Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Byte av stereo i 93a -01

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Hudiksvall
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -

    Red face Byte av stereo i 93a -01

    Tänkte byta ut stereon i bilen och behöver feedback !
    Hittade denna :
    http://www.mds.se/ctssa002-2.html

    Men går den att koppla ihop med t ex :
    http://www.mds.se/mvh-160ui.html

    Vad behöver jag veta och tänka på ?

    Thanks

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Du behöver också en monteringsram för att kunna montera en enkel-DIN i hålet som blir när du tar ur originalstereon.
    Sen undrar jag lite över rattknapps-adaptern: vilka stereo passar den egentligen till, det står ju inte. Om den bara passar med stereon du tänker dig så blir det nog inga problem.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Hudiksvall
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Jo monteringsram vet jag också men hur tar jag reda på vilken stereo jag kan ha ? Jag har mailat mds.se för att få support men inget svar.

  4. #4

  5. #5
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Man måste alltså köpa rätt sladd från "lådan" till den stereo man önskar använda den till och då skall det funka med alla i den listan. Konstigt att inte MDS upplyser om sånt...

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Hudiksvall
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Så om jag förstår detta rätt utifrån länken så måste jag köpa ytterliggare en sladd beroende på vilket märke på stereo jag har ?

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Mönsterås
    Inlägg
    75
    Medlem#
    -
    Klarar du dig utan rattstyrningen så behöver du inga andra kablar alls. Din Saab har vanliga isokontakter som passar direkt i kontakterna som följer med stereon du köper oavsett vilken du väljer. I Saaben sitter däremot en tredje kontakt som sköter rattstyrningen och informationen till SID. Orkar du höja och sänka direkt på stereon är du redan hemma.
    Har du idag AS3-systemet med slutsteg och högtalare i framdörrarna så behöver du däremot en sådan här adapter: http://www.cdbilradio.se/modellanpassat/saab/saab-4/
    ..för att kunna ansluta originalsteget till den nya stereon. Har du AS2 utan högtalare i dörrarna behövs den inte.
    När det kommer till radioramen så är inte heller den ett måste i början. Du får ett utrymme som är tomt mellan stereon och listen under SID men det är ju bara att klippa en bit svart plast eller vad som helst i rätt mått och sedan fästa den med lite självhäftande. Kan se helt ok ut beroende på vad man väljer för material att klippa ifrån.

Liknande ämnen

  1. byte av stereo i 9-5 -01
    Av Robert E i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 21:20
  2. Stereo byte
    Av Micke-andersson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 15:04
  3. stereo byte 9-3 SS?
    Av Jimmu i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 14:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •