Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Köpråd Saab 9-5/9-3 kombi storleks skillnad

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    6
    Medlem#
    -

    Köpråd Saab 9-5/9-3 kombi storleks skillnad

    Hej. Ska nu inom kort köpa mej en nyare bil och har fått upp ögenen på Saab, och har kommit fram till att de blir antingen en 9-5a 2.3t eller en 9-3a 2.0t i årsmodell från 2009 och nyare! Även aero kan va aktuellt


    Då jag har 2 st hundar och ett barn vill ja ju ha så stort utrymme som möjligt och undrar helt enkelt hur stor skillnad i storlek på framförallt bagaget i dessa två kombi modeller?

    Sen om de finns något annat man ska kolla efter på dessa bilar som vanliga fel eller om någon speciell modell eller något av motor alternativen är att föredra etc!?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Jadu! Visst är det skillnad på dem... Jag har ju båda. Är det stora hundar? 9-5an tar ju lätt två hundar i storleken schäfer med avdelningen insatt så att de får en egen sida av bagaget. 9-3an där har jag bara haft en hund (schäfer). Det går nog bra med två där också fast de får såklart mindre utrymme. Ska jag köra längre turer med djuren så tar jag lätt 9-5an (Har monterat in Jeppe-grindar i den).

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    6
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos Visa inlägg
    Jadu! Visst är det skillnad på dem... Jag har ju båda. Är det stora hundar? 9-5an tar ju lätt två hundar i storleken schäfer med avdelningen insatt så att de får en egen sida av bagaget. 9-3an där har jag bara haft en hund (schäfer). Det går nog bra med två där också fast de får såklart mindre utrymme. Ska jag köra längre turer med djuren så tar jag lätt 9-5an (Har monterat in Jeppe-grindar i den).
    Hej. Jo jag har en liten rottweiler och en blandras typ 30 kilo styck så de borde ju inte va några problem isåfall.

Liknande ämnen

  1. Köpråd Saab 9-3 kombi 2010
    Av d_st02 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-09-15, 23:00
  2. SAAB 9-5 kombi, köpråd (något lång)
    Av Aja82 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 15:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •