Sidan 29 av 36 FörstaFörsta ... 192728293031 ... SistaSista
Resultat 561 till 580 av 716

Ämne: Var köper ni motorolja till vettigt pris?

  1. #561
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 117
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av skruvis Visa inlägg
    1. Precis, har aldrig hört talas om något sådant fall.

    2. Håller med!

    3. Är inte det som klassifieringssystemet är till för såsom API samt ACEA?

    4. För att Biltemas filter fungerar enligt min subjektiva bedömning, dock ändrar jag gärna den om objektiv fakta presenteras!
    Jag är osäker på om du förstod mitt budskap - det går inte att avgöra bra eller dålig olja baserat på om någon blir fälld i domstol, eftersom ingen blir det, och dessutom, även om oljan är olämplig ser du sällan problemen direkt.

    Jag skulle säga att i praktiken all motorolja med normala viskositeter som säljs i Sverige klarar API eller ACEA krav som finns för de flesta bensin och/eller dieselmotorer. Kort sagt, detta säger i praktiken bara samma sak som om det är för bensin eller dieselmotor. (Långt ifrån alla klarar däremot de krav som resp tillverkare satt upp, som t.ex. GM LL-A-025.)

    Om man tittar på hur bra en specifik olja fungerar i respektive motor finns det klara skillnader - en av de mer uppenbara är hur oljan beter sig vid kraftiga (destruktiva) övertemperaturer (något som t.ex. kan förväntas uppstå då och då lokalt i turbons trycksmorda lager på avgassidan efter avslag), något som vad jag vet inte någon oljespec fångar upp.

    Rent praktiskt kan man däremot konstatera att vissa oljor är överrepresenterade i motorer med haverier/problem (och olika oljor för olika typer av haverier/problem) - men detta är rör sig ofta om sannolikheter. Saabs B2x5 oil-sludge-problemen gav ett tydligt utfall - specifikt två oljor (som inte längre finns på marknaden) var kraftigt överrepresenterade, samtidigt som motorer med vissa andra vanliga oljor sällan drabbades.

    Det ska också påpekas att om en olja är problemfri i en motor betyder inte att detta alltid är applicerbart på en annan motor. Ett exempel är den olja som jag själv använder till min B235 (och i en av mina B2x4:or - de med mycket låga körsträckor har annan olja) är Shells Ultra Helix 5W-40 (OBS: ej GM LL-A-025) med mycket god driftserfarenhet troligen är direkt olämplig i vår V4:a - dess fördelare kan skära (har hänt) när oljan inte kryper bra, en sak som mineralolja generellt är bättre på.

    När det gäller oljefilter, leta upp en Youtube-film med tear-downs av oljefilter så inser du att det är mycket stor skillnad på hur välbyggda oljefilter är - och detta redan innan någon form av seriös mätning av hur bra resp filtermaterialet är: https://www.youtube.com/results?sear...ter+comparison

    För min del är jag inte ett dyft intresserad att utreda hur bra eller dåligt Biltemas oljefilter är när jag kan köpa ett original, vältestat och välanpassat, oljefilter till mina bilar billigare än vad Biltemas kostar.

    2 användare gillar detta inlägg


    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  2. #562
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av amazinjoey Visa inlägg
    Lidls olja ska vara samma tillverkare och kostar oftast 179kr för 5 liter
    Samma tillverkare som vad?
    Och vilken tillverkare är det?
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  3. #563
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Långmilare Visa inlägg
    För min del är jag inte ett dyft intresserad att utreda hur bra eller dåligt Biltemas oljefilter är när jag kan köpa ett original, vältestat och välanpassat, oljefilter till mina bilar billigare än vad Biltemas kostar.
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av amazinjoey Visa inlägg
    Lidls olja ska vara samma tillverkare och kostar oftast 179kr för 5 liter
    Samma tillverkare som vad?
    Och vilken tillverkare är det?
    För min del är jag inte ett dyft intresserad att utreda hur bra eller dålig Biltemas eller Lidls oljor är när jag kan köpa original, vältestad och välanpassad, olja till mina bilar billigare än vad Biltemas & Lidls kostar.

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  4. #564
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    För min del är jag inte ett dyft intresserad att utreda hur bra eller dålig Biltemas eller Lidls oljor är när jag kan köpa original, vältestad och välanpassad, olja till mina bilar billigare än vad Biltemas & Lidls kostar.
    Det håller jag med om, GM oljan är sjuk billig speciellt när man får 25 liter för 1000kr, men krisar de så och man behöver en olja så är de bra att veta att dessa oxå är certifierade

    https://oeldepot24.de/gm-opel-5w-30-dexos2-5-liter.html

    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Samma tillverkare som vad?
    Och vilken tillverkare är det?
    Fuchs tillverkar oljan åt biltema, lidl m.m
    Senast redigerat av amazinjoey den 2019-08-07 klockan 00:16.

  5. #565
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Citat Ursprungligen postat av amazinjoey Visa inlägg
    men krisar de så och man behöver en olja så är de bra att veta att dessa oxå är certifierade
    Finns inte med någon Lidl W5 eller Biltema här
    https://www.gmdexos.com/brands/dexos2/index.html
    Så de är nog inte officiellt Dexos2 cetifierade.

    Dock finns några Fuchs oljor som är Dexos2 certade. Så visst, indirekt kan det ju vara så om det är samma produkter men olika etiketter.

  6. #566
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941 Visa inlägg
    Finns inte med någon Lidl W5 eller Biltema här
    https://www.gmdexos.com/brands/dexos2/index.html
    Så de är nog inte officiellt Dexos2 cetifierade.

    Dock finns några Fuchs oljor som är Dexos2 certade. Så visst, indirekt kan det ju vara så om det är samma produkter men olika etiketter.
    gm-ll-a-025 Och gm-ll-b-025 certiferade, står på förpackningen

    Har dock för mig Biltemas har blivit dexos2 cert, så de kan ha betalat för cert

  7. #567
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 923
    Fast man får nog spräcka en myt iallafall. Bara för att man får reda på vem som tappar en viss olja så betyder ju inte det att det är samma olja som de tappar i egna dunkar............Tidigare, kanske fortfarande var det ju ett oljebolag på loudden som tappade Biltemas oljor på dunk samtidigt som de även hade Statoils oljor. Men det betyder ju inte på något vis att det är samma oljor för det, de kan nog tappa precis vad kunden vill på dunk.
    Och lika är det för andra.

    1 användare gillar detta inlägg



  8. #568
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av amazinjoey Visa inlägg
    gm-ll-a-025 Och gm-ll-b-025 certiferade, står på förpackningen

    Har dock för mig Biltemas har blivit dexos2 cert, så de kan ha betalat för cert
    Njae, inte riktigt. Jag märkte för ett tag sedan att Biltemas olja påstod sig vara Dexos 2 certifierade, så jag mailade deras kundtjänst och frågade efter under vilket certifieringsnummer dom var certifierade. Fick efter mycket om och men tillbaks ett nummer som tillhörde en tillverkare som säljer mycket "white label" olja på öppna oljemarknaden, så troligtvis var det från dom Biltema köpt sin senaste batch.
    Nu senast jag kollade Biltemas olja så var Dexos 2 certningen borta, så nu har dom antagligen köpt av någon annan.

    Biltema köper ofta upp olja från den tillverkare som råkar vara billigast just för tillfället. Det är därför samma olja från Biltema kan se väldigt olika ut beroende på när den är inköpt.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av StefanM Visa inlägg
    Fast man får nog spräcka en myt iallafall. Bara för att man får reda på vem som tappar en viss olja så betyder ju inte det att det är samma olja som de tappar i egna dunkar............Tidigare, kanske fortfarande var det ju ett oljebolag på loudden som tappade Biltemas oljor på dunk samtidigt som de även hade Statoils oljor. Men det betyder ju inte på något vis att det är samma oljor för det, de kan nog tappa precis vad kunden vill på dunk.
    Och lika är det för andra.
    Självklart är det så, jag har aldrig fattat varför folk tror att två oljor är likadana bara för att dom tappas på samma ställe.
    Kolla bara på dunkarna, finns många oljor som har exakt likadana dunkar. Det betyder givetvis inte att det är samma olja *i* dunkarna, bara att dom är köpta på samma ställe.

    2 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  9. #569
    Grundladd skruviss avatar
    Reg.datum
    jul 2016
    Ort
    Lund
    Inlägg
    239
    Medlem#
    Japp!
    Citat Ursprungligen postat av Långmilare Visa inlägg
    Jag är osäker på om du förstod mitt budskap - det går inte att avgöra bra eller dålig olja baserat på om någon blir fälld i domstol, eftersom ingen blir det, och dessutom, även om oljan är olämplig ser du sällan problemen direkt.

    Jag skulle säga att i praktiken all motorolja med normala viskositeter som säljs i Sverige klarar API eller ACEA krav som finns för de flesta bensin och/eller dieselmotorer. Kort sagt, detta säger i praktiken bara samma sak som om det är för bensin eller dieselmotor. (Långt ifrån alla klarar däremot de krav som resp tillverkare satt upp, som t.ex. GM LL-A-025.)

    Om man tittar på hur bra en specifik olja fungerar i respektive motor finns det klara skillnader - en av de mer uppenbara är hur oljan beter sig vid kraftiga (destruktiva) övertemperaturer (något som t.ex. kan förväntas uppstå då och då lokalt i turbons trycksmorda lager på avgassidan efter avslag), något som vad jag vet inte någon oljespec fångar upp.

    Rent praktiskt kan man däremot konstatera att vissa oljor är överrepresenterade i motorer med haverier/problem (och olika oljor för olika typer av haverier/problem) - men detta är rör sig ofta om sannolikheter. Saabs B2x5 oil-sludge-problemen gav ett tydligt utfall - specifikt två oljor (som inte längre finns på marknaden) var kraftigt överrepresenterade, samtidigt som motorer med vissa andra vanliga oljor sällan drabbades.

    Det ska också påpekas att om en olja är problemfri i en motor betyder inte att detta alltid är applicerbart på en annan motor. Ett exempel är den olja som jag själv använder till min B235 (och i en av mina B2x4:or - de med mycket låga körsträckor har annan olja) är Shells Ultra Helix 5W-40 (OBS: ej GM LL-A-025) med mycket god driftserfarenhet troligen är direkt olämplig i vår V4:a - dess fördelare kan skära (har hänt) när oljan inte kryper bra, en sak som mineralolja generellt är bättre på.

    När det gäller oljefilter, leta upp en Youtube-film med tear-downs av oljefilter så inser du att det är mycket stor skillnad på hur välbyggda oljefilter är - och detta redan innan någon form av seriös mätning av hur bra resp filtermaterialet är: https://www.youtube.com/results?sear...ter+comparison

    För min del är jag inte ett dyft intresserad att utreda hur bra eller dåligt Biltemas oljefilter är när jag kan köpa ett original, vältestat och välanpassat, oljefilter till mina bilar billigare än vad Biltemas kostar.
    Nu skriver iofs. Biltema inte att deras oljor uppfyller klassificeringen utan dom skriver möter API SN etc mm.. Gissningsvis är det så för att dom inte vill betala extra för något, gissningsvis då. Att man ska ha rätt viskositet i motorn är en förutsättning för att man ska få ut det mesta av motorn, detsamma gäller API/ACEA klassningen samt om det ska vara en hel eller mineralolja, eller? Jag vet att det finns en uppsjö av fordonsspecifika certifieringar.

    Min subjektiva uppfattning är att många motorproblem härrör från felaktig viskositet &/eller för långa bytesintervaller eller inga alls man bara fyller på olja eftersom motorn drar olja tillsammans med korta turer & utspädning av oljan med bränsle så har man tillslut lagt grunden för ett motorras, eller?

    Själv valde jag att köpa GM oljan från Maptun eftersom jag visste att den var API SN medans den från Speedparts enligt sidan var API SM, varför? Tydligen skall API SN ha utökat skydd för turbo & kolvar? https://www.oilspecifications.org/articles/api-sn.php

    Jo jag har sett "teardowns" men inget test med filtreringsförmågan på filtermaterialet, eller tryckfallet efter filtret samt vid vilket tryck löser övertrycksventilen ut & backventilen håller den tätt när oljan har sin arbetstemperatur?

    Här är ett "test" frågan är om Volvos filter är ett "longlife" medans biltema är ett "standard" om det är så kan det förklara varför Volvos är betydligt längre när man rullar ut det! https://youtu.be/pmKeiFcZq-8?t=4


    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Njae, inte riktigt. Jag märkte för ett tag sedan att Biltemas olja påstod sig vara Dexos 2 certifierade, så jag mailade deras kundtjänst och frågade efter under vilket certifieringsnummer dom var certifierade. Fick efter mycket om och men tillbaks ett nummer som tillhörde en tillverkare som säljer mycket "white label" olja på öppna oljemarknaden, så troligtvis var det från dom Biltema köpt sin senaste batch.
    Nu senast jag kollade Biltemas olja så var Dexos 2 certningen borta, så nu har dom antagligen köpt av någon annan.

    Biltema köper ofta upp olja från den tillverkare som råkar vara billigast just för tillfället. Det är därför samma olja från Biltema kan se väldigt olika ut beroende på när den är inköpt.

    - - - Uppdaterad - - -





    Självklart är det så, jag har aldrig fattat varför folk tror att två oljor är likadana bara för att dom tappas på samma ställe.
    Kolla bara på dunkarna, finns många oljor som har exakt likadana dunkar. Det betyder givetvis inte att det är samma olja *i* dunkarna, bara att dom är köpta på samma ställe.
    Oljorna kan som sagt komma från samma ställe men "recepten" (inbillar jag mig) kan skilja sig & gör det förmodligen, men jag undrar om dom köper dunkarna? Du tror inte tappningsstället köper in granulat eller liknande & "tillverkar" dunken strax innan den fylls? typ?



    Hoppas ni förstår då jag skriver som en kråka, tror inte jag fick mer än en 2 i svenska.
    Senast redigerat av skruvis den 2019-08-09 klockan 18:16.
    9-3 SS 1,8t -04

  10. #570
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av amazinjoey Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    För min del är jag inte ett dyft intresserad att utreda hur bra eller dålig Biltemas eller Lidls oljor är när jag kan köpa original, vältestad och välanpassad, olja till mina bilar billigare än vad Biltemas & Lidls kostar.
    Det håller jag med om, GM oljan är sjuk billig speciellt när man får 25 liter för 1000kr, men krisar de så och man behöver en olja så är de bra att veta att dessa oxå är certifierade
    https://oeldepot24.de/gm-opel-5w-30-dexos2-5-liter.html
    Följer man rekommendationerna och väljer GMs egna filter och olja hamnar materialkostnaden för ett oljebyte alltså på 250-300kr grovt räknat. Vilket är 1/4-1/3 av vad en full tank bränsle kan kosta i dagsläget.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  11. #571
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 117
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av skruvis Visa inlägg
    Jo jag har sett "teardowns" men inget test med filtreringsförmågan på filtermaterialet, eller tryckfallet efter filtret samt vid vilket tryck löser övertrycksventilen ut & backventilen håller den tätt när oljan har sin arbetstemperatur?

    Här är ett "test" frågan är om Volvos filter är ett "longlife" medans biltema är ett "standard" om det är så kan det förklara varför Volvos är betydligt längre när man rullar ut det! https://youtu.be/pmKeiFcZq-8?t=4
    Se här om ett urgammalt test av, i praktiken, filtermaterialet: http://forum.saabturboclub.com/showt...=1#post1362208

    Jag skulle tro att skillnaden mellan Saab gamla och nya oljefilter begränsar sig till just filtermaterialet och kanske öppningstrycket för överströmsventilen. Där Saab, när det nya kommit fram, sa att använd inte det gamla från lager till 9-5, dvs. Saab ansåg att skillnaden var högst väsentlig.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  12. #572
    Grundladd skruviss avatar
    Reg.datum
    jul 2016
    Ort
    Lund
    Inlägg
    239
    Medlem#
    Japp!
    Här är ett från 1995. http://www.mr2.com/TEXT/oil_filter_test.html

    Nu är det knappast aktuellt i dagsläget men men.
    9-3 SS 1,8t -04

  13. #573
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 748
    https://uszlachetniacze.blogspot.com...wszystkie.html

    Jämför oljor med egen metod, kanske inte så proffsigt men vad vet jag.
    Jag är nyfiken på dexos 1 gen 2 som är en nyare typ av olja som inte fanns när Saab fortfarande existerade.
    Saab ändrade sig på många olika områden genom åren så vem vet vad dom skulle ha rekommenderat i dag.
    Använder själv Dexos2 i alla mina bilar men körde på Agrol helsyntet tidigare.

  14. #574
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    3 766
    Medlem#
    10798
    Citat Ursprungligen postat av skruvis Visa inlägg
    Oljorna kan som sagt komma från samma ställe men "recepten" (inbillar jag mig) kan skilja sig & gör det förmodligen, men jag undrar om dom köper dunkarna? Du tror inte tappningsstället köper in granulat eller liknande & "tillverkar" dunken strax innan den fylls? typ?
    Det finns ingen anledning för en oljetillverkare att ändra blandningarna på så sätt, tvärtom så finns det betydande ekonomiska incentiv för att hålla sig till så få formuleringar som möjligt eftersom det kostar ganska stora summor att utföra alla tester som krävs för att visa att oljan uppfyller en viss klassning. Om du sedan säljer samma olja till Biltema i Biltema märkta dunkar, vem vet och bryr sig om det?

    Därtill så är det typ fem bolag eller så som dominerar additiv-branschen, så de flesta köper från dem och följer deras formuleringsrekommendationer.

    Citat Ursprungligen postat av Långmilare Visa inlägg
    Om man tittar på hur bra en specifik olja fungerar i respektive motor finns det klara skillnader - en av de mer uppenbara är hur oljan beter sig vid kraftiga (destruktiva) övertemperaturer (något som t.ex. kan förväntas uppstå då och då lokalt i turbons trycksmorda lager på avgassidan efter avslag), något som vad jag vet inte någon oljespec fångar upp.
    Nu blir det i regel inte varmare än 190-275°C hos en modern vattenkyld turbo, vilket är en anledning varför TEOST 33C inte har visat sig stämma så bra med verkligheten (ingår i ILSAC GF-5 bland annat). Så det har tagits fram nya tester för att testa just "turbocharger coking" bland annat GMW17299 som ingår i dexos1 gen2. Därtill så har bland annat ExxonMobil sin egen "Thin Film Oxidation Test".

  15. #575
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja

    Vän av ordning undrar/informerar/börjar tröttna/sätter ner foten

    Jag brukar kolla i denna utmärkta tråd för tips om var jag kan köpa min favvo-olja till vettigt pris. Men allt som oftast handlar inläggen om annat.

    Vän av ordning undrar/informerar/börjar tröttna/sätter ner foten:
    Kan vi inte försöka hålla oss i närheten av topic i denna tråd. (även om det är en oljetråd)? Dvs "Var köper ni motorolja till vettigt pris?"

    Diskussioner om vilken olja som man skall/bör/vill/planerar köpa tycker jag i normalfallet är off topic i detta sammanhang.

    • Varför man skall välja en viss olja hör inte hit.
    • Inte heller allmänna funderingar om var t.ex Lidl och Biltema köper in sin olja.
    • Oljefilter hör inte hemma här.
    • Och, nej, inte heller tester av antika oljefilter från förra millenniet.
    • Inte olika oljeklassificeringars betydelse.
    • Dessutom om man är strikt vilka klassificeringar vissa oljor uppfyller eller inte.
    • Och verkligen inte vad vi tror på.
    • Till sist definitivt inte vem som tillverkar plastdunken oljan levereras i!

    Jag måste erkänna mig skyldig som en del av problemet. Men jag skall försöka hålla mig till topic, även om det kan vara svårt...

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  16. #576
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 117
    Medlem#
    8758
    Får jag föreslå att man lyfter allt från inlägg #548 till en ny tråd ett namn i stil med "Vilken billig olja bör man köpa" - för det är ungefär vad diskussionen handlat om efter det.

    1 användare gillar detta inlägg


    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  17. #577
    Grundladd skruviss avatar
    Reg.datum
    jul 2016
    Ort
    Lund
    Inlägg
    239
    Medlem#
    Japp!
    Senast redigerat av skruvis den 2019-08-11 klockan 15:43.
    9-3 SS 1,8t -04

  18. #578
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 988
    Medlem#
    3471
    Denna finns på Dollarstore, pris 250:- upptäckte jag idag.

    IMG_2185.jpgIMG_2184.jpg
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  19. #579
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Duger säkert i oljekannan

  20. #580
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 988
    Medlem#
    3471
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941 Visa inlägg
    Duger säkert i oljekannan
    Säkert, den har iaf gm kvalificering.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

Liknande ämnen

  1. Tips: NGK PFR6H-10 till vettigt pris
    Av Wigglo i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 11:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •