Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Lågnivå från orginalstereo 9-5 2007

  1. #1
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 484
    Medlem#
    6901

    Lågnivå från orginalstereo 9-5 2007

    Hej! Har en 9-5 med ES2 systemet.
    Finns det något sätt att få ut lågnivå från orginalstereon ?

    Med vänlig hälsning,
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Kolla på stereon så ser du var den skickar ut signalen. Så länge du har variant med externt slutsteg har du lågnivå ut.

  3. #3
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Intressant, före -06 faceliften är det ju diffrential långivare. Har man gått ifrån det?
    Låter mycket trevligt då det skulle gå att uppdatera ljudet utan att det syns. (om jag bara får i en huvudenhet som cd-vxl funkar på )

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Differential långivare? Dagens "damn you auto-correct"
    Ja, det verkar som de gick ifrån balanserad lågnivå, för det var väl det som du skrev
    Jag har komplett kit för att montera dubbel-din i 9-5 06- liggande. Inklusive kablar så du får lågnivå in till steget. Sugen?

  5. #5
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Differential långivare? Dagens "damn you auto-correct"
    Ja, det verkar som de gick ifrån balanserad lågnivå, för det var väl det som du skrev
    Jag har komplett kit för att montera dubbel-din i 9-5 06- liggande. Inklusive kablar så du får lågnivå in till steget. Sugen?
    Visst skall det vara "Diffrential lågnivå" eller balanserad som du skriver, det är straffet för att sitta och kika på forumet när man har kick-off och någon visar spännande powerpoints.
    Göran Larsson beskriver ju detta utförligt för årsmodeller före facliften och jag har inte sett något om att det skulle vara ändrat från -06 men stämmer det är ökar ju förhoppningen att kunna lägga till standard eftermarknads slutsteg, saknar framförallt tryck i basen.
    Ett kabel-kit hjälper väl inte i det fallet man vill behålla original huvudenheten, utan det är väl för att koppla in eftermarknadshuvudenhet mot bilens std.kablage för att få ström mm korrekt utan att behöva klippa och koppla själv?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #6
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Helt rätt, för att koppla in eftermarknadsenhet. Ljudet påverkades inte alls av att jag bytte huvudenhet vilket får mig att anta att utsignalen från dessa nyare GM-stereo-apparater inte är balanserad.

Liknande ämnen

  1. Få ut lågnivå från navin 9-5???
    Av tubben i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 11:11
  2. Lågnivå från 93 SS Aero -03 (med AS3?)
    Av mikaelnilsson77 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 08:21
  3. Lågnivå till orginalstereo?
    Av spacklarn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 16:57
  4. Lågnivå från infotainment 300?
    Av 93t i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-07, 14:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •