Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 33

Ämne: Medlems rabatter?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    335

    Medlems rabatter?

    vilka olika rabatter har man som medlem i klubben?
    företag å procent?
    Saab 9-5 2.0t -99 250hk.
    Saab 9-5 2.3t -03 Vector 310hk.
    Saab 9-3 1.8t -07 Snart 265hk.

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Brukar stå lite om företag och rabatter i Turbotrycket som dimper ner i brevlådan ungefär fyra gånger per år. Där finns även lösenordet till medlemssidorna där det finns mer att läsa.

    Lika bra att tillägga direkt: Det är sponsorer/rabattgivare som bestämmer vem som ska få se vilka avtal klubben har. Med andra ord, om en firma inte vill att rabattkoderna ska visas för icke medlemmar så är det inget klubben kan göra något åt.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Grundladd Beeoss avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    307
    Medlem#
    7606
    Om vi säger så här då, det är värt 300:-

    Har varit medlem sedan 2008, lätt värt det.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 751
    Medlem#
    9176
    Om det är värt medlemsavgiften eller inte är upp till var och en att avgöra. Vad en tycker är inte säkert tillämpligt på en annan.

    Själv tycker jag det är självklart att man får reda på vilka fördelar man får INNAN man betalar en medlemsavgift till en "klubb" men får förstås vika mig för majoritetens uppfattning. Eller om det är HSBs uppfattning (Han Som Bestämmer)

    Själv har jag fått reda på rabatterna av någon snäll medlem som mailat dessa till mig. I många år har jag inte ansett det vara värt medlemsavgiften men har nyligen gått med för att testa. Men lönsamt (i dess egentliga mening) är det fortfarande inte för mig.

    Per L

  5. #5
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 482
    Medlem#
    5254
    Är man intresserad av banträffar så är det lätt värt varenda öre och vara medlem. Ang rabatterna så är dom där 300 i avgift ganska lätt insparade på en enkel beställning av servicedelar eller dylikt från tex maptun eller speedparts...

    Skillnad mot medlemskap i Evoclub där man först fick betala avgift för att vara medlem, sen betala för att få köra på banan.
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12

  6. #6
    Grundladd Beeoss avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    307
    Medlem#
    7606
    Värt medlemskapet syftade jag på rabatterna och träffarna som ingår, det sparas in många kronor när det handlats lite från Maptun eller Speedparts
    Har även sparat några kronor när jag bokat hotell.

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 255
    Är det inte som att köpa grisen i säcken....
    Konstigt att företagen vill hålla det hemligt ?

  8. #8
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av Per L Visa inlägg
    Själv tycker jag det är självklart att man får reda på vilka fördelar man får INNAN man betalar en medlemsavgift till en "klubb" men får förstås vika mig för majoritetens uppfattning. Eller om det är HSBs uppfattning (Han Som Bestämmer)

    Själv har jag fått reda på rabatterna av någon snäll medlem som mailat dessa till mig. I många år har jag inte ansett det vara värt medlemsavgiften men har nyligen gått med för att testa. Men lönsamt (i dess egentliga mening) är det fortfarande inte för mig.

    Per L
    Jag tror nog man får svar på den frågan om man mailar meddlems eller sponsoransvarige i klubben och ställer frågan innan man gått med.

    Citat Ursprungligen postat av Timpa2 Visa inlägg
    Är det inte som att köpa grisen i säcken....
    Konstigt att företagen vill hålla det hemligt ?
    Jo det kan jag också hålla med om och förmodligen vill de inte priskriga med rabatter.
    Och om man som klubb får rabatt så är det kanske inte läge att tjafsa emot om de inte vill ha det öppet för då kanske det inte blir någon rabatt alls!

    Jag har varit betalande medlem i över 10år och inte ångrat det.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 751
    Medlem#
    9176
    Och jag har varit medlem ett år nu och det finns hittills inget som talar för att det är lönsamt för mig.

    Som ägare till en og9-3 är det nog bäst att man inte är så intresserad av bankörning med tanke på den taskiga väghållningen. Så det är inte jag.
    Sedan kör jag ganska litet och dessutom rätt försiktigt så jag har inte behövt köpa så mycket reservdelar. Fast jag ägt bilen i 12 år har jag ännu inte kommit överens med koppling/växellåda så snabba växlingar är inte att tänka på. Det slutar bara med att det blir jätteskrapigt. Sakta och försiktigt är således vad som gäller med växlingar
    De enda reservdelar jag kan påminna mig att jag köpt senaste året är två gummibussningar till övre motorfästet på en 9000. Men det fästet har jag inte satt dit på min bil än
    Och kommande år hoppas jag går i samma tecken vad gäller behovet av delar

    Lönsamt med medlemsskapet? Knappast!! För mig!

    Per L

  10. #10
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Jag är med i Svenska Ölfrämjandet också för samma pengar, Lönsamt?
    Näe absolut inte för man upptäcker mycket nya ölsorter och läser trevliga artiklar och tester i tidningen Maltesen
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  11. #11
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 339
    Medlem#
    8644
    Citat Ursprungligen postat av Per L Visa inlägg
    Och jag har varit medlem ett år nu och det finns hittills inget som talar för att det är lönsamt för mig.

    Som ägare till en og9-3 är det nog bäst att man inte är så intresserad av bankörning med tanke på den taskiga väghållningen. Så det är inte jag.
    Sedan kör jag ganska litet och dessutom rätt försiktigt så jag har inte behövt köpa så mycket reservdelar. Fast jag ägt bilen i 12 år har jag ännu inte kommit överens med koppling/växellåda så snabba växlingar är inte att tänka på. Det slutar bara med att det blir jätteskrapigt. Sakta och försiktigt är således vad som gäller med växlingar
    De enda reservdelar jag kan påminna mig att jag köpt senaste året är två gummibussningar till övre motorfästet på en 9000. Men det fästet har jag inte satt dit på min bil än
    Och kommande år hoppas jag går i samma tecken vad gäller behovet av delar

    Lönsamt med medlemsskapet? Knappast!! För mig!

    Per L

    En liten reflektion från en annan og9-3 ägare.... Sedan november 2014 har jag nog sparat in medlemsavgiften både 2 och 3 gånger bara på rabatter


    För övrigt, grattis till ett problemfritt ägande
    Senast redigerat av Echonator den 2015-03-09 klockan 12:14.

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  12. #12
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935
    Själv är jag bara med som "stödmedlem" då jag sällan utnyttjar rabatterna numera och några evenemang norr om dalälven aldrig organiseras.
    300:- per år är inte mycket pengar, kan det hjälpa klubben att existera så bidrar jag gärna med det.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  13. #13
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Bra tänkt och bra skrivet.

    En tanke till klubbledningen: Borde man inte kunna arrangera slalomkörning, korvgrilling, dragstrip, putsträff eller dylikt på en eller två platser norröver?
    Bana för körning känner jag inte till nån norrut i Sverige.
    Träffar är som många säger annars koncentrerat till nedre delen av Sverige och då kan man förstå om det svårt att värva medlemmar norröver då det faller på stora avstånd.
    Någon engagerad person borde det väl finnas som kan dra lite i det?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  14. #14
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Det har faktiskt varit lite på tal att köra lite samträffar ihop med andra klubbar norröver.
    Får hoppas att det kan bli verklighet redan 2015 men en sak som Saabfestivalen tar en hel del kraft från styrelsen och övriga inblandade.

    Förr om åren så hade vi ju träffar på Midlanda men det är rätt många år sedan nu.
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  15. #15
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Det borde väl funka södeut också, tänkte om de som är bansugna får vara med som inbjuden gästklubb och STCS själv erbjuder det till andra klubbar på våra träffar?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #16
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 669
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Bra tänkt och bra skrivet.

    En tanke till klubbledningen: Borde man inte kunna arrangera slalomkörning, korvgrilling, dragstrip, putsträff eller dylikt på en eller två platser norröver?
    Bana för körning känner jag inte till nån norrut i Sverige.
    Träffar är som många säger annars koncentrerat till nedre delen av Sverige och då kan man förstå om det svårt att värva medlemmar norröver då det faller på stora avstånd.
    Någon engagerad person borde det väl finnas som kan dra lite i det?
    Svenska Saabklubben hade banträff på Mittsverigebanan i fjol och planerar på att ha det i mitten av maj i år också. De försöker få med STCS på det också men vem vet hur det går med det...

  17. #17
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Det borde väl funka södeut också, tänkte om de som är bansugna får vara med som inbjuden gästklubb och STCS själv erbjuder det till andra klubbar på våra träffar?
    Har varit så vid nåt tillfälle tidigare och det blir rent kaos. Inbjudna förare från andra klubbar skiter högaktningsfullt i våra säkerhetsregler (Det gör iofs en del medlemmar i STCS också).
    Senast redigerat av Roger #2378 den 2015-03-10 klockan 12:08.

  18. #18
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Bra tänkt och bra skrivet.

    En tanke till klubbledningen: Borde man inte kunna arrangera slalomkörning, korvgrilling, dragstrip, putsträff eller dylikt på en eller två platser norröver?
    Bana för körning känner jag inte till nån norrut i Sverige.
    Träffar är som många säger annars koncentrerat till nedre delen av Sverige och då kan man förstå om det svårt att värva medlemmar norröver då det faller på stora avstånd.
    Någon engagerad person borde det väl finnas som kan dra lite i det?
    Finns massor med engagerade personer, och vi har träffar flera gånger per år...dock utanför STCS regi.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  19. #19
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    Medlem#
    9550
    På Speedparts har man följade rabatt:

    Som det står tidigare i tråden så vill inte Speedparts att deras rabatter når ut till icke-medlemmar. Var vänlig respektera detta!
    /Travis
    Senast redigerat av Travis den 2015-03-10 klockan 06:47.

  20. #20
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 669
    Jag ska inte skriva vilka rabatter som STCS medlemmar har på Speedparts, men det är väl samma som Svenska Saabklubben har :-P

    http://saabklubben.se/medlem/medlemsrabatter/

Liknande ämnen

  1. Dunlop medlems-erbjudande 2012??
    Av perr i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-11, 21:00
  2. rabatter
    Av psyman i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 07:21
  3. Medlemsfråga - Rabatter...
    Av ime95mos i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 13:26
  4. Medlems bil-BILD
    Av MURRE i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-06, 17:43
  5. när kommer medlems grejerna?
    Av RallyAnders i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-07, 21:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •