Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Motorvärmarsats NG9-3 V6

  1. #1

    Motorvärmarsats NG9-3 V6

    Orio har ett kit för 449:- Detta är specat till årsmodell 2007. Varför skulle det inte funka på 2008 tro?

    https://webshop.saabparts.com/produk...varmeelement-1

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    "StorSthlm"
    Inlägg
    356
    Medlem#
    7338
    Hej,

    Också titta på kittet du hänvisar till. Har ju försökt få svar på detta, men är ej i hamn, finns fortfarande trevare ute.

    Troligaste förklaringen jag fått, är att det är fyrhjulsdriften som ställer till det, men ingen ännu som kan lägga handen på bibel i denna fråga, för det är väl i TurboX:en du precis som jag vill ha den.

    CAT
    Skribentens inlägg kan innehålla spår av ironi.....
    RödBus, 9-3 Cab Aero BioPower 2.0t 10, MapTun sänkt/steg 1+ m m.
    Mullret, Turbo X SC, MapTun steg 2 m m.
    Conrad, Passat Alltrack 12 (Borde varit NG 9-5 SC 4wd)

  3. #3
    Ja. Exakt! Hade tänkt mig det till TurboXen... Svaret ifrån Orio var bara, står det 2007 så är det 2007 o inget annat. Sen var den diskussionen över.... :-I

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    "StorSthlm"
    Inlägg
    356
    Medlem#
    7338
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos Visa inlägg
    Ja. Exakt! Hade tänkt mig det till TurboXen... Svaret ifrån Orio var bara, står det 2007 så är det 2007 o inget annat. Sen var den diskussionen över.... :-I
    Inte förvånad.

    Man gick ju från insticksvärmare till kassa plattvärmare, inte för att det var bättre, utan för att det var enklare och snabbare för verkstaden att montera. Ger mig tusan på att ingen enda verkstad sänkte priset för montering p.g.a. detta!

    Oftast när man vet/känner på sig att det finns ett "annat" svar på en fråga, och man får "Nej, går ej" är min erfarenhet att det egentligen är Vet/kan/vill/orkar inte, som är den egentliga orsaken till att man får ett Nej.

    CAT
    Skribentens inlägg kan innehålla spår av ironi.....
    RödBus, 9-3 Cab Aero BioPower 2.0t 10, MapTun sänkt/steg 1+ m m.
    Mullret, Turbo X SC, MapTun steg 2 m m.
    Conrad, Passat Alltrack 12 (Borde varit NG 9-5 SC 4wd)

  5. #5
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Enda fördelen med plattvärmare är att det väl värmer oljan i tråget vilket är positivt samt att man aldrig kommer få läckage där värmaren är monterad.
    BWM kör med samma koncept och på X5 med V8 vill de att man monterar en per sida så de får inte mer pengar
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    "StorSthlm"
    Inlägg
    356
    Medlem#
    7338
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Enda fördelen med plattvärmare är att det väl värmer oljan i tråget vilket är positivt samt att man aldrig kommer få läckage där värmaren är monterad.
    BWM kör med samma koncept och på X5 med V8 vill de att man monterar en per sida så de får inte mer pengar
    Läckage har jag aldrig haft under snart 40 år, däremot kunna jämföra plattvärmare och insticksvärmares effekt under vinter i Kiruna.........

    CAT
    Skribentens inlägg kan innehålla spår av ironi.....
    RödBus, 9-3 Cab Aero BioPower 2.0t 10, MapTun sänkt/steg 1+ m m.
    Mullret, Turbo X SC, MapTun steg 2 m m.
    Conrad, Passat Alltrack 12 (Borde varit NG 9-5 SC 4wd)

  7. #7
    Frågan är.. Ska man chansa o bara köpa och se om det går att montera... inväntar gärna fler kommentarer kring detta.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    "StorSthlm"
    Inlägg
    356
    Medlem#
    7338
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos Visa inlägg
    Frågan är.. Ska man chansa o bara köpa och se om det går att montera... inväntar gärna fler kommentarer kring detta.
    Varför inte vara testpilot, och göra en manual med bilder ;-)
    Skribentens inlägg kan innehålla spår av ironi.....
    RödBus, 9-3 Cab Aero BioPower 2.0t 10, MapTun sänkt/steg 1+ m m.
    Mullret, Turbo X SC, MapTun steg 2 m m.
    Conrad, Passat Alltrack 12 (Borde varit NG 9-5 SC 4wd)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •