Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 33 av 33

Ämne: Kalla fakta granskar det dolda verkstadsfusket, TV4 21/10-14 21.30

  1. #21
    Steg 1 Purexs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    1 725
    Medlem#
    6850
    Min Bestman och mycket gode väns storebror , lämnade in sin motorsåg till ett servicecenter i Karlskrona för ett oljebyte o filter m.m

    Då ringde verkstaden upp och lämnade ett meddelande på telefonsvararen, glömmer naturligtvis att avsluta samtalet när han var klar.

    Ungefär såhär.
    Hej det är ...... Din motorsåg är färdig du kan hämta den nu ! "Och där var han klar" men säger till sina kollegor (familjeföretag) Haha där lurade jag han på oljan, tjänade vi dom pengarna!


    Då tal om mindre orter så finns det ju inte många som servar motorsågar m.m så konkurrensen är ju inte jätte hård.
    Mån om sina kunder..... nä
    Senast redigerat av Purex den 2014-10-23 klockan 01:19.
    Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
    Medlem #6850

  2. #22
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    777
    Medlem#
    7119
    Oljebyten på motorsågar är ju rätt så ovanligt...

  3. #23
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Ja det skulle jag också påstå, min förbrukar mest så den behöver aldrig bytas!
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av Purex Visa inlägg
    Min Bestman och mycket gode väns storebror , lämnade in sin motorsåg till ett servicecenter i Karlskrona för ett oljebyte o filter m.m

    Då ringde verkstaden upp och lämnade ett meddelande på telefonsvararen, glömmer naturligtvis att avsluta samtalet när han var klar.

    Ungefär såhär.
    Hej det är ...... Din motorsåg är färdig du kan hämta den nu ! "Och där var han klar" men säger till sina kollegor (familjeföretag) Haha där lurade jag han på oljan, tjänade vi dom pengarna!


    Då tal om mindre orter så finns det ju inte många som servar motorsågar m.m så konkurrensen är ju inte jätte hård.
    Mån om sina kunder..... nä
    Var det tvåtaktsoljan eller sågkedjeoljan som skulle bytas?
    Signaturlös

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Danne Visa inlägg
    Sen är konkurrensen hårdare , lokaler och löner dyrare i storstäder vilket nog bidrar till att man försöker spara in varje minut , till det har man oftast mekaniker som går på ackord vilket bidrar en hel del.
    Det är inget skäl till att inte göra ett fullständigt arbete. Det är bedrägeri att ta betalt för något som inte utförts.

    Bevisar endast att en servicebok oftast inte är mycket värd.

  6. #26
    Steg 1 Purexs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    1 725
    Medlem#
    6850
    Byte av sågkedjeoljan ingick i service.
    Sen om de använde avtappade slattar olja ifrån andra Sågar eller hur de gjorde vet jag inte.
    Men meddelandet har jag hört och det räcker väl oav vad de inte bytte som de sagt att de skulle gjort, kan va tändstift ja listan kan göras lång.

    Saken är att problemet är nog även vanligt där inte konkurrensen behöver vara stor, oxå i en mellanstor stad.
    Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
    Medlem #6850

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av Purex Visa inlägg
    Byte av sågkedjeoljan ingick i service.
    Sen om de använde avtappade slattar olja ifrån andra Sågar eller hur de gjorde vet jag inte.
    Men meddelandet har jag hört och det räcker väl oav vad de inte bytte som de sagt att de skulle gjort, kan va tändstift ja listan kan göras lång.

    Saken är att problemet är nog även vanligt där inte konkurrensen behöver vara stor, oxå i en mellanstor stad.
    Nu är det ju så att sågkedjeolja inte är något man byter, den förbrukas lika fort som en tank bensin. Jag tror att det är du som är lurad.
    Signaturlös

  8. #28
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901
    Citat Ursprungligen postat av turbo4ever Visa inlägg
    Det är inget skäl till att inte göra ett fullständigt arbete. Det är bedrägeri att ta betalt för något som inte utförts.

    Bevisar endast att en servicebok oftast inte är mycket värd.
    Jag sa aldrig att det är okej ? Jag meddelade bara vad jag TROR är anledningen till det.

  9. #29
    Steg 1 Purexs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    1 725
    Medlem#
    6850
    Nu är det ju så att han aldrig sa vad det var för olja i meddelandet, och vad jag gissar spelar ingen roll.
    Kör mycket med motorsåg själv och vet att kedjeolja är förbrukningsmaterial !
    Men luras det gör man inte.
    Ägaren till sågen vet säkert exakt vad som gällde

    Känner även ägaren av verkstaden och efter utskällningen om sågen så vet jag att han lurats.
    Senast redigerat av Purex den 2014-10-23 klockan 15:01.
    Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
    Medlem #6850

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av Purex Visa inlägg
    Nu är det ju så att han aldrig sa vad det var för olja i meddelandet, och vad jag gissar spelar ingen roll.
    Kör mycket med motorsåg själv och vet att kedjeolja är förbrukningsmaterial !
    Men luras det gör man inte.
    Ägaren till sågen vet säkert exakt vad som gällde

    Känner även ägaren av verkstaden och efter utskällningen om sågen så vet jag att han lurats.
    Poängen är att det finns ingen olja att byta i en motorsåg. Antagligen fick dom sig ett väldigt gott skratt på firman, när dom lurade i den korkade kunden att oljan minsann var bytt.
    Signaturlös

  11. #31
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Precis om det inte är en sån här
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  12. #32
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -
    Jag tyckte det blev helt OK. Fasta detta sagt utifraan min personliga aasikt att det mesta med Kalla Fakta bara ar skit.

  13. #33
    En fördel med att bo på Gotland är att oavsett bransch så är ön liten, dvs sköter du inte ditt jobb, så kan du lägga ner din verksamhet inom kort för den blir inte långlivad annars. Finns såklart undantag men generellt är det så.

Liknande ämnen

  1. Dolda däck ventiler, hur funkar dom?
    Av -Rickard- i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 17:59
  2. Kan någon berätta om dolda funktioner på en 9-5 aero -03?
    Av wazy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 12:11
  3. Saab 95 dolda knappfunktioner
    Av Recer i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-01-25, 13:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •