Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Byta batteri kan de ställa till med problem

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    528

    Byta batteri kan de ställa till med problem

    Hej har en fråga angående byte utav batteri i bilen idag har jag stora GM batteriet och har väl för mig att de är 65 ampers? Nu min fråga går de att slänga i ett större typ 70 eller 75 ampers. Bilen är trimmad med mjukvara och lite andra spridare plus 2.5"halvsats. Så tänkte ifall mansätter i ett större batteri så har de inget med mjukvara m.m? De blev en lång fråga men jag tror ni förstår

    Mvh
    Ng 9-3ss 2.0t

  2. #2
    Inga problem.
    Signaturlös

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 895
    sen beror det ju på vad du förväntar dig för resultat med ett större batteri? Det ger ju inga fördelar direkt om du nu inte räknar med att sitta med stereon på i långa perioder

  4. #4
    Det beror på vilken bil batteriet ska sitta i. I en 9-3 från 2011-2012 håller BCM reda på hur mycket som laddats och stänger av generatorn när den anser batteriet vara fullt (för att spara bensin). Om BCM inte får reda på att batteriet behöver laddas längre för att bli fullt stängs laddningen av för tidigt. I äldre bilar är det inget problem att byta så länge batteriet får plats.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    528
    Okej då vet jag tack för bra svar och min bil är en saab 9-3ss det står att de är en 07:a men har faceliftat nylle

  6. #6
    Då är det bara att byta.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  7. #7
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 944
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av gnodan Visa inlägg
    ...och min bil är en saab 9-3ss det står att de är en 07:a men har faceliftat nylle
    Tillverkad 2007 som modellår 2008 med andra ord? Det här med tillverkningsår, modellår, årsmodell, fordonsår och så vidare kan vara klurigt ibland.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

Liknande ämnen

  1. Problem att ställa in kamkedja/drev
    Av Erjo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-08-01, 16:44
  2. Ställa in växelförare Problem akut
    Av Viktor burström i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-16, 21:47
  3. Hur ställa grundladdtrycket? / Problem med laddtrycket
    Av Brainy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 21:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •