Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 52

Ämne: Ny bil, MEN! En till törstig 9-5 2.0t

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm / Karlstad
    Inlägg
    204

    Ny bil, MEN! En till törstig 9-5 2.0t

    Hej allihop!


    Nu är jag en nybliven saabägare! Pappa har i många år kört saab, och likaså tjejen. Men nu har jag ledsnat på 3 st felande S80 i rad (vilket jävla skärp Volvo var på tidigt 2000 tal). Har även en Audi S6 som är lite roligare, men då jag pendlar en hel del som student mellan Stockholm och Karlstad, vill jag ha en bil som funkar och som inte drar allförmkt, eller strular alltför mkt. Liten bil kommer inte på fråga då vi oftast åker många samt har mkt packning.


    Nu till mina frågor. Jag är nöjd med bilen, men några saker undrar jag.


    1. Förbrukningen. Den drar nåt kopiöst! Har inte riktigt kört den landsväg riktigt långt än, men när man ligger på 70väg ligger den runt 0.95. Blandat så drar den 1.2! O detta är på bensin. WTF? Min S6 på 2 ton med 345 hk drar ju för fan 1.3 blandat? O den har 4 cylindrar till och är på 4.2l?? När jag körde hem bilen började motorlampan lysa. Hade då 2 felkoder som jag googla fram skall bero på tändkassetten. Lossade batteripolen över natten och lånade tjejens kassett. Koderna har inte kommit tillbaka än iaf. Så ny kasset ska jag fixa. Men fortfarande, den här förbrukningen. Har kollat runt på forumet, och detta är ju vad samma bil drar i biopowerutförande, på etanol! Den borde väl dra lite mindre landsväg, eller?

    För att jämföra så drar tjejens manuella 2001 2,3t 185 hk 0.9 blandat (mkt stadstrafik) och pappas manuella 2007 2,3t biopower 2.0 blandat (mkt stadstrafik och blandat på etanol). Det stämmer riktigt bra med vad siden säger.

    Den känns dessutom trött. 145 hk e väl ingen raket, men ändå. Nåt måste man kunna göra? Behöver den ny programvara? Har nästan alltid kört mina bilar på etanol, så jag kan den biten. Vill alltså gärna ha programvara som ger mig möjlighet att köra e85/e75.

    Vad tror ni om det här?

    http://www.gdmperformance.se/trimsat...1998-2000.html


    Ni som har samma motor. Hur upplever ni förbrukningen? Kan ni tipsa om nåt chip / mjukvara som jag borde köra med?

    Bilen rycker inte, möjligen att den ryker lite vitt när den är kall. Vet inte hur mkt olja den drar om den drar nåt. Ska börja med en service. Läste något om nån ventil som kan paja o gör att den drar tjuvluft, vilken är denna?

    Vevhusventilationen vet jag inte vilken version jag har, ska kolla imorgon. Vilken version har jag orginal annars? Det är en 2002 uttagen i december.




    2. Instrumentlampor. Många som slocknat. Vill inte ha led. nån som har nåt tips på vart man kan köpa så nära original som möjligt? Vill inte ge saab 90 kr styck.


    3. Framvagnen. Tidigare ägare har varit en riktig jävla amatör och kört med en mängd olika däcktryck. Bilen känns äckligt sladdrig på vägen. Däcken är säkert slut oxå. Vad är det i framvagnen som brukar ge sig på dessa? Ska göra en framvagnsinställning snart (det kanske är 4 hjuls på denna?


    4. Infällbara speglar. Mja det vore ju kul. Mkt jobb för att eftermontera?


    5. Sladdrig växelspak. Den är sladdrig. Snacka om premiumkänsla haha. Dock inte jobbigt att lägga i växlar. Vilka bussningar i länkaget brukar ge sig? Nån som har nån bild på mekanismen?


    6. Felkodsläsare. Jag har ju en sånhär kinakopia som läser ut felkoder på motorn. Vad ska man ha för att kunna läsa ut mera grejer? O vart köper man det?



    Tror det var allt för nu. Återkommer när jag kommer på mer


    Min bil är alltså en 2003 2.0T med 24000 mil på mätaren, manuell kombi.
    Senast redigerat av Anders1984 den 2014-11-11 klockan 01:20.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    144
    Medlem#
    -
    Hej!

    Jag har en 9-5'a 2.0t sedan '01 med 150hk orginal.
    Den drog ugnifär 0.68-0.7 landsvägskörning (90väg) och 0.85-0.9 i staden.

    Nu har jag steg 1 med biopower och om jag kör vanligt (fortfarande 90väg) drar den typisk 0.63-0.65 (0.61 absolut lägsta) MED 30% etanol resten 95.annars typisk 0.63 på bensin..I går drog den 0.91 (79% e85/e85 i tanken) 100km/h snitt med 220/240hk och 360nm

    Så för min del den snålaste bilen jag har ägt kolla oljan och diverse filter etc

    Rekomanderar biopower program då du har fler val+ hittar din egen "magiska" punkt der du hittar bränsle blandning sol du gillar baserat på ditt körsätt

    *växlar: min är med likadan,innan hadde jag en gammal golf som var hård i vexlarna så saaben glider lätt(kanske lite för?)min sambo säger att 5.ans växel är svår att få ur..är din det med?Jag personligt är van

    Panel /sid:

    Mycket jobb att byta lampor i displayen(siden inte så) instrumentbrädan säger dom som kan att det tar en arbetsdag för en som ej är van kan vara jug men mycket pill visst

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    306
    En service med luftfilter- och stift- byte vore det första att testa för att få bukt med förbrukningen. Och såklart kolla att vv är av rätt version.

    Ny mjukvara kommer inte sänka förbrukningen men väl nog ge en roligare bil.
    Chassisättningen går ju inte jämföra med en S6 - med icke sportchassi är de vidrigt svajiga. 24k mil lär ju göra sitt på diverse bussningar oxå. Byte av däck, dämp/fjäder o bussningar skulle såklart göra jätteskillnad men att lägga de pengarna på så gammal bil är ju ett aktivt val att göra.
    Lycka till.
    //Sid
    [95 SC Vector -10 Hirsch]

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm / Karlstad
    Inlägg
    204
    Citat Ursprungligen postat av killerkenny Visa inlägg
    Hej!

    Jag har en 9-5'a 2.0t sedan '01 med 150hk orginal.
    Den drog ugnifär 0.68-0.7 landsvägskörning (90väg) och 0.85-0.9 i staden.

    Nu har jag steg 1 med biopower och om jag kör vanligt (fortfarande 90väg) drar den typisk 0.63-0.65 (0.61 absolut lägsta) MED 30% etanol resten 95.annars typisk 0.63 på bensin..I går drog den 0.91 (79% e85/e85 i tanken) 100km/h snitt med 220/240hk och 360nm

    Så för min del den snålaste bilen jag har ägt kolla oljan och diverse filter etc

    Rekomanderar biopower program då du har fler val+ hittar din egen "magiska" punkt der du hittar bränsle blandning sol du gillar baserat på ditt körsätt

    *växlar: min är med likadan,innan hadde jag en gammal golf som var hård i vexlarna så saaben glider lätt(kanske lite för?)min sambo säger att 5.ans växel är svår att få ur..är din det med?Jag personligt är van

    Panel /sid:

    Mycket jobb att byta lampor i displayen(siden inte så) instrumentbrädan säger dom som kan att det tar en arbetsdag för en som ej är van kan vara jug men mycket pill visst

    Din förbrukning är vad jag tycker verkar vettig. Då vet jag att det GÅR att få ner den. För jag har kört bilen väldigt snällt just nu, med sånna här siffror.


    Vad har du för steg 1 / programvara i din? Vart köpte du det? Kostade?


    Nej min 5a är inte svår att få ur, backen kan vara lite svårare att få i, men inte som på S80 där man fick koppla i och ur några ggr samt lägga i 4an inann.


    Jo jag rev brädan på pappas 9-3 för länge sedan, inge skoj. Men det är egenligen bara småknappar jag behöver byta. SID, stolsvärme och AC panel. SIDEN vet jag hur den funkar, den lagade jag på tjejens 9-5. Men vart köper jag dessa lampor?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Sid Visa inlägg
    En service med luftfilter- och stift- byte vore det första att testa för att få bukt med förbrukningen. Och såklart kolla att vv är av rätt version.

    Ny mjukvara kommer inte sänka förbrukningen men väl nog ge en roligare bil.
    Chassisättningen går ju inte jämföra med en S6 - med icke sportchassi är de vidrigt svajiga. 24k mil lär ju göra sitt på diverse bussningar oxå. Byte av däck, dämp/fjäder o bussningar skulle såklart göra jätteskillnad men att lägga de pengarna på så gammal bil är ju ett aktivt val att göra.
    Lycka till.

    Vad är vv? och hur kollar jag det?


    Ska byta stiften nu i samband med kasetten. så ska jag se över de andra filtrena.

    Nej jag förstår att man inte kan jämföra S6an med saaben, den hade ju ett nypris på nästa 3 ggr så mkt som saaben. Men nu pratar jag om ren bränsleförbrukning. S6an har ju dubbelt så stor volym, bilen väger 350 kilo mer, automat osv

  5. #5
    Steg 1 Purexs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    1 724
    Medlem#
    6850
    VV är vevhusventilation...
    Sök i forumet, finns sjukt mycket info.
    Ex på sökord EVAP , blå backventiler och vevhusventilation !
    Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
    Medlem #6850

  6. #6
    Som av en tillfällighet tog jag några foton i fredags.

    Detta är alltså vad min bil (9-5 2,0t) drar i laglig fart på 70-sträcka.
    Det skiljer lite mot TS förbrukning.

    Och ja, SID stämmer väldigt bra överens med verklig förbrukning.





    Signaturlös

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    144
    Medlem#
    -
    Fin förbrukning hehe blir lika glad när anti-saabarna tycker dom drar tokmycket sen så rullar vi med krut under huven åh fortfarande fet plånbok pga.billig drift gör nytt bränslefilter skillnad? Jag har köpt et då det rekommenderas vid trim men ej bytt än

  8. #8
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 018
    Medlem#
    3471
    Hade en -98 9-5:a 2,3 launch modell som jag köpte -01 den var tokigt snål landsväg jämfört med den -03:a 9-5 aero jag nu har (jämför när den var original, köptes -0. Visst däck dim. skiljde från 215/55 16 mot 225/45-17 men ändå. Körde man lagligt i landsvägsfart kunde man komma under 0,7 l/mil utan problem å var det gynnsamt även under 0,6 l/mil.

    Men din bil drar tok för mkt om du kör som man ska, å ny sw kommer inte åtgärda detta. Det är mkt som kan strula som påverkar bränsleförbrukning, luftfilter, stift, b-filter, däcktryck, hjulinställning, vacuumslangar, anliggande bromsar, hjullager, sliten motor/turbo/växellåda.... Innan du funderar på trim så gå över och serva bilen riktigt, då har du även en god grund för om du nu även skulle trimma.
    Senast redigerat av Mr_SunBear den 2014-11-10 klockan 20:01. Anledning: Rättstavning.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  9. #9
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Jag ligger just nu med bara E85 på 9.6l/100km med tungrullande dubbdäck och steg3 enl. SID
    Helt Ok ;-)

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm / Karlstad
    Inlägg
    204
    Ok grabbar jag förstår! Ni kan sluta nu :P Blir ba irriterad på min kärra :P


    Eftersom jag inte vet hur bilen är servad den sista tiden så ska jag börja byta filtrena och oljan så kan jag själv skriva i serviceboken.



    Kenny vad hade du för chip i din? Vart ifrån?



    O vad tror ni om det jag länkade till? Är det bra? Eller ska man köra på Nordic som tar 3000 för deras inkl montage osv?



    En fråga till om VV. Räcker det med denna sats för min: http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-...03/531200.html

    eller måste jag ha den här oxå? http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-...3/53-1205.html


    Annars finns ju även typ den här: http://www.ebay.com/itm/360771100507...%3AMEBIDX%3AIT

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    Hade en -98 9-5:a 2,3 launch modell som jag köpte -01 den var tokigt snål landsväg jämfört med den -03:a 9-5 aero jag nu har (jämför när den var original, köptes -0. Visst däck dim. skiljde från 215/55 16 mot 225/45-17 men ändå. Körde man lagligt i landsvägsfart kunde man komma under 0,7 l/mil utan problem å var det gynnsamt även under 0,6 l/mil.

    Men din bil drar tok för mkt om du kör som man ska, å ny sw kommer inte åtgärda detta. Det är mkt som kan strula som påverkar bränsleförbrukning, luftfilter, stift, b-filter, däcktryck, hjulinställning, vacuumslangar, anliggande bromsar, hjullager, sliten motor/turbo/växellåda.... Innan du funderar på trim så gå över och serva bilen riktigt, då har du även en god grund för om du nu även skulle trimma.
    Hjullager tror jag inte det är, inte heller anliggande bromsar. Hjulinställning ska jag göra på torsdag och däcken som sitter på nu är inge vidare heller, men ska kasta på dubbdäcken snart.


    EDIT:

    Nu var det riktigt mörkt ute i garaget, men kunde se att jag har version 6 på vv iaf. Kanske ska jag ändå lossa allting och kontrollera om det är tätt.

    Var svårare att se de där blå ventilerna alla snackar om.
    Senast redigerat av Anders1984 den 2014-11-11 klockan 01:23.

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    144
    Medlem#
    -
    Mitt trim ger 220hp/340nm bensin och 240hk/360nm etanol maptun biopower.
    Jag vet faktisk inte vad som är "bäst" men tycker den går bra men at laddat kommer senare än på vissa bilar..kickar in på 2-3.växel som mest och runt 2400 varv ugnifär. 100 gånger bättre än orginal dock har standard spridare och standard avgas så får väl inte helt maxad effekt dock min bil är dock frisk och välservad så sett ej in biopower i din bil ÄN om den drar så mycket och mår dårligt nu blir inte bättre!

    Priset beror på om du har hardwaren annars kan det bli dyrt3 - 7000 kr kanske?

  12. #12
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924
    Det var en himla massa snack om service.
    En service är förebyggande underhåll.
    Här är det uppenbart att något fel har uppstått, och då får man ta till avhjälpande underhåll. Glöm service för tillfället. Hitta och fixa felet istället.
    Glöm även vevhusventilationen. Visst kan den orsaka problem i vissa fall, men hög bränsleförbrukning är inte troligt i det fallet.
    Glöm bränslefilter. Vad tror ni händer när bränslefiltret blir smutsigt? Det blockerar bränsleflödet, vilket gör att mindre bränsle når motorn. Det är ju inte det som är problemet, eller hur?

    Uppenbarligen hade du felkod för tändkassetten. Var det P1312 eller något sånt? Eftersom du känner en del folk med likadana bilar så kan du väl fråga om du får byta tändkassett med någon under ett par dagar och testa? Se också till att du har rätt tändstift. Kör endast med det som instruktionsboken säger. Eftersom Saab kör med joniseringsmätning över stiften för knackdetektering så är detta väldigt viktigt.

    Vad är det mer du ska titta på då? Luftläckage är en klassiker som ger hög bränsleförbrukning. Dåliga givare kan det vara, alltså syresensor, luftmassamätare etc...

  13. #13
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Visst bidrar avsaknad av service till ökad förbrukning, min har sjunkit till 9.5l/100km och till det skall tilläggas att olja, oljefilter och luftfilter är nytt sedan 2 veckor tillbaka. Stiften byttes i september.

    Min granne hade en NG900 -95 185hk (T5) som bara kördes utan större tillsyn tills jag propsade på en check och då var hade stiften gap på över 2,5mm och med nya stift sjönk förbrukningen 1dl direkt så visst har det liten påverkan men TS har förmodligen något som är galet, t.ex. ett läckage någonstans.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  14. #14
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924
    Visst, har man skitit fullständigt i service så att bilen har rullat många tusen mil utan någon service alls så kan det göra skillnad. Då är det ju ett fel som uppstått pga. dåligt förebyggande underhåll
    Tändstiften med så stort gap är ju ett exempel på det.

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm / Karlstad
    Inlägg
    204
    Citat Ursprungligen postat av killerkenny Visa inlägg
    Mitt trim ger 220hp/340nm bensin och 240hk/360nm etanol maptun biopower.
    Jag vet faktisk inte vad som är "bäst" men tycker den går bra men at laddat kommer senare än på vissa bilar..kickar in på 2-3.växel som mest och runt 2400 varv ugnifär. 100 gånger bättre än orginal dock har standard spridare och standard avgas så får väl inte helt maxad effekt dock min bil är dock frisk och välservad så sett ej in biopower i din bil ÄN om den drar så mycket och mår dårligt nu blir inte bättre!

    Priset beror på om du har hardwaren annars kan det bli dyrt3 - 7000 kr kanske?

    Som jag förstår det så har jag redan rätt spridare mm. så det jag behöver är programvaran o nya tändstift! Tack för ditt svar, ska kolla vidare

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Brisse Visa inlägg
    Det var en himla massa snack om service.
    En service är förebyggande underhåll.
    Här är det uppenbart att något fel har uppstått, och då får man ta till avhjälpande underhåll. Glöm service för tillfället. Hitta och fixa felet istället.
    Glöm även vevhusventilationen. Visst kan den orsaka problem i vissa fall, men hög bränsleförbrukning är inte troligt i det fallet.
    Glöm bränslefilter. Vad tror ni händer när bränslefiltret blir smutsigt? Det blockerar bränsleflödet, vilket gör att mindre bränsle når motorn. Det är ju inte det som är problemet, eller hur?

    Uppenbarligen hade du felkod för tändkassetten. Var det P1312 eller något sånt? Eftersom du känner en del folk med likadana bilar så kan du väl fråga om du får byta tändkassett med någon under ett par dagar och testa? Se också till att du har rätt tändstift. Kör endast med det som instruktionsboken säger. Eftersom Saab kör med joniseringsmätning över stiften för knackdetektering så är detta väldigt viktigt.

    Vad är det mer du ska titta på då? Luftläckage är en klassiker som ger hög bränsleförbrukning. Dåliga givare kan det vara, alltså syresensor, luftmassamätare etc...
    Tändkassetten lånade jag under helgen då jag körde bilen och felkoderna kom inte tillbaka, ingen lampa tändes. Så uppenbarligen är min kasset slut. Däremot påverkades inte förbrukningen någonting (nollat sid och haft batteripolen av över natten) Ska stoppa in de nya tändstiften så fort jag får nya tändkassetten.


    Nä jag tror inte heller att det är servicerelaterat, däremot vet jag inte när bilen är servad sist. En liten service med olja + div olika filter är billigt och då vet jag själv när den är servad sist

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Visst bidrar avsaknad av service till ökad förbrukning, min har sjunkit till 9.5l/100km och till det skall tilläggas att olja, oljefilter och luftfilter är nytt sedan 2 veckor tillbaka. Stiften byttes i september.

    Min granne hade en NG900 -95 185hk (T5) som bara kördes utan större tillsyn tills jag propsade på en check och då var hade stiften gap på över 2,5mm och med nya stift sjönk förbrukningen 1dl direkt så visst har det liten påverkan men TS har förmodligen något som är galet, t.ex. ett läckage någonstans.
    Jag såg att jag hade version 6 på vv, vissa av slangarna jag såg verkade jävligt fräscha. Däremot läste jag någonstans att om de där 2 blå backventilerna är slut så tjuvar avluftningen, vilket kan bidra till att förbrukningen ökar / bilen går långsammare. Ska kanske prova att rycka den där slangen som går in i MV då?

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Brisse Visa inlägg
    Se också till att du har rätt tändstift. Kör endast med det som instruktionsboken säger.
    Nu har väl TS bil ett BioPower program från MapTun och då ska den ha NGK BCPR7ES-11, oavsett vad som står i bilens instruktionsbok.
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  17. #17
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924
    Visst är det så. Är den trimmad så är det trimfirman som anger vilka tändstift som ska användas.

  18. #18
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Citat Ursprungligen postat av Anders84 Visa inlägg
    Hej allihop!


    Den känns dessutom trött. 145 hk e väl ingen raket, men ändå. Nåt måste man kunna göra? Behöver den ny programvara? Har nästan alltid kört mina bilar på etanol, så jag kan den biten. Vill alltså gärna ha programvara som ger mig möjlighet att köra e85/e75.

    Vad tror ni om det här?

    http://www.gdmperformance.se/trimsat...1998-2000.html


    Ni som har samma motor. Hur upplever ni förbrukningen? Kan ni tipsa om nåt chip / mjukvara som jag borde köra med?
    Min bil är alltså en 2003 2.0t med 24000 mil på mätaren, manuell kombi.
    Citat Ursprungligen postat av kingback Visa inlägg
    Nu har väl TS bil ett BioPower program från MapTun och då ska den ha NGK BCPR7ES-11, oavsett vad som står i bilens instruktionsbok.
    Näe, han funderar ju på vad han skall välja

    Citat Ursprungligen postat av Brisse Visa inlägg
    Visst är det så. Är den trimmad så är det trimfirman som anger vilka tändstift som ska användas.
    Korrekt, vid trimmat så lyder man trimmarens råd och original så är det Saabs rekommendation som gäller.
    Och i samtliga fall tror jag det handlar om NGK stift.

    Har själv hört hur säljarna på t.ex. Mekonomen rekommenderar BOSCH stift "för de är mycket bättre och bilen kommer att dra mindre"
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  19. #19
    Visst kan det väl gå riktigt åt skogen om man kör med fel stift på E85, typ totalhavererat topplock pga överhettning?
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  20. #20
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924
    Citat Ursprungligen postat av kingback Visa inlägg
    Visst kan det väl gå riktigt åt skogen om man kör med fel stift på E85, typ totalhavererat topplock pga överhettning?
    Been there, done that. Körde dock BCPR7ES-11 och det tycker man ju ska fungera

Liknande ämnen

  1. törstig 9-5:a
    Av snurrbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-01-28, 22:05
  2. Törstig 9-5 2,0t -05 Chipa??
    Av Wikström i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 14:33
  3. Är t8 törstig?
    Av Martin900SET i forum Allmänt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 20:54
  4. Törstig 9000i
    Av Christian i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-30, 19:23
  5. Överdrivet törstig?
    Av Muskedunder i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-24, 02:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •