Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: autoreglaget till cupefläkten funkar inte. Blåser enbart på fötterna

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2014
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    autoreglaget till cupefläkten funkar inte. Blåser enbart på fötterna

    Elektroniskt styrd reglage för cupefläkten och den blåser enbart vid fötterna. Spelar ingen roll om jag trycker på full fart på fläkten och trycker på knappen så den ska blåsa på framrutan så händer det ingen ting. Bara fläkt ner till fötterna. Vad är det då som har trasigt/kärvar?

    Saab 9-3 -99 130hp

  2. #2
    Steg 1 Norrbagges avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Tromsø
    Inlägg
    1 890
    Har du kjørt kalibrering: Motor i gang, trykk "AUTO" og "OFF" samtidig? Dette må gjøres i fall batteriet har vært koblet fra, og for å få påvist ev. feilkoder, om slike er satt
    Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut. 2009. eSID2

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2014
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Jag provade och inget hände, inga felkoder. Tog bort panelen och lyssnade på spjällmotorn och den klickade bara när jag reglerade mellan de olika lägena, Finns det någon annan del som styr motorn eller är det spjällmotorn som har sagt upp sig då. Kan reglera trumman manuellt så jag kan få luft till rutan istället. Men vart kan man då hitta en spjällmotor?

  4. #4
    Steg 1 Norrbagges avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Tromsø
    Inlägg
    1 890
    I fall du har automatisk klimaanlegg (ACC), blir luftfordelingen styrt automatisk - på bakgrunn av den temperatur som er valgt. Er det valgt en høy temperaturinnstilling, skal luft fordeles til golv og rute. Ved lav innstillt temperatur skal luften gå til golv og panel eller panel og ved start i kulde velges ved oppstart luften fordelt til ruta.

    Den innstilling som er valgt skal vises med symboler i displayet, pil mot gulv, - panel og/eller symbol for ruta. Får du opp disse symbolene, avhengig av den innstilling du gjør?

    Stegmotoren til spjeldet har to viklinger (lindinger), hver på 100 ohm motstand. Du kan måle dette over pinne #1 / -3 på motor (grønn /rød ledning i pluggen), og -4 / -6 (svart/blå ledning).

    Spjeldmotoren har noen forskjellige delenummer, avhengig av chassisnummer på bilen.

    Forstår jeg det rett, at du fikk gjennomført kalibreringen, men det ble bare ikke satt noen feilkoder?
    Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut. 2009. eSID2

Liknande ämnen

  1. ACC som inte blåser varmt..?
    Av extraljuskungen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 22:46
  2. Luftutsläpp vid baksäte 9-5 blåser inte...
    Av Mr_Nitro i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-07, 14:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •