Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Chippa 9-5 2,3T (220 hk)?

  1. #21
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    611
    Medlem#
    11022
    Citat Ursprungligen postat av kingback Visa inlägg
    Det enda man kan säga med säkerhet är att när man väl har börjat mickla med motoreffekten så är det kört och man vill bara ha mer..
    Håller med nyligen satt på 630 spridare td04 och programvara. Bilen är underbar och kommer villa ha mer. Med andra spridare så varvar bilen upp mycket lättare känns det som. den var stark förut men känsla av motorn liksom är som en spänd fjäder fanns inte riktigt där. Nu kommer den stark oavsett vilket varv jag ligger på.
    Hade tidigare steg 1 g17 turbo på ca 230hk 380nm etanol. Nu ska den ligga på 280hk 410Nm skillnaden Nm är inte så stor men körkänsla med fler hk är jättelik
    Saab 9-3 TTID4 -11 steg1 Saab ng900 V6 cab 1995

  2. #22
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    88
    Bryr mig inte ett smack om hästar hit eller dit, vill få en någorlunda märkbar skillnad vid normal körning. Slippa gasa upp för att bilen ska reagera bra.
    Såg att steg 1 skiljer sig i effekt/hk mellan Nordic, Maptun och BSR. T e x så skulle Maptun ge min 9-5 220hk ca 260 hk och BSR skulle leverera ca 270 hk enligt deras hemsidor. Samtidigt skiljer sig priserna ganska rejält. Finns det någon substans i detta?

  3. #23
    Att öka max vrid från 310 till runt 400 Nm kommer du ju uppleva som en klar förbättring, däremot tror jag skillnaden mellan dom olika leverantörerna är försumbar.

    Det är snarare en fördel om dom håller igen lite på hästkrafterna, egentligen är väl 250 hk max man bör ta ut utan att börja byta hårdvara, iallafall på bensin.
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

Liknande ämnen

  1. Chippa 9000 2,0t -97
    Av MightyMike i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 08:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •