Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Köpråd importerad 9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2012
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    32

    Köpråd importerad 9-3

    Hej!

    Bilen i länken är importerad till Sverige 2007. Tycker ni Saab-kunniga att jag bör undvika den här bilen?

    http://www.blocket.se/alvsborg/Saab_....htm?ca=15&w=3

    MVH

    Jonas

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Partille
    Inlägg
    1 051
    Medlem#
    4097
    Den är ju importerad 2007, kan inte se att det skulle vara någon nackdel jämfört med annan 2003'a
    sen vet jag inte om priset är bra eller ej.

    hade nog tagit en nyare till lite högre pris eller mil, men inte p.g.a importen.
    /per
    SAAB Nr 23 och Medlem nr 4097
    BMW G30 530e M-sport, 9-3 Cab Turbo X paket + Griffin inredning TTiD 2008, samt BMW 320d GT xdrive m-sport

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    335
    Jag hade inte köpt den men inte på grund av årsmodellen utan av skicket. 2003 har trevlig detaljer som t ex popup strålkastarspolning, belyst tändningdlås, dubbla låsknappar och bagageknapp. Barnsjukdomar som CIM är åtgärdade vid det här laget. Elsystemet är på sina ställen bättre på tidiga årsmodeller än senare på grund av besparingskrav. Bilen du länkar till är en automat och kylningen till automatlådan orsakade en hel del problem på 2003. Sannolikt åtgärdat nu men i vissa fall tog drivlinan duktigt med stryk. Går den fint och växlar som den skall är den säkert OK. Huvudskälet till att jag inte skulle köpa är att jag tycker den ser sliten ut för 12000mil. Handtagen brukar bli lite slitna men de här ser bedrövliga ut. Dörrlisten trasig, panelknappar slitna, stolens sittdyna rejält sliten, tiltknappen på stolen avbruten. Titta i serviceboken så att verkligen alla stämplar finns; jag tror inte på 12K mil. En brasklapp för att det alltid är svårt att se skicket på bilder.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2012
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    32
    Tack för svar.

    Vad det gäller milen, så är även jag tvivlande. Det är milen i förhållande till slitaget och i kombination med importen, som gjorde att jag frågade här.

    Det är för långt att åka och kolla så jag avstår.

    Tack för hjälpen!

    MVH

    Jonas

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    399
    Medlem#
    10015
    Bump på gammal tråd..
    Jag har en 9-3 SC 2008,
    Passar popuppstrålkastar spolning och belyst tändningslås från en 2003 till min?

  6. #6
    Nej resp ja.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    399
    Medlem#
    10015
    Citat Ursprungligen postat av turbo4ever Visa inlägg
    Nej resp ja.
    så spolningen passar inte men tändningslåset passar?

    Men jag gissar att det inte är bolt on för tändningslåset?

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ånge
    Inlägg
    1 284
    Tändningslåset behöver du troligen köpa från skroten från en 2003 (eller när de slutade vara belysta) som inte fått den utbytt sedan tidigare. Jag har bytt på min 2003 och fick då det nya som inte är belyst. Inga problem att byta då det bara är en mottagare. Ingen programmering eller liknande behövs alltså. Men jag skulle inte ha bytt till ett äldre med tanke på hur många skumma fel ett dåligt tändningslås kan orsaka på våra bilar.
    9-3 SS 2.0t Vector -03
    9-3 SC 2.0t Aero Biopower -09

Liknande ämnen

  1. Försäkra en importerad 9-3 cab...
    Av jaguar i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-21, 22:45
  2. Importerad 9-5 aero -01
    Av Manick i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 17:19
  3. Rostskyddsbehandling på importerad 9-5:a?
    Av Totti i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 19:44
  4. Importerad.
    Av SaabÄgare i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-06, 12:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •