Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: tappat larmdosan saab 9000. lösning?

  1. #1

    tappat larmdosan saab 9000. lösning?

    Tappat bort min larmdosa till min a50.
    Har googlat men inte hittat någon enkel lösning. Vissa säger att de räcker o avaktivera startspärr o andra inte. Hur ska jag göra för o få igång bilen igen? Biva kunde inte hjälpa till. Någon som kan förklara hur det fungerar? Mvh niklas

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129
    Man kan programmera bort VSS från styrdonet, men jag tycker det är en trist lösning eftersom larmet då slutar fungera och man får åka runt med en blinkande lysdiod hela tiden (eller plocka den med).
    Det korrekta lösningen är ju att ta en VSS-box från skroten med tillhörande fjärrkontroller. I dagsläget torde det vara billiga grejer på en mindre skrot.

  3. #3
    Okej larmet fungerar ändå inte. 500kr ska skroten ha sen måste man väl programmera in boxen för de ska fungera? Har läst i nån tråd att det ska sitta nått styrdon eller nått liknande man måste ta med om man ska byta box till en med andra dosor för att det ska fungera med larm o allt? Det stämmer inte eller?

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129
    Jo, den skall giftas in, men det är ju ett jobb som många här numera kan utföra då kinakopior av TECH2 snart innehas av varenda SAAB-ägare, haha.

  5. #5
    Okej inte hittat nån i Norrköping som har tech2 förutom biva o han sa att de inte gick. En kille som hade tillgång o koppla in i datorn med t5suite men det borde väl oxå gå? Så sa den killen med att jag skulle göra så verkar ju va den smidigaste lösningen! Tack för snabbt svar!

  6. #6
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129
    Om du bor i Norrköping så har du ju också Nordic att välja på. Tror inte Roffe tar farligt med pengar för att fixa det.

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    624
    Det enklaste är att koppla upp boxen med T5Suite och bara ta bort VSS. Det tar väl 20 minuter, inkl demontering och återmontering.
    SAAB 93 TurboX -08
    SAAB 95 2.0t -09
    Tech2 med CANdi

Liknande ämnen

  1. Trasig hastighetsmätare 9000
    Av stefanos i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2020-02-12, 09:20
  2. Saab 9000 - Klickande/Glapp startmotor, lösning?
    Av davveh i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-03-24, 21:48
  3. saab 9000 "Aero" 98 Tappat turbotryck!?
    Av Purex i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-06, 11:06
  4. Saab 9000 CD -94 Elfel - Felsökning - lösning?
    Av id0len i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 11:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •