Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Eventuell försäljning av SAAB 9-5 2.3t -02

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -

    Eventuell försäljning av SAAB 9-5 2.3t -02

    Tjenare. Har en fundering på hur mycket ni tror denna kan gå för?

    Öppna bild i Ny Flik för att se den bättre.

    * 22 000 mil nästan precis
    * 17" fälgar svarta (sommardäck endast körda 200mil)
    * Aero 04-05 front och kjol
    * USA blinkers
    * ST1 chip nordic (ca 230hk)
    * Lädersäten
    * Hirsch vinge
    * Länkarmar, spindelled och bussningar bytt fram
    * Bakvagnsbussningar bytt till powerflex
    * Momentstagbussning powerflex
    * Värmeventil + en slang bytt
    * Tändkassett bytt (TK3.7)
    * Skivor + belägg fram
    * Vinterdäck med gått två vintrar
    * TD04 turbo
    * Rostlagat
    * Emblem nytt baklucka



    OBS SKITIG PÅ BILDEN

    PMa om det är nåt ni undrar, kan eventuellt ha glömt något.

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Känns som en säljes, alltså ligger den fel för du har väl läst reglerna.

    Trots allt, Välkommen ((=
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -
    Kan hända, var lite osäker var jag skulle lägga den nämligen! Är bara en priskoll/värdering

  4. #4
    En obesiktigad bil som nuvarande ägare endast haft ett halvår, och med 12 ägare totalt. Dessutom kan man misstänka att den 55-årige ägaren inte kört bilen själv, utan att den 18-årige ynglingen (sonen) som bor på samma adress nyttjat bilen för att köra skiten ur den, under sin första sommar med körkort. Bilen är dessutom trimmad och försedd med smaklöst fula fälgar. Enligt mig står den inte högt i kurs, max 10000 kr.
    Signaturlös

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -
    Tack för svar Om du förövrigt ville veta så har jag inte kört skiten ur den, är alldeles för snål för att hålla på o byta delar hela tiden som går sönder så jag är rädd om mina grejer som jag har.

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 465
    Medlem#
    11937
    Hej och välkommen till forumet!

    Jag håller nog med om en 18-årig brukare som bara haft bilen över en sommar inte är ett plus vid en försäljning. Men om vi bortser från det och försöker vara sakliga:

    Alla reparationer (tändkassett, bromsar, bussningar m.m.) anses som normalt underhåll på en äldre bil och är inte värdehöjande. Trimning höjer inte heller priset, snarare sänker det priset en smula. Angående stylingen så ger USA-blinkerserna inget extra, eventuellt att någon riktig finsmakare kan tänka sig att ge någon hundralapp extra för aero-fronten och Hirschvingen. De svarta fälgarna sänker nog priset, man att de är hemmalackade orginalfälgar och att det finns fleralet skador på dem där den gråa färgen under syns. Ser dessutom inte fronten skadad ut där dimljuset ska sitta? De fräscha däcken kanske ger lite extra pengar, men det beror på vad de är för märke. Lågpris-kinadäck höjer inte värdet. Du säger heller inget om övriga skavanker (funkar allt i bilen felfritt? Finns pixelfel, funkar bakrutespolare, kärvar någon av växlarna o.s.v. ?).

    Så jag tror att priset kommer vara ungefär detsamma som för en oskruvad orginalbil av samma år, miltal och skick. Och för såhär gamla bilar är skicket avgörande - ger bilen ett slitet intryck (karrosskador, synlig rost, sliten inredning, trasiga detaljer o.s.v.) sjunker priset fort. Huruvida bilen är besiktigad eller inte har också en väldigt stor påverkan på priset. Eftersom din bil ska besiktigas inom 2 veckor är det som att sälja en obesiktigad bil.

    Så 10k kanske den är värd just nu, om säljer den nybesiktigad kanske du kan få 15-20k beroende på övrigt skick (skadade fälgar + front talar ju för att det övriga skicket inte är något vidare).

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -
    Tack för ditt sakliga svar.

    Håller med om att de är hemmalackade originalfälgar och det vita som syns på bilden är bara smuts. Har varit dit med fingret och dragit och då försvinner det direkt. Förövrigt är fälgarna i väldigt bra skick inga kantskrap och med något enstaka stenskott. Fronten är ej SKADAD, det som syns där dimljuset ska sitta är bara att det inte sitter några dimljus där och ingen plast. Utan just nu sitter de enbart svart galler. Däcken är Hankook (cirka 800kr st). Och skavanker finns det självklart.
    Besiktning sker den 23e oktober!

    MVH

Liknande ämnen

  1. 9-5 xenonhelljus och ESP, eventuell lösning.
    Av Aeronorpan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-12-05, 22:32
  2. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2011-08-25, 12:13
  3. Eventuell inlösen
    Av jimmy1975 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2009-09-17, 19:22
  4. funderingar inför eventuell affär og 9-3??
    Av cgo i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 21:54
  5. Eventuell dekor!
    Av jonte_j i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 17:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •