Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Saab 9-5 as1

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -

    Saab 9-5 as1

    Hej,

    Första gången jag tänkt ge mig på att fixa billjud, har inga stora krav eller kommer lägga ner speciellt mycket pengar alls i detta (för tillfället!).

    Har precis köpt mig en, Sony WX-GT90BT http://www.netonnet.se/art/bil-och-n...t/200953.3363/

    Jag har tänkt installera högtalare i dörrarna fram då det inte finns några där idag, spanat in dessa då de är otroligt billiga och har bara goda recensioner. MDS FX-6

    Nu till mina funderingar, läst att man behöver adapter om man har original slutsteg eller stereon kvar, men kommer jag behöva det om jag bestämmer mig för köpa kitsystemet med Sony huvudenheten som har 3st lågnivåutgångar?

    Hur skall högtalarna som sitter i dörrarna bak kopplas in, finns slutsteg i AS1 systemet?

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    1 234
    Medlem#
    13784
    9-5:ans AS1 är som vilken bilstereo som helst med fyra utgångar - inga dolda slutsteg eller annat bjäfs. Bara att plugga in vad som helst i befintligt ISO-kablage! När jag satte dörrhögtalare i en 9-5 med AS1 skaffade jag ett tvåvägssystem. Satte diskanterna i panelen där nuvarande högtalare sitter, och bas/midhögtalaren nere i dörren.

  3. #3
    AS1 är inte helt som vilken bilstereo som helst. Det som kan orsaka problem är att kabel för instrumentbelysning inte finns i kontakten (AS1 får info om önskad ljusstyrka via CAN-buss), rattknappar (som också kommer via CAN-buss, nyckel-ur-signal (för att stänga av stereon när nyckeln tas ur) (också via CAN-buss), osv.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Tack, får se imorgon eftermiddag hur det fungerar. Att rattfunktionen inte fungerar utan adapter är jag medveten om, något jag ska ordna sen med.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •