Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27

Ämne: Fototävling nr6 - Saabfestivalen på Kinnekulle

  1. #1
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 958
    Medlem#
    Dolt

    Fototävling nr6 - Saabfestivalen på Kinnekulle

    Dax för en fototävling igen så ta och ladda batterierna och putsa kameralinsen.

    Jag hoppas få se massa bilder från körningarna i tråden SAAB FESTIVAL Bilder/Eftersnack Lördag men för att ni som fotograferar ska få en liten extra morot så har jag denna tävling. Då det är en mängd olika saabmodeller som kommer köra på banan så hoppas jag på att era bidrag kommer innehålla allt från tvåtaktare, soneter till sportkombis. Alla bidrag välkomna så länge det är saabar som kör på banan.

    Lite riktlinjer...
    - Temat är "Saabfestivalen på Kinnekulle" och det är bilar på banan som ska fotograferas denna gång. Eventuella avåkningar är också ok. (Om det inte är min bil.)
    - Du ska ha tagit kortet och gjort eventuella redigeringar själv. Alternativt så kan ju kortet vara taget av en kompis om denna samtycker till det.
    - Du får bifoga max 2 bilder till tävlingen. Om 2 bilder så skall dessa vara på 2 olika bilar.
    - Bilden skall max vara i storleken 800x600 pixlar (eller 600x800), och ska helst inte överskrida 120kb.
    - Namnge bilden. En liten kommentar om vems bil det är, vilken kurva eller annan information är alltid välkommet.

    Ni får fram till onsdagen den 22/6 på er att posta bidragen i denna tråd. Bilder kan laddas upp till http://saab4fun.com/upload/ eller liknande. Sedan startar jag som vanligt en ny tråd med omröstning för alla bidrag där forumet röstar fram snyggaste actionfotot. Vinnaren får äran och eventuella priser.

    Självklart så skall alla bankörningsregler följas vid fotografering. Det vill säga att ni inte ska bryta några som helst säkerhetsregler för att få bättre bilder. Gå inte innanför avspärrningar eller försök fotografera med lös kamera inne från bilen mm.


    Vet fortfarande inte vem som tagit detta kort på Ragnar men det
    får fungera som inspiration till förare och fotografer även denna gång.
    (Taget från Ragnar's Hemsida)


    Hoppas nu att jag fått med allt och att det finns några som är sugna på att fotografera till helgen.
    Just det ja... Har du läst så här långt, skall till Kinnekulle och har tillgång till kamera så måste du bidra med minst ett kort.
    LYCKA TILL!
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  2. #2
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 363
    Medlem#
    6413
    Lägger in ett par bidrag som jag tycker blev rätt bra!

    Jag stod och fotade efter depån, vet inte hur fort det kördes där, men det borde gått i över 140km/h ?
    Vet tyvärr inte vems bilar det är.

    Grön 9-5 SC.


    Röd 9000 CS.
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Citat Ursprungligen postat av Bob
    Jag stod och fotade efter depån, vet inte hur fort det kördes där, men det borde gått i över 140km/h ?
    En bit under 200 hade jag innan jag börja bromsa för att svänga in under bron. Den kurvan under bron i ca 140 ..

    mycket go fartkänsla i bilderna ...
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Utanför GBG
    Inlägg
    593
    Medlem#
    5616
    Snygga bilder !!
    Häftigt me den skärpan & ändå farten i bilderna precis som krantz sa..

    /Nicke
    Saab NG900 2,0 SET Maptun steg5 320hk/430nm

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    1 273
    Nu säger jag det rakt ut...Vad i h-vete har de där familjebilarna på en race-bana att göra?? I den sportvagnsklubb jag är medlem i har vi regler för vilka bilar som får köras på banan. Men det kanske bara var familjebilar/bruksbilar på banan när de där bildena togs?

  6. #6
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av bilgalen
    Nu säger jag det rakt ut...Vad i h-vete har de där familjebilarna på en race-bana att göra?? I den sportvagnsklubb jag är medlem i har vi regler för vilka bilar som får köras på banan. Men det kanske bara var familjebilar/bruksbilar på banan när de där bildena togs?
    MYCKET starkt inlägg!

    Har inte alla som kör Saab, vilken Saab det än é, rätt att få utforska denna på bana???????

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    1 273
    Kanske var lite väl starkt...sorry.

    Men om det bara var den typen av bilar på banan samtidigt så är det ju ok, var det så?

    Vi har haft lite incidenter i klubben (som tur är ingen allvarlig) där folk tagit ut och rastat bruksbilarna bland alla sportbilar...det kan blir ruggigt ibland. Så nu finns det regler för sånt i denna klubben. Men som sagt, där är ju en generell sportvagnsklubb med väldigt mycket olika bilar med varierande prestanda.

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Mälardalen Arboga
    Inlägg
    90
    Citat Ursprungligen postat av bilgalen
    Nu säger jag det rakt ut...Vad i h-vete har de där familjebilarna på en race-bana att göra?? I den sportvagnsklubb jag är medlem i har vi regler för vilka bilar som får köras på banan. Men det kanske bara var familjebilar/bruksbilar på banan när de där bildena togs?
    Måste väl vara bättre att dom sträcker ut på banan isf i trafiken
    SAAB 9-5 Aero 03
    Medlemsnr. 6060

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Citat Ursprungligen postat av bilgalen
    Men om det bara var den typen av bilar på banan samtidigt så är det ju ok, var det så?
    Jopp .. bara "standardbilar" .. klart att det finns olika grader av trim och väghållningsfix på bilarna .. men ändå så skall det vara besiktade bilar.

    Citat Ursprungligen postat av bilgalen
    Vi har haft lite incidenter i klubben (som tur är ingen allvarlig) där folk tagit ut och rastat bruksbilarna bland alla sportbilar...det kan blir ruggigt ibland. Så nu finns det regler för sånt i denna klubben. Men som sagt, där är ju en generell sportvagnsklubb med väldigt mycket olika bilar med varierande prestanda.
    Vi har i styrelsen haft diskutioner om detta att blanda alla bilar i klubben hej villt .. Det finns ju bilar som utmärker sig mera än andra och även då trimmar och fixar "lite" mera än andra ..

    Vi har "peppar peppar" klarat oss utan några allvarliga incidenter.
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  10. #10
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169
    Citat Ursprungligen postat av bilgalen
    Kanske var lite väl starkt...sorry.

    Men om det bara var den typen av bilar på banan samtidigt så är det ju ok, var det så?

    Vi har haft lite incidenter i klubben (som tur är ingen allvarlig) där folk tagit ut och rastat bruksbilarna bland alla sportbilar...det kan blir ruggigt ibland. Så nu finns det regler för sånt i denna klubben. Men som sagt, där är ju en generell sportvagnsklubb med väldigt mycket olika bilar med varierande prestanda.
    I denna klubb finns det inga sportbilar, bara familjebilar med sportbilsprestanda.

    Det jag vill ha sagt är att bara för att det ser ut som en gubbil kan den köra minst lika fort som en bil som ser ut att gå bättre.

    Saab har inga direkta sportbilar som skiljer sig från mängden så som tex BMW, Audi osv.

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 726
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Vi har "peppar peppar" klarat oss utan några allvarliga incidenter.
    Beror nog mycket på att folk har koll på vad deras bilar klarar och inte tar ut mer, samt att man kör ju så klart efter hur bilen är uppbyggd, de fattar ju alla att man inte kan köra på samma sätt med en småtrimmad saab 9000 som med en riktig sportvagn. Använder man bara sunt förnuft skulle till och med min mormor kunna cykla runt banan!

    ///Mattsson
    Kör: 9000 Aero -91

  12. #12
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 958
    Medlem#
    Dolt
    Bob - Mycket fina bilder!

    Bilgalen - Precis som du tror så var det bara den typen av bilar på banan.
    Fanns sex olika klasser + rena tävlingsbilar som t.ex Per Eklunds bil. En klass åt gången körde på banan.
    Ej reggade bilar, 2-takt, v4 + 96, 99 + og900. Sedan var det två klaser med de nyare bilarna ng900, 9-3, 9-3ss och 9-5. (Inte hundra på delningen där.)

    Kul med så här många inlägg i tråden, men ni kan väl bidra med lite foton också?
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 726
    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Ej reggade bilar, 2-takt, v4 + 96, 99 + og900. Sedan var det två klaser med de nyare bilarna ng900, 9-3, 9-3ss och 9-5. (Inte hundra på delningen där.)
    Skrev du av programmet? Där hade dom också missat att skriva in 9000
    tur att vi fick komma ut och köra ändå då


    ///MATTSSON
    Tyvärr inga bilder på när bilar körde på banan, har bara på stillastående
    Kör: 9000 Aero -91

  14. #14
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 921
    Kan vi inte hålla ämnet?

    Resten av diskutionen kan tas i eftersnackstråd, å så på med fler bilder nu!

  15. #15
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 958
    Medlem#
    Dolt
    Hoppsan... Glömde 9000, å jag skrev inte av programmet.

    Jag har en del bilder att välja på från körningen å ska försöka bidra med något imorgon. (Så Bob får lite motstånd.)
    Sista bidragsdagen är onsdag!
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Norrland, Östersund
    Inlägg
    2
    Tog lite bilder på kinnekulle, dessa var nog de bästa två.


    Saab 9-3 SS AWR



    Saab 92

  17. #17
    Steg 4
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    4 187
    Medlem#
    4714
    Mitt bidrag:

  18. #18
    Helt original Anguss avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    507

    Ormen


    360'
    SAABHISTORIK • MY95 9000 2,3T > MY98 9000 2,3T Classic > MY04 9-5 Aero SC > MY09 NG9-3 SC

  19. #19
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 285
    Bidrar med en bild på "dikets" skönhet.




    ... och P-A´s skönhet.


  20. #20
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    78


    SAAB 9-3

Liknande ämnen

  1. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-07-08, 19:57
  2. Svar: 42
    Senaste inlägg: 2005-05-05, 10:32
  3. Svar: 52
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 12:19
  4. Utlyser härmed fototävling... läs denna...
    Av 9-3 Mike i forum Allmänt
    Svar: 87
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 21:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •