Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Sätta i steg2 i min bil, funkar det?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    U-Port
    Inlägg
    140

    Sätta i steg2 i min bil, funkar det?

    Har kikat lite på ett steg2 trim från Nordic Uhr.
    Men tror ni det e nån idé o sätta i det i min bil som har gått 16200 ?

    Kommer originalväxellåda, koppling mm kasta in handduken efter ett tag?
    Beror väl kanske på hur man kör....

    E det e jäkla meck me o ställa in grejer rätt o så, eller går det smärtfritt med en trimbox?

    // Rickard
    Speed Kills, Drive VOLVO and Live Forever !

    Ride Red Ride Honda

  2. #2
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 122
    Skall nog inte vara några problem.
    Vad har du för bil?

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    U-Port
    Inlägg
    140
    Det e en Ng900 talladega-97!
    Speed Kills, Drive VOLVO and Live Forever !

    Ride Red Ride Honda

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    546
    Ba smacka på! Jag kör en 900 -97 med steg3, visserligen gammalt steg3, motsvarar deras nya steg2 ungefär
    Saab 9-5 -01 Automat

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    857
    Kopplingen lär ju ta stryk, men den kanske du måste byta i vilket fall.
    Min kollega på jobbet köpte en Aero koppling till exakt samma pris som original. Iofs har han en 9-5.
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    2 621
    Kastade in ett Nordic steg 3+ program, 15T snurra, viggen ic och lite annat godis i min ng900 -94 som gått 24000 mil och mer eller mindre kört skiten ur den bilen och peppar peppar så håller grejorna.

    ...helt otroligt igentligen
    Ng900 Turbo Sasse Edition
    9-3 CV Dubai Edition <Såld
    9-5 Aero Sport combi -02

  7. #7
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 666
    Citat Ursprungligen postat av Niklas 185
    Kastade in ett Nordic steg 3+ program, 15T snurra, viggen ic och lite annat godis i min ng900 -94 som gått 24000 mil och mer eller mindre kört skiten ur den bilen och peppar peppar så håller grejorna.

    ...helt otroligt igentligen
    Du kör ju som en gubbe, låna ut den till mej istället
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    2 621
    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-
    Du kör ju som en gubbe, låna ut den till mej istället



    ....så lät det inte när du åkte med mig till kista..
    Ng900 Turbo Sasse Edition
    9-3 CV Dubai Edition <Såld
    9-5 Aero Sport combi -02

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    U-Port
    Inlägg
    140
    OK ok, det verkar ju fungera!

    Men hur e det sen, e det svårt o montera eller?
    Har inte en aning om hur det verkar?
    Speed Kills, Drive VOLVO and Live Forever !

    Ride Red Ride Honda

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    2 621
    Enklast är så klart att åka till Norrköping och få allt arbete gjort där. Då får du även tillfälle att verkligen känna på servicen de har. Samt kanske titta på några roliga bilar i verkstan? Där får du ju även fördelen att de provkör bilen och ser så allt lirar som det är tänkt.

    Men vill du beställa och montera ett steg 2 så är det ingen konst. Du byter enkelt halvsatsen i en gör det själv hall. Några muttrar som behövs lossas och så. Har man bara rätt verktyg är det inget bekymer (bortsätt från allt fastrostat som trilskas ) Boxen byter du sedan enkelt. Den kan behöva programeras med Tech2 men mer om det kan Magnus på Nordic berätta för dig om.

    Har man inte tummen mitt i handen och skruvat lite tidigare så är det lungt, eller ta med en kompis som har lite mer vana..

    /N
    Ng900 Turbo Sasse Edition
    9-3 CV Dubai Edition <Såld
    9-5 Aero Sport combi -02

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    U-Port
    Inlägg
    140
    Ok, då kanske man kan lösa det på nåt vis!
    Skall antagligen köpa en begagnad... e det nåt lurigt med o köpa en begagnad trimbox eller?
    Speed Kills, Drive VOLVO and Live Forever !

    Ride Red Ride Honda

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    443
    Citat Ursprungligen postat av Lamer
    Kopplingen lär ju ta stryk, men den kanske du måste byta i vilket fall.
    Min kollega på jobbet köpte en Aero koppling till exakt samma pris som original. Iofs har han en 9-5.

    Tror inte det är några problem med kopplingen! Däremot på steg 3 brukar den inte hålla.. men vet många som den hållt riktigt länge för!
    Och miltalet ska du inte oroa dig för. om den inte är onormalt dåligt skick.

    Det är bara att trycka i ett steg 3 när du ändå gör det!

    Lycka till!
    Saab 900 2.0T -95 Nordic Individuell
    Saab 9-5 Aero SC -02 Nordic St2
    http://www.garaget.org/BACKLER

Liknande ämnen

  1. momentbegränsning 1an o 2an? SP steg2
    Av mjong i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 20:25
  2. Funkar det bra att sätta i en 9-5 aero box i en 9-5 2,3 LTT
    Av saab 9-3s i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 21:56
  3. 0-100 steg2??
    Av gosarn i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 18:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •