Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Navigation Kenwood i 9-5 2004, adressfunktionen fallerar

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    6
    Medlem#
    -

    Navigation Kenwood i 9-5 2004, adressfunktionen fallerar

    Hej alla,
    Min navi har fungerat fram till nyligen. Vad som hänt är att adressfunktionen fallerar så att när jag har bestämt adressen svarar navin med ett felmeddelande att "röstfunktion saknas i detta område".
    Samma svar var jag än befinner mig och platser där det tidigare funkat oklanderligt. Tagit ur skivan o satt tillbaka den utan effekt.
    Är det någon som har tips vad man kan göra? Skall jag prova att återställa alla funktioner? Finns risk med det så att "allt försvinner", med andra ord "svart skärm"?


    Tänk på att skriva en bra rubrik som sammanfattar vad tråden handlar om. /Moderator
    Senast redigerat av Vfr den 2014-09-25 klockan 09:43.

  2. #2
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 108
    Medlem#
    1941
    Hej! Detta har jag för mig diskuterats förr. Minns inte exakt. Men det kan vara detta som antingen berodde på att du har fel land valt, eller att du har för många waypoints. Så prova att ta bort en waypoint & kolla att Sverige är valt (om du nu är i Sverige). Annars hjälper förmodligen en fabriksreset. Men då försvinner alla inställningar & waypoints.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    6
    Medlem#
    -
    Hej Fredrik och tack för snabbt svar med goda förslag på åtgärder.
    Sverige är valt men jag skall prova med att ta bort några waypoints. Om detta inte räcker må jag försöka reseta enheten till fabriksinstälningar.
    Återkommer med resultatet

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    6
    Medlem#
    -
    Hej Fredrik,
    Ordningen är nu återställd. Jag raderade några sparade adresser och navigatorns adressfunktion fungerar som tidigare.
    Tack för din hjälp!

  5. #5
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 108
    Medlem#
    1941
    Gott mos

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •