Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: humanhabit.se vs. humanhabit.nu

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    422

    humanhabit.se vs. humanhabit.nu

    Hej

    ibland ser jag inlägg om humanhabit och klankar ned på företaget.
    Jag beställde i måndags dessa lampor till min 9-5
    http://www.humanhabit.nu/sv/produkte...-2014-vit.html


    jag beställde RÖDA eftersom bromsljus i LED ska vara rött, inte vitt som många kan tro.
    Röda bakljus, röda LED
    orange blinkers=orange LEd

    La ni märke till vilken webbadress jag klistrade in?
    humanhabit.nu ( NU )

    Denna aktör finns med på blocket och påtalade blocket att humanhabit med reg.nummer 556868-4202 har avregistrerad F-skatt
    för ett år sedan (oktober 2013)
    http://www.allabolag.se/5568684202/verksamhet

    Hur man kan få sälja vet jag inte.

    Hur som helst fick jag fel färg.
    Dessa är märkbart orange och det råder inget tvivel om det.



    Ok, alla kan göra fel men eftersom mitt minne inte räckte denna gång glömde jag bort att det finns två humanhabit

    www.Humanhabit.se (SE) med organisationsnummer 556813-4810 med kreditvärdighet 3 av UC (Brons)
    www.Humanhabit.nu (NU) med organisationsnummer 556868-4202 MED avregistrerad F-skatt 2013-10-28 p.g.a. bristande redovisning, mao, dom får INTE sälja en pryl.

    Lägg märke till att båda har samma logga men med olika ägare men lokaliserad på samma ort?!?!
    Fråga inte mig varför.

    Men man bör nog tänka sig noga för innan man beställer från humanhabit, jag kommer inte att göra det iaf
    Om jag får ett svar på mitt mail till humanhabit.nu återstår att se men en del har fått begagnade Xenonlampor som haft fingeravtryck mm.
    Varför jag beställde var att humanhabit var de enda som hade dessa extremt starka bakljus/bromsljus och glömde bort detta med F-skatt mm.

    Min rekommendation om man ska beställa lampor till bilen är faktiskt www.xenonkungen.se som har utomordentlig bra service, support och är en xenonlampa trasig, defekt skickar
    dom en ny utan att knussla.
    Senast redigerat av Poker den 2014-09-20 klockan 21:37.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    606
    Hej.. Jag har klurat på detta innan o varit i kontakt med båda 2 och även hämtat ut min order på humanhabbit.se.. humanhabbit.nu kopierar hela dem andras hemsida o sortiment och försöker vilseleda oss konsumenter o kanske får en kund då och då

  3. #3
    Från början var det bara ett företag men pga att ägarna av någon anledning blev osams delade dom på sig och kör varsitt företag. Det har varit och är väl fortfarande strid om vem som ska ha rätt att ha kvar företagsnamnet men verkar som att det är ouppklarat...Det är vad jag har hört i alla fall!

  4. #4
    Är det inte ett ganska märkligt namn på ett företag som säljer lampor?
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  5. #5
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 108
    Medlem#
    1941
    Såg ett "erbjudande" hos http://www.humanhabit.nu & hade för mig jag tidigare läst något om .nu & .se .


    Det verkar som http://www.humanhabit.se blivit http://www.lyson.se/ . Medan http://www.humanhabit.nu finns kvar, men verkar vara på väg till Sunshineled.

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 928
    Värt att notera i sammanhanget är att man visst får sälja saker även om man har indragen fskatt. Man behöver inte ens ha företag för att sälja saker. Fskatten används bara om man fakturerar eget arbete till någon.

    1 användare gillar detta inlägg



  7. #7
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 190
    Medlem#
    ja
    Exakt!
    Vilket innebär att man faktiskt inte skall ha f-skatt om enda verksamheten man har är att "sälja saker".

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  8. #8
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 928
    nja, fskatten och momsen och ett registrerat företag är ju en indikation på ett seriöst företag. Med dessa parametrar okej så kan man ju iallafall anta att det sköts som det ska. Säljer man nåt och varken har nåt av dem så skulle då jag inte köpa nåt primärt av en sådan och om man gör det så bidrar man ju garanterat till den "svarta marknaden"

  9. #9
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Exakt!
    Vilket innebär att man faktiskt inte skall ha f-skatt om enda verksamheten man har är att "sälja saker".
    I princip har du rätt, man kan sälja saker som privatperson, men jag skulle dra mig länge för att köpa något från en e-handel vars främsta sysselsättning är att sälja saker men inte har f-skatt.
    Bara en sån enkel grej som att konsumentköplagen bara gäller om du handlar från företag, inte privatpersoner, gör att jag definitivt skulle se det som oerhört oseriöst och ett sätt att slippa undan allt ansvar.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  10. #10
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 624
    Medlem#
    10853
    Men ett företag behöver väl inte vara reggat för F-skatt för att räknas som företag? Eller är det KKL som ställer såna krav?
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  11. #11
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 928
    nej det är inget krav men väljer man att handla från ett företag utan fskatt så borde varningsklockorna ringa redan där. Även om fskatten inte behövs så att säga. F-skatten är dock ett enkelt sätt för folk att kolla att ett företag är "seriöst". Visst kan man vara seriös ändå men väljer man att företaga utan fskattsedel så är det ju ett val man gör själv men man tappar nog kunder på det.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •