Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Demontera torkararm Saab 9-5 2003

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    26

    Demontera torkararm Saab 9-5 2003

    Tjenare,

    Har en 9-5 kombi som jag önskar att demontera torkararmen bak på nu innan vintern gör intåg, nu undrar jag hur jag bäst går tillväga för att göra den här operationen.
    Är det någon här som sitter på erfarenhet från demontering av torkaren? Jag behöver nödvändigtvis inte ha bort hela motorn men åtminståne armen
    så att jag har möjlighet att sätta en täckbricka där armen tidigare suttit. Någon som har lite tips och trix på hur man bäst går tillväga?

    Mvh
    Saab 9-5 Aero 2003

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Du lossar plasten på insidan av luckan utan att spräcka den och därefter är det ganska uppenbart vad du skall lossa, glöm ej att plugga spolarslangen.
    Fast jag skulle nog rekommendera en fungerande torkade bak.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    26
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Du lossar plasten på insidan av luckan utan att spräcka den och därefter är det ganska uppenbart vad du skall lossa, glöm ej att plugga spolarslangen.
    Fast jag skulle nog rekommendera en fungerande torkade bak.
    Förstår absolut att jag måste ta bort plasten, blir så svårt annars. Men måste jag plocka bort hela torkarmotorn eller kan jag lossa bara armen? Finns det någon säkring jag ska rycka? Vart köper jag en täckbricka som passar?

    Använde inte torkaren förra vintern och har inte några planer på att göra det denna heller, ytterbackspeglarna funkar fint.
    Saab 9-5 Aero 2003

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av sogmund Visa inlägg
    Har en 9-5 kombi som jag önskar att demontera torkararmen bak på nu innan vintern gör intåg,
    Får man fråga varför?
    Signaturlös

  5. #5
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Jag förstår inte heller varför man skulle göra det och eftersom du är för lat för att kika själv hur man lossar skall du få en bild.
    Lossa torkararmen på utsidan först och på insidan är det 2 skruv, en kontakt och spolarslangen så är allt borta.


    DSC_1478.jpg
    Täckbricka får du leta efter själv ;-)
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. Hur ta loss torkararm på 9-3SS?
    Av jonitz i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2018-08-22, 16:42
  2. Torkararm 9-5 05, vilka passar?
    Av JSN i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 12:09
  3. förbättra färg på torkararm
    Av ErikssonR i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 20:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •