5w50 rally har TBN på 11.8, samma som New Life, så det är en väldigt sväljande olja.
Dock är 5w50 Rally en longlife-olja med väldigt brett temperaturspann, och det borde väl vara ganska onödigt i en racer? Jag antar att du byter olja ganska ofta och varmkör bilen ordentligt innan du kör?
Kör du racern lite som bruksbil ibland kan det dock vara ett bra val, då den är väldigt allround för att vara en extremolja. Tror inte du får några problem med den oljan trots ditt extrema effektuttag.
Mobil1 0w40 säger inget om vilken olja du kör på, då det enbart är en viskositet, inte ett namn på en olja.
Både ESP och New Life finns som 0w40, plus diverse andra oljor som säkerligen inte alls passar bra i en motor.
Inte för att mobba dig, men just det där med att folk börjar rabbla viskositet när man pratar olja händer nästan jämt. Vet inte om det är för att det är det enda folk vet vad det står för eller för att det ofta står med stora bokstäver på flaskan, men just viskositeten verkar ha uppnått närmast någon gudalik allsägande status som ett absolut värde på hur bra en olja är. Slänger man ut en fråga i ett forum om "vilken olja ska jag ha?" så kommer 9 av 10 svar bestå av folk som skriker ut olika viskositeter.
Lite komiskt då viskositeten normalt är det enda som det är tillåtet att laborera lite med och frångå tillverkarens specifikationer.