Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: AUX strul 9-5 -08

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    131

    AUX strul 9-5 -08

    Hej,

    Jag har ett irriterande i-landsproblem med orignalstereon på min 9-5 -08. När jag kopplar in telefonen i AUXen på stereopanelen så detekterar inte telefonen inte detta utan förstätter spela i högtalaren. Jag har provat med ett flertal telefoner från Sony och Samsung och jag har provat olika kablar. Någon enstaka gång funkar det. Det verkar helt slumpmässigt när. Telefonerna funkar klockrent med hörlurar och stereons AUX funkar fint om jag kopplar in en ljudkälla som inte har jack detection.

  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Jag har en -07 med Premiumstereon och det funkar som förväntat.
    Kör med div. olika Sony Xperia: Z, Z1 Compact, Arc S och Tipo (alla funkar)
    Och du trycker på AUX på stereon får man förmoda...

    Du verkar ju provat det mesta, annars skulle jag testa följande
    provat med annan 3,5mm jack kabel? Bottnar kabeln ordentligt?
    Smutsig kontakt?
    lurarna brukar ofta indikera med någon symbol på inkopplat tillbehör.
    Sony har en APP som heter Smart Connect som man kan koppla händelse till ett tillbehör och de tillbehör jag haft inkopplade finns kvar i listan så man ser om något nytt dyker upp.
    Provat med t.ex. laptop in till AUX?
    Provat telefonen i annan Saab med AUX?
    Då borde du kunna ringa in var problemet hör hemma.
    Och visst kan ju stereon ha gått sönder/glappa och ha fel impedans på ingången och därför ge ett slumpmässigt beteende, provat att försiktigt snurra/vicka på kontakten i stereon?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Läst denna tråd? du hade också Samsung
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    131
    Jag vill minnas att et funkade fint på typ Sony Arc. Har provat de flesta Sony-modeller efter den med samma problem. Nu har jag en Samsung S4.

    Om jag, utan att ha kablen ansluten till sereon, pluggar in kabeln i telefonen så dyker hörlursikonen upp. Om jag sen ansluter kabeln till stereon så slocknar ikonen.

    Tack för tråden. Jag provade en "toggler app" och det funkar perfekt. Jag skall köpa en 4-pol kabel vid tillfälle och se om det också funkar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •