Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vad är vitsen med att betala medlavg i oktober?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    300
    Medlem#
    9591

    Vad är vitsen med att betala medlavg i oktober?

    som rubriken lyder
    betalade in medlavg i oktober men har ännu inte fått något från klubben,snart december nu,trodde i min enfald att man skulle kunna handla rabaterat före jul till motorbygget,men så verkar ju fallet inte bli,får se om jag blir medlem i år ?,hade ju hoppats på det,så jag undrar,vrf betala i oktober i tron att man får dom kvarvarande månaderna i år på köpet,fler som råkar ut för samma tro ? snacka om snigelpost,har varit aktiv i flera idiella föreningar,men att det tar flera månader för dom ansvariga att få iväg medlkort o dyl har jag aldrig varit med om,dålig stil tycker jag
    Saab 9-3 tid Vector -06 / Saab 9-5 Aero -04

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    När i oktober betalade du? Skillnad på 1:a och sista.
    Flera månader? Har väl gått max 1,5 ungefär hittills?
    "Dom ansvariga" är i detta fallet "den ansvarige".

    Om det tagit mycket längre till än det är sagt det ska ta så är mitt tips att maila medlemsanvarige och se om ansökan nått fram och är komplett. Är 99% säker på att denne inte sitter och kollar på forumsinlägg i "allmänt" dagligdags nämligen.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 288
    Citat Ursprungligen postat av topline Visa inlägg
    som rubriken lyder betalade in medlavg i oktober men har ännu inte fått något från klubben,snart december nu,trodde i min enfald att man skulle kunna handla rabaterat före jul till motorbygget,men så verkar ju fallet inte bli,får se om jag blir medlem i år ?,hade ju hoppats på det,så jag undrar,vrf betala i oktober i tron att man får dom kvarvarande månaderna i år på köpet,fler som råkar ut för samma tro ? snacka om snigelpost,har varit aktiv i flera idiella föreningar,men att det tar flera månader för dom ansvariga att få iväg medlkort o dyl har jag aldrig varit med om,dålig stil tycker jag
    Satt i samma sits som du. Men om du är medlem sedan tidigare (men ej betalade förra året) går det bra att skriva det till företaget du vill handla av. De ser då i sitt register att du har betalat även fast du inte fått ditt medlemskort.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    300
    Medlem#
    9591
    Citat Ursprungligen postat av Realpower Visa inlägg
    Satt i samma sits som du. Men om du är medlem sedan tidigare (men ej betalade förra året) går det bra att skriva det till företaget du vill handla av. De ser då i sitt register att du har betalat även fast du inte fått ditt medlemskort.
    tyvärr,jag är ny medlem,el hoppas bli det
    Saab 9-3 tid Vector -06 / Saab 9-5 Aero -04

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    179
    Medlem#
    9251
    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    När i oktober betalade du? Skillnad på 1:a och sista.
    Flera månader? Har väl gått max 1,5 ungefär hittills?
    "Dom ansvariga" är i detta fallet "den ansvarige".

    Om det tagit mycket längre till än det är sagt det ska ta så är mitt tips att maila medlemsanvarige och se om ansökan nått fram och är komplett. Är 99% säker på att denne inte sitter och kollar på forumsinlägg i "allmänt" dagligdags nämligen.
    Om jag inte missminner mig så är det väl 5 veckors leverans på ditt medlemskort?
    Så om du betalade den siste oktober så är det väl inte så konstigt att du inte har fått något ännu?

    När genomförde du betalningen till klubben? Om det har gått mer än 6 veckor så hade jag som mioh också skriver, slängt iväg ett mail och upplyst dom om att du inte har mottagit något ännu.

    Btw, Välkommen till STCS
    Saab 9-5 2,0t aut -98 GDM Performance E85 steg1

  6. #6
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    På hemsidan finns information, jag tror det bästa är att vänta några veckor till
    • Leveranstiden för ett medlemskap är "normalt" ca 3-5 veckor från att du gjort en inbetalning (vid betalning under dec-feb samt under juni-augusti är leveranstiden ofta längre) tills du får ditt medlemsbrev med medlemskort samt inloggningsuppgifter till medlemssidorna på vår hemsida (forumet kräver personlig registrering). Om du är ny medlem bifogas även en medlemsdekal i brevet. Inför våra träffar krävs betalning av medlemskap "minst" 1 månad innan aktuell träff för att vi skall kunna garantera att medlemskortet skall hinna fram innan träffen. Tänk på att förvara medlemskortet som en värdehandling (ex.vis ihop med körkortet) då det är din entrébiljett till varje träff.
    • Vi skickar ut ett medlemskort per medlem och år och vi skickar inte ut något nytt om man tappat bort det kort man fått.



    • Vi ber er att inte maila oss med frågor om huruvida vi fått er inbetalning eller ej, eller när medlemskortet kommer förrän "minst 6 veckor" gått från inbetalningstillfället. Vi kan inte påskynda registreringen av medlemskap för att möjliggöra köp med rabatt hos någon av våra rabattgivare, och vi ber om att slippa få mejl om att få sitt medlemsnummer/kort snabbare. Tänk på att vid köp hos våra rabattgivare krävs oftast uppvisande av giltigt medlemskort.
    • Om du läst hela ovanstående text och ändå har obesvarade frågor om medlemskap så kontaktar du oss på medlemskap@saabturboclub.com.

    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  7. #7
    Helt original A.Chrs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    564
    Medlem#
    8876
    Lär tyvärr dröja ytterligare ett tag...

    Medlemsdatorn stulen vid inbrott i klubbens lokal!!

    Skrivet av Claes Robertsson

    2014-11-21

    Tråkigt nog har vi drabbats av inbrott i vår klubblokal, och en mängd saker har stulits. Klubbens medlemsdator (medlemsregister och medlemshanteringssystem) är bland de saker som stulits och det kommer tyvärr sannolikt att innebära ett längre avbrott i utskicken av medlemsbrev innehållande medlemskort och kalender. Vi ber alla som betalat in sin medlemsavgift för 2015 (men ännu inte fått sitt medlemskort och kalender) om förståelse för att medlemsutskicken på grund av stölden tyvärr kommer att dröja.

    I nuläget är det oklart när och hur vi återigen kan komma igång med utskicken. Vi ber alla drabbade om förståelse för den svåra situation som klubben hamnat i och vi ber er också om att inte mejla oss om saknade medlemsutskick före det att vi åter kommit igång med utskicken.
    Vi kommer här på hemsidan att lägga ut aktuell information om situationen."

Liknande ämnen

  1. Medlemsuppföljning - Oktober 2019
    Av tornros i forum Styrelsen informerar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-11-05, 00:10
  2. Medlemsuppföljning - Oktober 2017
    Av tornros i forum Styrelsen informerar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2018-04-12, 13:55
  3. Medlemsuppföljning - Oktober 2016
    Av tornros i forum Styrelsen informerar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-11-08, 22:34
  4. Fika lördagen den 5e oktober
    Av Owla i forum Mälardalen
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-10-05, 10:45
  5. Oktober fest 2012
    Av Founder i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-21, 16:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •