Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Chipex.se

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    56

    Chipex.se

    Vill repa alla stenskott på bilen och Chipex verkar fungera riktigt bra. Dock vet jag inte om jag vågar beställa från dem. Deras telefonnummer är inte i tjänst och verkar inte ha varit det sen två år tillbaka om jag läser andra trådar. Någon som beställt nyligt från dem? Är ni nöjda med resultatet? Ska jag våga beställa? /Henrik

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Rosersberg
    Inlägg
    1 131
    Beställde och fick grejorna för någon vecka sedan utan bekymmer, Inte använt ännu dock.
    Hade en fin 9-5 Aero -06 :/

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    56
    Det låter bra! Snackade just med Bilfärg.se och enligt dem så trodde dom inte Chipex.se håller speciellt länge om man till exempel tänker tvätta bilen med avfettningsmedel då det inte följer med någon klarlack som skyddar färgen. Vore ju surt om det inte håller över tiden.

  4. #4
    https://scratchwizard.net/

    Under 400:- för ett kit. Då ingår också filler, som inte chipex använder. Har inte provat det där kitet än, men är sugen på att testa. DriveClean på youtube kör med samma system.
    9-3 NG aero
    OG-900 (Såld)

  5. #5
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 059
    Medlem#
    6220
    Har provat Chipex på min bil och det funkar utmärkt.
    Där ja fixat stenskott etc så sitter färgen kvar fint även efter MÅNGA tvättar, polering etc etc.

    Ända negativa ja kan säga är att färgen iaf silver är väldigt svårt att få till så det inte syns.
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    56
    många som är nöjda med chipex men går det att få tag i dem? testade att använda mailformuläret även på chipex.com och har inte heller fått något svar av dem.

    Citat Ursprungligen postat av kIM0h Visa inlägg
    Har provat Chipex på min bil och det funkar utmärkt.
    Där ja fixat stenskott etc så sitter färgen kvar fint även efter MÅNGA tvättar, polering etc etc.

    Ända negativa ja kan säga är att färgen iaf silver är väldigt svårt att få till så det inte syns.
    Har du några bilder på de reparerade stenskotten?

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    306
    Jag provade Dr.colorchip på förra bilen o var mycket nöjd, verkar vara typ samma som chipex. Fyllde inte ut dubbskottsskadorna men färgen satt bra o skadorna var osynliga från en meter eller så. Små stenskott blev helt osynliga.
    Nu har jag lagt en order på scratchwizard som nämns ovan, tack för tipset. De verkar ha löst biten med att fylla ut skadan.
    Återkommer med recension, tar en vecka eller två med frakt från us.
    Senast redigerat av Sid den 2014-10-22 klockan 10:25. Anledning: stavning
    //Sid
    [95 SC Vector -10 Hirsch]

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    56
    Fick svar av Chipex nu efter 10 dagars väntan att de har för tillfället problem med telefonin. 2 år är inte i mina mått tillfälligt. Nä, känns inte speciellt tryggt att handla där om något skulle gå fel.

    Sid, Återkom gärna med din recension om Dr.colorship!

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    306
    Dr.Colorchip har jag testat o kommenterat i annan tråd för länge sedan. Mycket lättarbetat och med bra resultat. Perfekt på flagor som lossat pga mindre stenskott men fyller inte ut gropen efter ett dubbskott. Dock ändå oftast osynligt från 1 m. Resultat avsevärt mycket bättre än vanliga lackstiftet och mycket snabbare o lättare att arbeta med. Lagning höll för proffspolering/lackkonservering.
    Vill prova scratchwizard för att jag gillar tanken på att kunna fylla ut dubbskotten och arbetsmetoden verkar ju snarlik så förväntar mig något bra.
    Ännu inte fått något från scratchwizard - återkommer med recension av den.
    //Sid
    [95 SC Vector -10 Hirsch]

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Citat Ursprungligen postat av Henriku Visa inlägg
    Det låter bra! Snackade just med Bilfärg.se och enligt dem så trodde dom inte Chipex.se håller speciellt länge om man till exempel tänker tvätta bilen med avfettningsmedel då det inte följer med någon klarlack som skyddar färgen. Vore ju surt om det inte håller över tiden.
    Chipex färg ska innehålla klarlack, alltså färg o kack blandat. Funkar hur som riktigt bra.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Citat Ursprungligen postat av Henriku Visa inlägg
    Fick svar av Chipex nu efter 10 dagars väntan att de har för tillfället problem med telefonin. 2 år är inte i mina mått tillfälligt. Nä, känns inte speciellt tryggt att handla där om något skulle gå fel. Sid, Återkom gärna med din recension om Dr.colorship!
    Handla från den engelska sajten. Brukar också vara billigare.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    56
    Citat Ursprungligen postat av peta Visa inlägg
    Chipex färg ska innehålla klarlack, alltså färg o kack blandat. Funkar hur som riktigt bra.
    Enligt chipex hemsida använder dom sig inte av klarlack utan utav andra typer av kemikalier.

    14 . Varför innehåller inte ChipEx-systemet en klarlack?
    ChipEx-systemet kräver inte en klarlack eftersom att vissa kemiska tillsatser i färgen ger samma höga glans som en klarlack ger. Om du skulle laga med en vanlig touch-up pensel och sedan komplettera med ett lager klarlack skulle du få en kulle med färg och klarlacken skulle ändra färgtonen vilket medför att du får en lagning som står ut och syns. Färgbaser och klarlacker är designade för att sprayas och ger därför inte ett lika bra resultat som ChipEx.

Liknande ämnen

  1. Någon som provat Chipex?
    Av 96V4&9-3SS i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-07-19, 10:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •