Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Misständer vid segdragning - og9-3

  1. #21
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555
    Håller tummarna för att den går bra hädanefter
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  2. #22
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232
    Hej,

    Jag testade på min förra bil med MapTun trim 313 hk ,körde alltid 7or men provade 9or..

    Bilen gick inte lika bra,det visade även RL logg och uträkningen som jag försökte hitta nu men måste tagit bort.
    Helt enkelt var den inte lika jämn som med 7or

    När du uppger misständer,menar du att motorlampa blinkar eller att du ser i open sid att den räknar miss?

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  3. #23
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 684
    Medlem#
    7346
    Citat Ursprungligen postat av Aero++ Visa inlägg
    Hej,

    Jag testade på min förra bil med MapTun trim 313 hk ,körde alltid 7or men provade 9or..

    Bilen gick inte lika bra,det visade även RL logg och uträkningen som jag försökte hitta nu men måste tagit bort.
    Helt enkelt var den inte lika jämn som med 7or

    När du uppger misständer,menar du att motorlampa blinkar eller att du ser i open sid att den räknar miss?

    Mvh
    Jag känner att den rycker och laddet fladdrar. Ingen blinkande CE, men opensid registrerar miss

  4. #24
    Sugmotor VW ruless avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Gällivare/Malmberget
    Inlägg
    33
    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    VW-rules:

    Då trimfirman mappat fram programmet med 7or så rekommenderas nog inte att prova sig fram.
    Vad snackar du om....
    Jag har INTE skrivit att jag REKOMMENDERAR att prova sig fram !!
    Vore bra om du läste lite noggrannare vad jag skrivit.

  5. #25
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 334
    Medlem#
    8644
    Citat Ursprungligen postat av Bagarn Visa inlägg
    Jag känner att den rycker och laddet fladdrar. Ingen blinkande CE, men opensid registrerar miss

    Fick du någon klarhet i detta? Jag har samma problem där bilen hostar till när man stämplar fullt från låglast (Registrerar "Miss" efter ryckningen men inget vad gäller CE). Tex att man ligger på 2000 rpm på 3:an och glider för att sedan stämpla fullt för att göra omkörning etc. Kan ske samma sak när man ligger på 4:an och 5:an...

    Om man i stället drar full macka från typ stillastående upp till "väldigt snabbt" så är det inte ens en tendens till missar.

    Stiften är 7:or utan -11 och inte mer än 300 mil gamla. Jag kör på E85 kring 300-strecket
    Senast redigerat av Echonator den 2015-04-12 klockan 23:16.

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  6. #26
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 684
    Medlem#
    7346
    Citat Ursprungligen postat av Echonator Visa inlägg
    Fick du någon klarhet i detta? Jag har samma problem där bilen hostar till när man stämplar fullt från låglast (Registrerar "Miss" efter ryckningen men inget vad gäller CE). Tex att man ligger på 2000 rpm på 3:an och glider för att sedan stämpla fullt för att göra omkörning etc. Kan ske samma sak när man ligger på 4:an och 5:an...

    Om man i stället drar full macka från typ stillastående upp till "väldigt snabbt" så är det inte ens en tendens till missar.

    Stiften är 7:or utan -11 och inte mer än 300 mil gamla. Jag kör på E85 kring 300-strecket
    Kombinationen av att byta bränslepump och tändstift verkar ha gjort susen för min del. Åkte med 9or och bytte till 7or.
    Inte kört hårt den här säsongen ännu, men det funkade bra innan jag ställde av bilen i höstas åtminstone.

  7. #27
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 334
    Medlem#
    8644
    Citat Ursprungligen postat av Bagarn Visa inlägg
    Kombinationen av att byta bränslepump och tändstift verkar ha gjort susen för min del. Åkte med 9or och bytte till 7or.
    Inte kört hårt den här säsongen ännu, men det funkade bra innan jag ställde av bilen i höstas åtminstone.
    Kan lämna lite update. Idag kontrollerades bränsletrycket och allt var som det ska. Efter lite provocerande körning för att trigga felet så kunde jag läsa ut drygt 100 missar på cyl 1, och bara 2-8 st på övriga burkar. Jag vet att jag hade en del missar för säkert ett år sedan och även då på cyl 1, och sedan dess har bla kassetten bytts en gång... Så morgondagens projekt blir att byta plats på spridarna och se hur missarna uppträder....suck!

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

Liknande ämnen

  1. Dånar vid segdragning (2.0t)
    Av Knopfler i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 14:12
  2. Bilen rycker vid segdragning (FIXAT!!!!!!!!)
    Av Euroman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 14:35
  3. Hugger vid fullgas på 2-3-4-5 vid segdragning
    Av Marre90 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 16:31
  4. 9000 2.3i misständer vid segdragning
    Av Hjalle9000 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 13:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •