Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Open SID visar fel

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    376

    Open SID visar fel

    Tjenare

    Har open sid. När jag tankar visar den hur mkt jag har tankat. Kruxet är bara att den visar helt fel. Idag tankade jag tex 23 liter enl pumpen... då kom det upp bara 13 liter på SIDen.
    Ibland lägger den till / drar av mer nästa gång jag startar bilen igen. Helmysko. Är det nått knas med bränslepumpen som gör att den inte riktigt har koll på hur mkt jag tankat?

    Mvh
    Saab 9-5 Vector 2005 www.garaget.org/Johankp

  2. #2
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924
    Bränslepumpen har inget med saken att göra. Den har inte en aning om hur mycket bränsle som finns i tanken.

    Det är inte ovanligt att OpenSID visar fel på tankad volym. Tankmätaren har inte speciellt bra precision och bränslet ligger inte still i tanken när bilen rör på sig, så det är svårt att mäta helt enkelt.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    144
    Medlem#
    -
    Ni har mycket bättre än min..min visar även vid fulltankning refueled 0 litres e85 eller 0 litre gas..o det dyker upp lite när som helst
    Nåt sätt att få den att visa i allafall nåt annat värde än 0?

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    376
    Ojdå. Ja det var värre än min :-/ min bränslevisare lever sitt egna liv oxå. Kan vara nere på halva rött å visa 50km kvar på DTE för å dagen efter hoppa upp till någon mm ovanför rött å 150km kvar på DTE. Trots att bilen stått rakt i garaget.
    Saab 9-5 Vector 2005 www.garaget.org/Johankp

Liknande ämnen

  1. OpenSID OG9-5 -98/-05
    Av Dahlberg_ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-04-09, 08:54
  2. Open-air på 9-3SS
    Av Arc i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-27, 10:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •