grundladd hammaren70s avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Öland Rälla
    Inlägg
    223
    Medlem#
    9395
    Hej hur registrerar man sig på maptuns sida finns ingen stans man kan görs det.
    Kör en Saab 9-3 1.8t biopower 2008.

  20. #60
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 573
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av _Hydra_ Visa inlägg
    Jag är redan registrerad på sidan. Finns inget som heter registrera som klubbmedlem. Inte heller nåt extra fält för klubbnummer :/
    Ah, jag mindes fel. Man skulle gå in på www.maptun.se/stcs för att registrera sig, men det funkar inte längre.
    Ni får ringa eller maila Mappetunee och fråga hur man gör nu.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Liknande ämnen

  1. Turboras efter 3 Månader OG9-5 Aero -06
    Av NiclasEtuna i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-10-20, 21:07
  2. 12 månader MRF försäkring, vad gäller ?
    Av Mythic i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 13:53
  3. Betalade medlemsavgiften
    Av jonnyl i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-13, 12:29
  4. den 10/1 betalade jag återigen
    Av ahlis i forum Allmänt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-01-25, 18:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •