Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: larmdiod Saab og 9-3 funkar inte

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Höganäs
    Inlägg
    6
    Medlem#
    -

    larmdiod Saab og 9-3 funkar inte

    tjena.

    för några veckor sen skaffade jag larmdiod till min Saab Og 9-3 men den fungerar inte. har testat med en annan larmdiod men får inte till att blinka. har ej larm i bilen men vad jag har hört och läst på nätet så ska de bara koppla in så ska den blinka. men är de så man måste ha den larmenheten för att dioden ska fungera? var någon stans i bilen börjar den larmdiods kabeln så man kan se om den kabeln e in kopplad eller bara ligger löst? eller ska den vara kopplad till "larmenheten"?

    hoppas på få lite tips på vad de kan bero på att dioden inte fungerar och var jag kan hitta början av den kabeln.

    Med vänlig hälsning Danne

  2. #2
    Hej Danne,

    Dioden kommer inte att börja blinka för att du kopplar in den. Du måste aktivera larmet i bilen, dvs montera delar för att få larm och sedan mha Tech 2 göra en reservdelsprogrammering och välja att du har larm på bilen. Då först kommer den igång Been there, done that !

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Höganäs
    Inlägg
    6
    Medlem#
    -
    okej. låter mycket jobb men endå bra info iaf då vet jag vad man måste göra för att de ska funka

  4. #4
    Så mycket jobb är det egentligen inte. På vänster sida ska du sätta en siren bakom plastskärmen i hjulhuset. Glaskross sensor sätter du där inne. Tilt-sensor behöver du inte... om du inte vill förstås. När komponenterna är på plats så aktiverar du det med instrumentet !

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Höganäs
    Inlägg
    6
    Medlem#
    -
    okej. jo så långt har jag hängt med att man behöver larmsiren och glaskross å huv sensorn. men kan man aktivera de utan att montera dem delarna?
    har dock ej tech2 och ingen sån stor erfarenhet av bilar men då får man kolla lite på om man kan hitta dem delarna

Liknande ämnen

  1. Dimljus saab 900ng funkar inte
    Av oembe i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 16:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •