Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Saab 9-5 Dränker sig

  1. #1

    Saab 9-5 Dränker sig

    Precis byggt ihop min 9-5:a och har ett problem när man ska starta och det är att den tänder till och sedan dränker den sig själv. Stiften blir dyngsura så den får för mycket soppa, Men om man drar säkringen till soppapumpen så den inte matar på mera soppa så tänder den och går på de lilla som är i cylindern någon sekund och sedan dör.
    Har en Racetronix 340l pump och 630cc spridare och en steg 3 programvara som jag ska starta bilen på och köra in för att sedan kunna sätta dit 1200cc spridare och 3.5btr och mappa.
    Har kollat över alla slangar så dom sitter där och testat olika saker men inte kommit fram till ngåot.
    Det ända som slår mig just nu är att jag har förlängt sladdarna till lmm för att sätta den på trycksidan och den förlängningen gjordes seriöst med lödning.
    Har kollat felkoder och det finns ingen felkod att hitta, Har även kollat Opensid och bilen har adapterat sig rätt för jag vet ungefär vilken blandning med E85 och bensin jag hade i.
    Något som jag missat ?
    Stolt ägare utav en Saab 9-5 Aero - 04

  2. #2
    Finns flera trådar här som tar upp problem med för högt bränsletryck p.g.a. kraftig pump och original BTR, returflödet blir för litet. Nåt att fundera på kanske?
    Signaturlös

  3. #3
    Ja men har kört med den setupen 1000mil så konstigt att bränsletrycket skulle bli högre nu ?
    Stolt ägare utav en Saab 9-5 Aero - 04

  4. #4
    Okej, det framgick ju inte. Då är det nog något annat problem.
    Signaturlös

  5. #5
    Sorry jobbigt att få med allt har hållt på och felsökt hela dagen haha
    Stolt ägare utav en Saab 9-5 Aero - 04

Liknande ämnen

  1. Dränker Cyl 1 med Bensin, Soatar ner dem 3 andra.
    Av viceb03 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-05, 22:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •