Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Aktivera larm NG9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -

    Aktivera larm NG9-3

    Vilken hårdvara måste monteras för att kunna aktivera larmet via Tech2? Gör en saabverkstad aktiveringen eller måste man leta upp någon som har Tech2 privat?

    Jag har förstått det som att det räcker med motorhuvskontakt och eventuellt siren. Annars finns väl nivåsensor, glaskrossdetektor, rörelsedetektor mm. Finns dessa delar att tillgå nya eller är det leta på skrot som gäller?

    Skulle också vara najs med auto up på rutorna, de har ju auto ner (ej komfortlåsning).
    NG9-3 Griffin 2012

  2. #2
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186
    ///Mackanized
    Tillbaka

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -
    Det var ju inte så farligt. Men jag menar att jag tidigare läst att det räcker med motorhuvskontakten för att kunna aktivera larmet med tech2. Fast då har man väl bara larm om dörrarna öppnas och ingen siren utan larmet ljuder på signalhornet, men det räcker nog för mig. Iofs hade glaskrossdecka också varit najs. Nån som vet var dessa delar kan köpas och vad de kostar samt vad det kostar att aktivera med tech2?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Kri11e Visa inlägg
    Det var ju inte så farligt. Men jag menar att jag tidigare läst att det räcker med motorhuvskontakten för att kunna aktivera larmet med tech2. Fast då har man väl bara larm om dörrarna öppnas och ingen siren utan larmet ljuder på signalhornet, men det räcker nog för mig.
    Larm kunde beställas i tre nivåer. Monteras huvkontakt motsvarar det nivå 1 och då används signalhornet vid larm. Nivå två har glaskrosssensor i kupén och nivå tre har även nivåsensor och sirén.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  5. #5
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186
    Nivå två bör även ha sirén.

    Jag kör med nivå 1 själv, en sensor för att känna av om huven är öppen kostar ca 100kr på skroten
    ///Mackanized
    Tillbaka

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Mackan Visa inlägg
    Nivå två bör även ha sirén.
    Enligt WIS är det bara ATA 3 som har sirén.

    ATA 1 har huvbrytare.
    ATA har ultraljudssensor och kombin har även glasbrottsslingor i bakre sidorutor och bakruta.
    ATA 3 har vinkelgivare (i ultraljudssensorn) och sirén.

    Glasbrottslingorna kan bli lite besvärliga vid eftermontering.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    937
    Inte helt 100 men nästan säker på att glaskrossen finns i alla rutor... Kan inte minnas att det fanns olika!
    Trust a few, Fear none!

    My rides... http://www.garaget.org/ghost76

  8. #8
    Det är rimligt, men varför är de då inte anslutna i ATA 1? Eller är det fel i WIS?
    Senast redigerat av Moderator den 2023-09-09 klockan 12:02. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

Liknande ämnen

  1. FAQ: Aktivera OpenSID i T7
    Av Etnoy i forum FAQ
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2020-01-30, 19:04
  2. [LÖST] Aktivera dimljus OG9-5 -02
    Av T-bird i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-12-16, 21:17
  3. Aktivera open sid med autocom?
    Av Johan D i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-12-07, 19:19
  4. Aktivera bensinvärmare i SID på 9-5 Aero -01
    Av mattajas i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-16, 20:53
  5. Larm/C-lås funkar inte alltid att aktivera!
    Av Günter i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-14, 16:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •