Säte borde väll Larzzon kunna skramla fram ett?
kolkanister kan jag dock inte hjälpa med.. bästa är väll om du går runt på skrotar?
och vad menar du med "passar in bättre"?
Säte borde väll Larzzon kunna skramla fram ett?
kolkanister kan jag dock inte hjälpa med.. bästa är väll om du går runt på skrotar?
och vad menar du med "passar in bättre"?
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Fasen va skoj Jonas! Hoppas att man får se den i verkligen i sommar! Bra jobbat
Nej tyvärr, han hade bara den gamla modellen. :-/
Ja det är väl så, jag tog och beställde ett nytt till ng900 från SP eftersom det var utförsäljning på det. Får se om det kan gå att passa in.
Tack Johannes! Jo men får jag den reggad i sommar så blir det ju Boråsträff nån gång i sommar! Det var ju länge sedan du fick se den nu
Kontroll
og900Cab bioP(projekttråd), 9-3X, 92A, og900E
Så jävla snyggt! Kul att se att det ändå går att köra T7 också, bra att veta om det börjar ta slut på röda DIs
Måste fråga, är bilen import? Bilden där man ser underredet vid länkarmarna osv sitter det samma krokar som jag har på min bil och det enda jag kunnat komma på är att detta är surrningsöglor för bilar som gått på export på båt.
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
T7 är ju smidigt då går det ju o köra biopower mjukvara.
Ja jag tullar då inte på lagret av röda kassetter i mina bilar iaf
Verkligen imponerade! Såndär fantastiskt nördig kunskap som ju är helt underbar!
öglorna är riktigt bra när jag lastar den på Solstaden, perfekt att sätta vajern i
Bilen ska ha sålts ny i Londonområdet och sina första år i livet ska den ha använts för pendling mellan London och Schweiz, så de första 20k milen ska ha avverkats under bilens första få levnadsår.
Just nu är det stort fokus på att få ihop 9-3kombin, efter att sträckaren till balanskedjan gick av i höstas så har den motorn fått sig en översyn nu de senaste veckorna. Eftersom samtidigt gick drivremmen av på 9-5:an och som efter det började läcka styrväxelolja...
Men, dessa veckor har jag dock fått hem ett antal paket och grejer för att sätta ihop "det sista" på slipper
Bland annat vakuumblock från mästaren av mekanik:
tusan vad mycket vakuum det behövs i og900 alltså!
Sen en liten bonusbild på grenröret;
haschtagginkörd?
Kontroll
og900Cab bioP(projekttråd), 9-3X, 92A, og900E
Det här inlägget trodde jag skulle bli det sista..
Vad menar jag? Vad trodde jag?
Jo, det är så att vi gifte oss den sista juni i år. Mitt mål var ju självklart att vi skulle ha Slipper som vår bröllopsbil, precis som Chris (förra ägaren) hade gjort när han ägde den. Men, då var den tvungen att bli färdig.
Sista tiden har varit en lång resa av små saker att lösa och bygga ihop bilen igen.
Med god marginal var bilen ihop igen, eller ja god marginal för att vara bilnörd. Jag tror ni alla känner igen hur man ligger under bilen fram till kl03 natten innan bilen måste ut, eller hur man hoppar över shake-downen för att det sista måste ihop.
Så den "goda marginalen" var kl18 kvällen innan stora dagen var bilen ihop igen (efter alla år) och det var dags för provkörning. Här börjar problemen. Nånstans i bilen är det en jordpunkt som inte sitter helt bra (eller alls) vilket gör att bilen beter ytterst oförutsägbart.
Jag rev ner fronten på bilen och kontrollerade de två främre jordpunkterna men utan resultat. Så jag fick inse att det inte var värt att riva vidare efter problemet utan dags att ställa bilen och ringa in förstärkning.
Stort tack Mackan för insatsen! Och, jag vet inte om det inte faktiskt blev ännu bättre för det var en mycket duktig och rutinerad chaufför vi fick!
Vi gifte oss på hemmaplan och bilen stod framme hela dagen, så vi fick några bilder iaf! =D
Kontroll
og900Cab bioP(projekttråd), 9-3X, 92A, og900E
Grattis bröllopet! Tråkigt att ni inte kunde göra enligt ursprungsplanen, mem jag hoppas det blev fint ändå.
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
Grattis till bröllopet! Sista bilden får mig att tänka på åsnan mellan två hötappar. (Inga likheter med åsna i övrigt för en saab entusiast.)
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Grattis! Fina bil(ar) det där! Men duuuh, du glömde ju köra ner sidorutorna på cabben
Tack, ja det blev helt fantastiskt och hur kul som helst!
Jag måste erkänna att jag inte kände till uttrycket men måste hålla med om att stämmer mycket bra, nu får tiden utvisa om de två hätapparna går att samköra
Jordfel, jordfel.. går inte köra rutorna
Kontroll
og900Cab bioP(projekttråd), 9-3X, 92A, og900E
Har missat detta bygge helt tills jag såg bilen på festivalen.
Grymt bygge med många kluriga lösningar !
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
Tack, det har blivit många små lösningar efter egen smak Hoppas jag var trevlig, det var en massa folk kring bilen och jag försökte prata med alla men hann inte med.
Vill du se mer av den så har jag en Istagramprofil du kan kika på: #allahansbilar
-------------
Elfelet är nu hittat och åtgärdat, det bestod egentligen av två delar.
1. Jordpunkten till fläkten. Eftersom jag gömt all el i motorrummet så hade jag lyckats gömma den här jordpunkten för mig själv och inte satt den i bra punkt. Nu sitter den ordentligt i chassiet.
2.Gamla mätartavlan. Huvudinstrumentet har jag moddat till att husera en gammal mätare från en tidig turbobil, där hade jag behållit instrumenten för tank och temp. Det funkade inte så jag fick bygga in det modernare maskineriet på baksidan men det löste problemen.
Jag passade även på att köpa ett nytt batteri och koppla in centrallåset i bagaget också.
När jag ändå skriver en uppdatering kan jag skriva lite om sätena. I våras lät jag sy om skinnet till sätena, det krävs lite speciallösningar för att få ventilationen att fungera rätt och massagen måste ha fri passage i ryggen.
En rolig detalj är att skinnet är samma som sitter i 9-5Aero med vintilation.
Vi kunde färdigmontera ena sätet.
Jag fick till en dag med Mackan också i sommar så vi tog oss tid och gick igenom kalibreringen av T7, så nu går den riktigt bra. Dock visade det sig att LMM troligen sitter för nära kompressorhuset så det blir turbolent, nu får jag se om jag ska flytta LMM eller köra tryckstyrt.
Japp, det finns tillräckligt med effekt och det finns mycket mer att hämta om det inte hade varit en cab och vridstyv som en disktrasa..
Till sist en bild på bilen från byggnadsställningen i somras. Måste ju motivera snkickrandet med något
Kontroll
og900Cab bioP(projekttråd), 9-3X, 92A, og900E
kul me lite uppdatering!
du borde köra en og9-3 cab. det är en spännande känsla att svänga faktiskt.
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08