Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Klargörande av Turbo X utrustning

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    ANNELÖV / SKÅNE
    Inlägg
    536

    Klargörande av Turbo X utrustning

    Det börjar närma sig slutet på mitt register. Men några saker har jag funderingar på, och som inte helt tydligt framgår av broschyrer mm.

    1. Navi = Bose 300 systemet? enligt engelska broschyrer skall det vara Bose surround. Men var skall då extra förstärkaren sitta på en SS? Har haft en aero -08 SC i släkten med Bose och där satt förstärkaren i reservhjulsbaljan.
    2. Premium skinn? Mitt antagande och många andras enligt bl.a blocket annonser är den varianten med "kilarna" som liknar aero stolen är premium, rätt eller fel?

    Enligt eng broschyr fanns följande tillval:

    Convenience plus pack:
    Elstolar med minne på förarens, el fällbara ytterspeglar, auto avbländbara speglar både ute och inne, regnsensor. Kostade £ 1200

    Detta har jag på min bil.

    Business plus pack:
    DVD navi 6,5" touch skärm, TMC, detta står även i raden för std utr! ljudkontroll till navi och telefon, bluetooth integrerat för telefon, BOSE surround Sound Audio kostade £ 2,430

    Detta har min bil, har dock inte kollat tele inkopplingen.

    Performance plus pack:
    Bi xenon cornering headlights, lamptvätt med högtryck, 19" alu hjul ALU 78 kostade £ 825

    Har inte kollat om mina ljus svänger, saknar 19"

    Övriga tillval:

    6 speed automat Kostade £ 1,300
    Premium läder med elvärme Kostade £ 1,150
    Och på SC kunde man få mörka glas från B stolpen och bakåt för £ 295

    Låt nu höra vilket som är det rätta, finns säkert olika uppfattningar om detta.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    151
    Medlem#
    8750
    1. Navi går att få med premium 150 eller Bose 300, och omvänt går det att få Bose 300 med eller utan Navi. På en SS har Bose endast en förstärkare, sitter på samma ställe som premium 150, fast är lite större. I SC sitter det en sub i reserhjulsbaljan, på SS sitter 2 bashögtalare i hatthyllan.
    2. Premiumskinn innebär att stolarnas sidor och baksidor är i skinn, samt dörrsidor och mittarmstöd.
    En liten länk till vad som var standard och vad man fick välja till (i Sverige). http://mermaid.csbnet.se/PP_9-3_2008-2.pdf
    Mercedes C350e -17
    BMW 330i -18

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    ANNELÖV / SKÅNE
    Inlägg
    536
    Det var denna folder jag letade efter, den har kommit bort i min samling! Men då innebär det att om de främre högtalarna är märkta BOSE så har man 300 w systemet?
    Premium skinnet är då stolen med kilarna som liknar aero stolen om jag fattar rätt, min bil har dörrsidor i skinn och dessa stolar.

    När vi ändå håller på, hur många har plaketten på instrumentbrädan och nyckelringen i behåll? Jag fick dessa skickade från ägare nr 1!

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    103
    Medlem#
    7665
    Tror faktiskt att du fattat fel om premium inredningen. Här kommer en bild på premium inredningen http://www.garaget.org/?car=248386&image=2350458 Samma inredning kunde för överigt beställas till aeron också

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    151
    Medlem#
    8750
    Står det BOSE i framrutan på högtalargallren bör det ju vara det, det står även BOSE på slutsteget i bakluckan,

    Stolen med kilar verkar finnas som icke premiumskinn med. <-- Fel
    Stolen med kilar är då _endast_ icke premium, samma som på Aero osv, och mönstret på premiumstolar är samma som på Vector/Aero, fanns till dessa även som black shark, min favorit
    Den här bilen ser inte ut att ha premium http://www.bildelsbasen.se/?link=ite...st_id=25244160
    jämför med http://www.bildelsbasen.se/?link=ite...st_id=24832456 som har premium.
    Senast redigerat av johan.h den 2014-11-29 klockan 01:26. Anledning: Korrigerad info om skinnet
    Mercedes C350e -17
    BMW 330i -18

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    ANNELÖV / SKÅNE
    Inlägg
    536
    Bra, då är det utrett, jag har då stolarna i min som inte är premium, men jag har skinn på dörrsidorna!
    Bose står det även på slutsteget.

    Ni som läser här och har X bilar, PM:a gärna era reg nr samt utrustning så jag kan föra in detta i listan, om ni vill så klart.

  7. #7
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 099
    Medlem#
    1941
    Även om man inte har premium läder så är det "läder" på dörrsidor & armstöd, samt icke sittytor på stolarna. Men det är syntetmaterial. Kolla på baksidan av ytmaterialet, på t.ex. armstödet där det är invikt. Är det "mocka" aktigt på baksidan är det äkta vara & premium läder. Är det ett beigt rutnät så är det syntet läder & "vanlig" icke premium läder inredning.

  8. #8
    Det känns även på stolsfickan fram på stolen.. När man sticker ner handen där känns det att det är riktigt läder och inte syntet.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    "StorSthlm"
    Inlägg
    356
    Medlem#
    7338
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos Visa inlägg
    Det känns även på stolsfickan fram på stolen.. När man sticker ner handen där känns det att det är riktigt läder och inte syntet.
    Vet inte om jag "vågar" känna efter, eller om jag hellre lever i villfarelse... Bra tips dock!

    CAT
    Skribentens inlägg kan innehålla spår av ironi.....
    RödBus, 9-3 Cab Aero BioPower 2.0t 10, MapTun sänkt/steg 1+ m m.
    Mullret, Turbo X SC, MapTun steg 2 m m.
    Conrad, Passat Alltrack 12 (Borde varit NG 9-5 SC 4wd)

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    "StorSthlm"
    Inlägg
    356
    Medlem#
    7338
    Hej,

    Förslag, skicka ut en lista till alla som lämnat underlag där det framgår vem som behöver "komplettera" sitt underlag. En enkel tabell med kryss för vad som "behöver" kompletteras.

    Hur många TurboX har du fått in uppgifter på?

    Läge att flasha på Facebook och garaget?

    Tack för jobbet du lägger ner.

    CAT
    Skribentens inlägg kan innehålla spår av ironi.....
    RödBus, 9-3 Cab Aero BioPower 2.0t 10, MapTun sänkt/steg 1+ m m.
    Mullret, Turbo X SC, MapTun steg 2 m m.
    Conrad, Passat Alltrack 12 (Borde varit NG 9-5 SC 4wd)

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    ANNELÖV / SKÅNE
    Inlägg
    536
    Jag tror jag fått med alla nu, om det är så, då har jag fått fram 177 reg nr.
    8 st av dessa är importbilar, 6 st finns i gamla listor och är inte sökbara via transportstyrelsen längre.
    Förmodligen av reg. 2 bilar fick jag länk om som stod på bilskrot, vad jag förstår så kommer en från USA och en från tyskland.
    Ch nr är inte sökbara och finns mao inte med i min lista.

    Så totalt 163 bilar, 55 st har 19" hjul i regbeviset, dessa har nästan genomgående registrerats i feb -08.
    11 bilar har taklucka och 19 st har drag. Skinn bose och navi har jag inte listat ännu. Ej hur många som är aut / man men det känns som om det är fler aut bilar.
    19,000 mil är högsta miltal, 5-6 st runt 17,000 mil.
    Bilarna är typade som:

    Aero
    turbo x
    turbo x xxw
    kombi turbo xw
    YS3
    aero xwd
    9-3

    Detta varierar på reg datum. 12 st är reg 2008-02-22 förmodligen till ngt press event. Alla dessa har 19" hjul.

    jag återkommer i ärendet.

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    "StorSthlm"
    Inlägg
    356
    Medlem#
    7338
    För att citera Tage Danielsson som infödingshövding i sketch om missriktat svenskt bistånd på 70-talet "Vi väntar med spänning på nästa sändning"
    Senast redigerat av tallbo den 2014-12-01 klockan 16:47.
    Skribentens inlägg kan innehålla spår av ironi.....
    RödBus, 9-3 Cab Aero BioPower 2.0t 10, MapTun sänkt/steg 1+ m m.
    Mullret, Turbo X SC, MapTun steg 2 m m.
    Conrad, Passat Alltrack 12 (Borde varit NG 9-5 SC 4wd)

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stallarholmen
    Inlägg
    30
    När det gäller Premiumskinn så har Turbo X unika stolar, Där sidokuddarna och bakstycke har en perforerad yta. Vilket Aero/Vector inte har i Premium utförande.
    Turbo X SC http://www.garaget.org/R885
    Aero TX cab

  14. #14
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 099
    Medlem#
    1941
    Vad har Turbo-X för inredningskod?

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stallarholmen
    Inlägg
    30
    Inredningskod,
    B51 = Turbo X Premium
    B10 = Turbo X sport
    Turbo X SC http://www.garaget.org/R885
    Aero TX cab

Liknande ämnen

  1. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 11:34
  2. Klargörande ang laddproblem (generator)?
    Av Snabbe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 18:58
  3. klargörande ang spridare?
    Av Fahlgren i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 14:31
  4. Klargörande angående ng900-
    Av Anell i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 11:56
  5. Klargörande för 402 och 201 meterskörning
    Av Sonesson i forum Styrelsen informerar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-08-28, 13:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •