Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: glapp instrument

  1. #1
    Grundladd tintin81s avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    111

    glapp instrument

    hej,

    mycket nyfiken och i behov av hjälp. mecken som är jätte snäll och duktig informera mig idag att det är glapp i instrument panelen på något vis. en saab 9-5 kombi från 2000.

    Bilens panel dog under körning och bilen stanna. han knacka på panelen och bilen funka igen. vad kan detta bero på och är det dyrt ?

    försöker hitta lösningar om jag kanske ska köpa nått eller om det bara kan vara en kontakt som behöver rengöras och tryckas till !

    Med vänlig hälsning,
    Civil Rights, human peace and saab thats life

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Hej Tintin

    På 900NG så var det inte ovanligt att huvudinstrumentet glappade och jag hade själv problemet på min 900SET Cupé -94
    På den berodde det på att lödningar var dåliga och allting fungerade igen efter jag gett det en översyn.

    Slocknar allt? dvs alla mätarnålar dyker ner till noll och belysning slocknar
    Att det hoppar igång när du knackar tyder på glapp och ev. ett liknande fel som på 900NG

    Så antingen riva instrument och kolla kontakter och ev. lödningar eller att helt byta instrument
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    Grundladd tintin81s avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    111
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Hej Tintin

    På 900NG så var det inte ovanligt att huvudinstrumentet glappade och jag hade själv problemet på min 900SET Cupé -94
    På den berodde det på att lödningar var dåliga och allting fungerade igen efter jag gett det en översyn.

    Slocknar allt? dvs alla mätarnålar dyker ner till noll och belysning slocknar
    Att det hoppar igång när du knackar tyder på glapp och ev. ett liknande fel som på 900NG

    Så antingen riva instrument och kolla kontakter och ev. lödningar eller att helt byta instrument
    tack för svar. det var mecken som ringde och berätta det, han sa att nålarna åkte ner på noll, slockna och sen motorstopp. sedan knacka han ganska hårt på instrumenten och då starta den och körde fint. hela motorn är bytt startmotor generator växellägesgivare spjällhus startkasset så dessa kan det inte vara fel på..

    får hoppas han hittar glapp i något och att det räcker med enkel åtgård. dyrt jobb annars ?
    Civil Rights, human peace and saab thats life

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 11:43
  2. obd instrument?
    Av easyraider i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 00:51
  3. Instrument/startproblem
    Av Lindell i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 15:35
  4. Instrument 9-3SS
    Av daree i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 19:53
  5. Instrument belysning
    Av mange_900 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 12:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •