Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 104

Ämne: Spontanlarm och "SERVICE STÖLDLARM" i SID

  1. #81
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Inlägg
    23

    Re: Service stöldlarm

    marasp: Tack det låter fint om jag behöver en annan om min är helt kaputt. Men
    vad kan en ny siren tänkas kosta och kan man bara byta ut den utan den nya ska programeras in i systemet?
    Saab 9-5 SE 2.3t Manuell -01

  2. #82
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Höganäs
    Inlägg
    781
    Medlem#
    4900

    Re: Service stöldlarm

    om det finns ny... 2500kr

    på skroten från beg. 500kr- ?

    behöver ej programmeras vid byten
    Min Svarta 9-5 AERO -00 http://www.garaget.org/?car=26131

  3. #83
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Inlägg
    23

    Re: Service stöldlarm

    Okej jag tänkte ringa imorrn och höra vad en ny kan tänkas kosta om det överhuvud går att få tag på nya. Är den överjävligt dyr så blir det att prova byta batterier.
    Saab 9-5 SE 2.3t Manuell -01

  4. #84
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Höganäs
    Inlägg
    781
    Medlem#
    4900

    Re: Service stöldlarm

    Min Svarta 9-5 AERO -00 http://www.garaget.org/?car=26131

  5. #85
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Inlägg
    23

    Re: Service stöldlarm

    Jo jag har läst på. Faktum är att jag beställde batterier för ett par år sedan då det kom upp för första gången och då hade gissat mig till att det var dom som var påväg att ge upp. Tog fram batterierna nu och kikade på dom och beställningen var ifrån 2009. Hoppas dom är fräscha nog för att monteras in.
    Har inte gjort nånting åt det här då medelandet bara kommit upp nån gång per år och larmet har ju fungerat som det ska mellan gångerna.
    Men känns bra att ha bollat lite med er nu så får man se vad som blir att göra åt det hela.
    Saab 9-5 SE 2.3t Manuell -01

  6. #86
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 036
    Medlem#
    10604

    Re: Service stöldlarm

    Det finns ju de som bytt batteri med framgång, men jag rekomenderar att köpa ny om man har råd.
    Köper man en beg finns ju risken att den slutar fungera efter något/några år.

    Jag bytte min förra året. Googlade lite och beställde slutligen från ett företag i england en ny original. Kostade 1300kr inkl frakt och allt, så det behöver inte bli mkt dyrare än så.
    /Chrille
    Saab 9-5 Aero SS MY01, Saab 9-5 SS MY04 (projekt)

  7. #87
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Klippan
    Inlägg
    88
    Medlem#
    10575

    Service stöldlarm

    Hej alla

    Som rubriken lyder har jag det meddelandet i min sid bilen i fråga Saab 9-5 2003.
    Bilen vart från början inte utrustad med larm har efter monterats programmerade in det med Tech 2 men meddelandet står fortfarande kvar efter åtskilliga starter den spontan larmar inte.

    Så tips och ideer är mer än välkomna Med vänlig hälsning Lasse

  8. #88
    Hej. Vet du säkert att meddelandet inte fanns när grejerna satt i donatorbilen. Förmodar att delarna inte är fabriksnya. Problem med sirenen brukar vara vanligt.
    Mvh

  9. #89
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Höganäs
    Inlägg
    781
    Medlem#
    4900
    Till 99% fel i sirenen.

    -dåliga lödningar
    -batterierna
    -kondingarna
    eller något annat..

    prova även att ta bort felmedd. med TECHII


    mvh
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-07-25 klockan 10:05. Anledning: §9.1 Försäljning och annonsering får inte förekomma i forumet. Som privatperson ska du använda Köp & Sälj.
    Min Svarta 9-5 AERO -00 http://www.garaget.org/?car=26131

  10. #90
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt
    Snabb sökning på forumet hittade bland annat denna tråd: http://forum.saabturboclub.com/showthread.php/122393-service-stöldlarm-saab-9-5-03
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  11. #91
    Jag satte en för gammal siren i min 9-5 2005a. Den var "fixad" med lödningar och nya batterier. Ville ändå inte fungera... slutade med att jag tog originalet och öppnade det och gjorde samma operation. Då plötsligt funkade allt som det skulle. Jag trodde jag skulle vara smidig och förbereda en annan siren och bara göra ett snabbt byte... Säkert ... :-O

  12. #92
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 466
    Medlem#
    11937
    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    Snabb sökning på forumet hittade bland annat denna tråd: http://forum.saabturboclub.com/showthread.php/122393-service-stöldlarm-saab-9-5-03
    Framförallt finns det en tråd i FAQ som sammanfattar det mesta (läst hela tråden, infon är utspridd i tråden):
    http://forum.saabturboclub.com/showt...-00-med-bilder

    Citat Ursprungligen postat av marasp Visa inlägg
    Till 99% fel i sirenen.
    -dåliga lödningar
    -batterierna
    -kondingarna
    marasp sammanfattar väldigt bra de vanligaste felen - i just den ordningen. Vill du vara helt säker får du ansluta en Tech2 till bilen så kommer den säga vilken del i larmsystemet det är som triggar felkoden. Men har du satt in en begagnad larmsirén är ju den huvudmisstänkt.

  13. #93
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Klippan
    Inlägg
    88
    Medlem#
    10575
    Hej

    Vet att sirenen vart felfri när jag tog den kommer från min gamla 9-5 2002 där låg inga felkoder då bytt batterierna till helt nya den larmar och tjuter som den ska även glaskross fungerar.
    Med vänlig hälsning Lasse

  14. #94
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 466
    Medlem#
    11937
    Citat Ursprungligen postat av schnauzernissen Visa inlägg
    Hej

    Vet att sirenen vart felfri när jag tog den kommer från min gamla 9-5 2002 där låg inga felkoder då bytt batterierna till helt nya den larmar och tjuter som den ska även glaskross fungerar.
    Med vänlig hälsning Lasse
    Då föreslår jag att du använder tech2 för att peka ut vilken komponent i larmsystemet det är som genererar SID-meddelandet "service stöldlarm"!

  15. #95
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Klippan
    Inlägg
    88
    Medlem#
    10575
    Ja får knalla ut med Tech 2 och se om det finns några koder återkommer med mer info för tillfället tack alla

  16. #96
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Är det så att du har en Siren "över" som behöver service lånar jag det gärna för jag jobbar på att skriva i hop en FAQ med bilder då bilderna försvunnit i de flesta gala trådar och jag saknar en del bilder för at kunna göra en utförligt FAQ till klubben, PM'a mig om du vill låna ut den.
    Och det gäller alla, speciellt om det finns någon som har en defekt siren i närområdet som jag kan få låna (Eskilstuna, Köping Västerås)
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  17. #97
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 466
    Medlem#
    11937
    Det är inte så att larmet du monterat saknar glaskrossensorer medan du programmerat för ett larm med glaskrossensorer?

  18. #98
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Klippan
    Inlägg
    88
    Medlem#
    10575
    Hej

    Har den mittersta monterad är en kombi

  19. #99
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Klippan
    Inlägg
    88
    Medlem#
    10575
    Hej igen

    Var ute och kopplade upp bilen och kollade felkoder gav felkod på huvkontakt monterat en trasig sådan satte dit en ny nu finns inga koder lagrade service stöld alarm borta Tack alla för er hjälp tyvärr så var den mänskliga faktorn felet suck nåja alla kan göra fel.

  20. #100
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    "StorSthlm"
    Inlägg
    356
    Medlem#
    7338
    Japp,

    Sånt händer. Men om du inte gjort det, så hade vi inget lärt ;-)

    CAT
    Senast redigerat av tallbo den 2014-10-09 klockan 21:23.
    Skribentens inlägg kan innehålla spår av ironi.....
    RödBus, 9-3 Cab Aero BioPower 2.0t 10, MapTun sänkt/steg 1+ m m.
    Mullret, Turbo X SC, MapTun steg 2 m m.
    Conrad, Passat Alltrack 12 (Borde varit NG 9-5 SC 4wd)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •