Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Nedgradera ICM

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    165

    Nedgradera ICM

    Hej,

    Har en fabriksmonterad ICM3 i min Saab 9-3 2004a som displayen har varit trasig på sedan jag köpte bilen. Enheten fungerar, man kan trycka på alla knappar osv men displayen är kass. Har haft en tråd uppe om detta tidigare men enheten verkar vara bortom räddning.

    Hur som helst så är jag väldigt trött på att inte kunna se något på min ICM3 display och jag undrar helt enkelt om jag skulle kunna byta till en ICM1 enhet? Finns flera på t.ex Ebay som inte kostar alltför mycket. T.ex denna: http://www.ebay.com/itm/SAAB-9-3-200...item25994e7c62

    Att köpa en annan ICM3 på Ebay eller på skroten blir alldeles för dyrt. Hur funkar det att köpa en ICM1 enhet så? Måste den vara bortprogrammerad från den tidigare bilen den suttit i? Jag har aux ingång i bilen som måste fungera med den nya enheten också.

    Uppskattar all hjälp!

    Mvh

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 851
    Medlem#
    4458
    Den behöver inte giftas in. Däremot lämpligen reservdelsprogrammeras för att ställa in vilka enheter som finns i bilen. T.ex telefon, förstärkare etc. Är det precis samma inställningar så behövs ingen reservdelsprogrammering. Men det kan ju vara svårt att veta.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    165
    Citat Ursprungligen postat av Vfr Visa inlägg
    Den behöver inte giftas in. Däremot lämpligen reservdelsprogrammeras för att ställa in vilka enheter som finns i bilen. T.ex telefon, förstärkare etc. Är det precis samma inställningar så behövs ingen reservdelsprogrammering. Men det kan ju vara svårt att veta.
    Okej! Vilken typ av enhet behöver man för att reservdelsprogrammera? Tech2?

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    624
    Citat Ursprungligen postat av Jäder Visa inlägg
    Okej! Vilken typ av enhet behöver man för att reservdelsprogrammera? Tech2?
    Ja, du behöver en Tech2.
    SAAB 93 TurboX -08
    SAAB 95 2.0t -09
    Tech2 med CANdi

  5. #5
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Jag har en ICM2 över sen jag bytte upp mig till ICM3, ifrån en 9-3 Aero 2004

    //Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  6. #6
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av Jäder Visa inlägg
    Hej,

    Har en fabriksmonterad ICM3 i min Saab 9-3 2004a som displayen har varit trasig på sedan jag köpte bilen. Enheten fungerar, man kan trycka på alla knappar osv men displayen är kass. Har haft en tråd uppe om detta tidigare men enheten verkar vara bortom räddning.

    Hur som helst så är jag väldigt trött på att inte kunna se något på min ICM3 display och jag undrar helt enkelt om jag skulle kunna byta till en ICM1 enhet? Finns flera på t.ex Ebay som inte kostar alltför mycket. T.ex denna: http://www.ebay.com/itm/SAAB-9-3-200...item25994e7c62

    Att köpa en annan ICM3 på Ebay eller på skroten blir alldeles för dyrt. Hur funkar det att köpa en ICM1 enhet så? Måste den vara bortprogrammerad från den tidigare bilen den suttit i? Jag har aux ingång i bilen som måste fungera med den nya enheten också.

    Uppskattar all hjälp!

    Mvh
    Den i annonsen är tyvärr för en högerstyrd bil.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    165
    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378 Visa inlägg
    Den i annonsen är tyvärr för en högerstyrd bil.
    Är den? Den ser precis ut som enheten jag har i bilen nu med "böjen" på högersida och den raka sidan på vänster. Den för högerstyrda bilar har väl böjen på vänster sida?



    Hur som helst så har flera trevliga medlemmar här på STCS hört av sig via PM och erbjudit mig att köpa deras ICM2 enheter. Så det blir nog en sådan inom en snar framtid .

  8. #8
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av Jäder Visa inlägg
    Är den? Den ser precis ut som enheten jag har i bilen nu med "böjen" på högersida och den raka sidan på vänster. Den för högerstyrda bilar har väl böjen på vänster sida?

    Hur som helst så har flera trevliga medlemmar här på STCS hört av sig via PM och erbjudit mig att köpa deras ICM2 enheter. Så det blir nog en sådan inom en snar framtid .
    Helt rätt! Jag klickade på bilden under men det var ju till en annan auktion... Missade det.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •