Sidan 24 av 26 FörstaFörsta ... 142223242526 SistaSista
Resultat 461 till 480 av 503

Ämne: SAAB og9-3 coupé, från gubbil till gatracer // På backen :D

  1. #461
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 150
    Medlem#
    7499
    Blev en KL racing sinter.


    Nu är lådan tillbaka i bilen! Monterade med 1mm shims enligt rek.

    Sen en fundering, hur är eg elsystemet jordat? Upptäckte att jordkabel från lådan till karossen var i ganska oxiderat skick:



    Bytte iaf ut den.


    Funderar på om det kan ha nåt med mina bränsleproblem att göra?

  2. #462
    Steg 1 Schwartzs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Ale
    Inlägg
    1 424
    Medlem#
    7660
    Bra tempo! Jag har 0.7mm shims till min KL-lamell, tror att tjockleken på lamellen skiljer nåt sånt. 1mm funkar säkert lika bra

    1 användare gillar detta inlägg


    '69 Earlybay
    '74 99 X7 Turbo RWD -indisk gul @ 360whp/480wNm
    '01 9-3 Aero -laserröd, ’04 9-5 Aero SC -espressosvart
    @schwrtzwrks - Garaget

  3. #463
    Annonsmoderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 417
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av Eindpeng Visa inlägg
    Funderar på om det kan ha nåt med mina bränsleproblem att göra?
    Om detta är grundorsaken skall man kanske låta vara osagt, men att få potentialskillnader mellan olika komponenter och system som kan uppstå p.g.a sådana där dåliga anslutningar är väl generellt obra.

    Jag har sneglat lite på samma jordkabel på min bil, har ju hängt en del i hjulhus nu på sistone...
    Den är ju illa placerad där och får ta mycket stryk, jag kommer nog dock att byta ut den helt, då en kabel som läckt in fukt i änden och börjat ärga invändigt är lite svår att göra en ny ordentlig kontaktering på utan att behöva klippa bort "för mycket".
    Då kan man ju också se till att ta en något grövre, om man tycker det är kul.

    Bra jobbat, vilket ryck!

    Mvh

    2 användare gillar detta inlägg


    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  4. #464
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 150
    Medlem#
    7499
    Dags att börja pilla med coilsen!

    Bygger "vid sidan om" med benen från reservdelsbilen som var i rätt bra skick.


    Tallrikarna avkapade


    Lite grundfärg


    Nu återstår att beställa sleeves, fjädrar osv Tiden går som vanligt snabbt, Knutstorp är målet men det borde ju gå. Coilsen och R-däck är vad som behövs för att köra där!

    2 användare gillar detta inlägg



  5. #465
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 150
    Medlem#
    7499
    Tänkte slänga på Bilstein bak också, men de behövde lite sprayburksrenovering:




    Bara stickers som saknas...

    2 användare gillar detta inlägg



  6. #466
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 380
    Medlem#
    7182
    Allt blir fan sportigt gult (eller rött)!

    1 användare gillar detta inlägg



  7. #467
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 150
    Medlem#
    7499
    Bör tilläggas att detta är Volvos entreprenadgul som jag använder till grävmaskinen, hoppas ändå på sporteffekten.

    2 användare gillar detta inlägg



  8. #468
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 081
    Medlem#
    3183
    Traktor /gubbe på den hahahaha
    Fast det blir snyggt!

    1 användare gillar detta inlägg


    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  9. #469
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 150
    Medlem#
    7499
    Sådär, nu var beställningen lagd på fjädrar! Räknade lite och kom fram till 650lbs/in-fjäder vilket ger en frekvens på 2.4Hz vilket borde vara lagom för banåka.

    Bestället på apex.se enligt nedan (dock inga mellanbrickor, bad dom komplettera med detta ifall de har såna):

    2x Coiloverrörkit 2,5" CB
    SKU: 532015

    2x Hjälpfjäder 2.5"
    SKU: 531042
    Längd
    4" (102mm)
    Hårdhet
    4 lbs/in (0,7 kg/cm)

    Hjälpfjäder 2.25"
    SKU: 531015
    Längd
    4"
    Hårdhet
    4 lbs/in (0,7 kg/cm)

    Fjäder 2.5"
    SKU: 531515

    Längd
    6" (152mm)
    Hårdhet
    650 lbs/in (116,1 kg/cm)

    Supertaggad nu

    4 användare gillar detta inlägg



  10. #470
    Steg 1 Schwartzs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Ale
    Inlägg
    1 424
    Medlem#
    7660
    Härligt!

    1 användare gillar detta inlägg


    '69 Earlybay
    '74 99 X7 Turbo RWD -indisk gul @ 360whp/480wNm
    '01 9-3 Aero -laserröd, ’04 9-5 Aero SC -espressosvart
    @schwrtzwrks - Garaget

  11. #471
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 150
    Medlem#
    7499
    Tyvärr sket det sig, apex/rallyshop säljer inte längre coiloverör i 2.5" Några tips på var man kan köpa det?

    EDIT: Hittade på compbrake motorsport, beställde där. Återkommer hur det fungerade
    Senast redigerat av Eindpeng den 2020-02-12 klockan 12:51.

  12. #472
    Steg 3 Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 362
    Medlem#
    3471
    Kul uppdatering. Sinter är ju trevligt oftast. Hade en SPEC fjädrad sinte på Silverpilen, det funkade bra som oftast men slog rätt illa i spak/upphängning vid kökörning/fickparkering mm. Jag tror det sliter på splinsens i lamellen. Vet att folk fått problem med slitna splines på billiga lameller. Hoppas det kommer funka bra iaf.
    //Björn
    Västerås
    Medlem #3471
    Mr_SunBear @ Garaget

  13. #473
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 150
    Medlem#
    7499
    Hehe japp, får bli lite experiment och se hur lamellen presterar. Kör ju inte denna så mycket, och framöver blir det nog mest på banträffarna.

  14. #474
    Steg 1 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 913
    jag körde stum KL sinter på min förra og900 sen testkörde kompisen og900 med SPEC koppling och fjädrad sinter med

    tyckte mer om den stumma ärligt talat, den fjädrade var mer.. va säger man, oförutsägbar kanske.

    körde inte mycket med hans fjädrande men tyckte den kändes fjädrad får jag la säga. det hände saker i kopplingsverkan, på gott elelr ont. Min stumma var av eller på. inget mitemmellan om man inte våldade som en tok.

    Jag ska tillägga att jag inte visste att den var fjädrat utan trodde den va trasig eller nått

    2 användare gillar detta inlägg



  15. #475
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 150
    Medlem#
    7499
    I väntan på delar fick benen lite kärlek. Nedslipade (hyfsat iaf, mycket porer så det fick bli "good enough")


    Grundade


    En fundering, plockade den här huvudbromscylinder från reservdelsbilen (9-3 2002). Men på min sitter en svart där uttagen är på sidan. Är det en annan cylinder på T7-bilar eller nåt?

    2 användare gillar detta inlägg



  16. #476
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 150
    Medlem#
    7499
    Målat fjäderbenen svarta, så nu återstår bara montering. Tyvärr var comp brake motorsport ingen höjdareupplevelse, de har inte skickat grejerna och svarar inte på mail...


    Sen köpte jag två stolar billigt från en EVO6. En tvätt så blir de kanon. Fördelen är att de är fällbara

    1 användare gillar detta inlägg

    gbg


  17. #477
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 150
    Medlem#
    7499
    Delar till benen börjar trilla in!

    Fjädrarna (blå är hjälpfjäder tillbak som saknar idag):


    Nästa vecka kommer sleeves och ringar!

    3 användare gillar detta inlägg



  18. #478
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2017
    Ort
    Myggenäs
    Inlägg
    3
    Medlem#
    11473
    Så det löste sig med compbrake motorsport? För det är där du beställde sleeves ifrån?

    //Martin

  19. #479
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 150
    Medlem#
    7499
    Japp, det tog 2v innan de skickade, svarade inte på Mail men till slut fick jag tag på dom på telefon och då skickade de paketet. Så får se om de skickat rätt grejer när det kommer nästa vecka.

  20. #480
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 927
    Medlem#
    6973
    Det är ny huvudbromscylinder from 2001. Den nya är alu. Den gamla är i stål.
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-01-19, 22:02
  2. Sidokjolar från en coupe till 4dr ng900 hur lösa detta?
    Av NIKKELICIOUS i forum Utseende och styling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-04, 21:06
  3. Dörrsida från 3dr coupe till 2dr cab
    Av T-bergman i forum Utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-02, 18:20
  4. Svar: 49
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 18:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •