Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Bromsar från GETECH?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    1 053
    Medlem#
    7998

    Bromsar från GETECH?

    Hej!

    Hittade dessa http://www.getech.se/sv/xx/supersale...ts-4-hjul.html till min NG9-5.

    Någon att ha tro?
    9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    1 053
    Medlem#
    7998
    Ingen som testat?

    Jag chansar och beställer så får vi se hur länge det funkar.
    9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    97
    Medlem#
    -
    Funderar också på detta paket fast till en -02:a. Väntar på svar om vad de själva tycker är bäst av Foster eller K27
    9-5 2,3t vector - 02

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 926
    Bäst? Både Foster och K27 är bara varumärken och packas troligen på samma fabrik av samma komponenter. K27 är Koivunens eget lågprismärke och Foster är väl nåt liknande. I Tyskland finns det en hel drös varumärken ytterligare och när det kommer till skivor och belägg så är det troligen Kina eller så en stor fabrik i nederländerna som gör mycket.
    Det behöver ju dock inte vara skit för det.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    97
    Medlem#
    -
    Tänkte om det skilde något mellan varumärkena. Enligt svar från Gerth på Getech så tillverkas K27 av Foster i Usa. Nej det är nog helt ok kvalité för detta pris
    9-5 2,3t vector - 02

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    1 053
    Medlem#
    7998
    Är nog värt att testa. Är det skit så är det bara att kasta skiten o köpa från Speedparts eller nått istället
    9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 926
    Citat Ursprungligen postat av Joe Devilsson Visa inlägg
    Tänkte om det skilde något mellan varumärkena. Enligt svar från Gerth på Getech så tillverkas K27 av Foster i Usa. Nej det är nog helt ok kvalité för detta pris
    låter mycket märkligt, K27 är som sagt finska koivunens lågprismärke på typ skivor, belägg och drivknutar. I usa tillverkas det nog inga bromsdelar för europeiska marknaden. Det mesta av det som säljs där till deras egna bilar är ju made in mexico eller kina så det låter långsökt att det skulle finnas ekonomi att göra nåt där och sedan skeppa hit det.

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    97
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av aik Visa inlägg
    Är nog värt att testa. Är det skit så är det bara att kasta skiten o köpa från Speedparts eller nått istället
    Ja det är nog värt. Du får hemskt gärna komma med ett utlåtande när du fått på dina bromsar från Getech
    Senast redigerat av Joe Devilsson den 2014-08-29 klockan 13:54.
    9-5 2,3t vector - 02

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    97
    Medlem#
    -
    StefanM:

    Kan det vara så enkelt att Koivunens K27 är tillverkade av Foster? Ja låter ju långsökt att bromsdelarna tillverkas i Usa. Dock var det så Getech-Gerth skrev. Svårt att veta hur det ligger till. Jag har inte hittat nåt när jag googlar
    9-5 2,3t vector - 02

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    1 053
    Medlem#
    7998
    Citat Ursprungligen postat av Joe Devilsson Visa inlägg
    Ja det är nog värt. Du får hemskt gärna komma med ett utlåtande när du fått på dina bromsar från Getech
    Yes! Men det kan dröja ett tag
    9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    97
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av aik Visa inlägg
    Yes! Men det kan dröja ett tag
    Kanon! Blir spännande att höra
    9-5 2,3t vector - 02

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    3
    Medlem#
    2514
    Citat Ursprungligen postat av Joe Devilsson Visa inlägg
    Kanon! Blir spännande att höra
    Jag köpte ett bromskit av märket k27 på Getech till min 9-5. Mycket nöjd än så länge.
    Saab turbopower

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    476
    Har alltid sett till att få skivor tillverkade av Zimmermann, dessa funkar bra. Nu sist kunde man även välja Bremboskivor vilka jag naturligtvis valde, hittils inga problem, inga vibrationer Köpte en gång standardskivor från skruvat.se första uppsättningen skivor slog sig inom kort, reklamerade dessa och fick ett nytt kitt. Samma sak här sen blev bilen stulen och problemet borta :P

    Kort sagt Getechs skivor har funkat bra för mig alla gånger men jag har varit noga med att få Brembo eller Zimmerman
    Saab 9-5 Aero SS -04
    Saab 9-3 Aero SC -08
    Mercedes E55 AMG - 06
    Finbilen: Ford Scorpio 2,9 V6 GLX -94

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    97
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Audirs77 Visa inlägg
    Jag köpte ett bromskit av märket k27 på Getech till min 9-5. Mycket nöjd än så länge.
    Härligt
    9-5 2,3t vector - 02

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    97
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av sku Visa inlägg
    Har alltid sett till att få skivor tillverkade av Zimmermann, dessa funkar bra. Nu sist kunde man även välja Bremboskivor vilka jag naturligtvis valde, hittils inga problem, inga vibrationer Köpte en gång standardskivor från skruvat.se första uppsättningen skivor slog sig inom kort, reklamerade dessa och fick ett nytt kitt. Samma sak här sen blev bilen stulen och problemet borta :P

    Kort sagt Getechs skivor har funkat bra för mig alla gånger men jag har varit noga med att få Brembo eller Zimmerman
    Gott gott! Kan tänka mig det är fina saker Man får upp en rejäl hacka i pris för att få såna kvalitetsgrejor som Brembo eller Zimmerman men nu var det frågan om att göra sig ett klipp på den här Super Salen och köpa ok kvalitets bromsar K27/Foster till lågpris. Skruvat var allt första och sista gången jag handlade på när jag köpte hjullager till min förra bil som höll ca 1000 mil (om ens det)
    9-5 2,3t vector - 02

  16. #16
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 926
    Kvalitet inom bromsskivor kan nog diskuteras i det oändliga...............jag säljer och monterar själv delar från ProParts, samma skivor som Skruvat har eller hade? men har aldrig haft en enda reklamation på dem.
    Brembo har varit ett kvalitetsmärke men idag köper de in massor med skivor från underleverantörer och särskilt en i nederländerna som tillverkar de flesta budgetbrand skivorna i europa. Samma "skit" i olika kartonger alltså.
    Zimmerman är likadant, de gör mycket själva men inte allt och så är det för de flesta idag.
    Jag vill nog påstå att problem kan man få med skivor från vem som helst, det har nog inget att göra med varumärke. Idag tillverkas de så snabbt så det finns ingen vilotid för rågjutningarna och det ställer till problem vid första uppvärmningen om de blir för heta och ej får svalna på rätt sätt.

  17. #17
    Om jag har fatta rätt så köper Getech in vanliga bromsskivor och gör slitsning och /eller hålborrning själva, stämmer det?

    Ni som har köpt därifrån, har skivorna nån slags ytbehandling eller är det såna som är rostiga efter två veckor?
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    476
    Skivorna är behandlade om man köper Zimmerman eller Brembo de bromsar som kallas standardbromsar är ej behandlade. Men undrar om det inte går att lägga till om man snackar med dem. En gång när jag best fanns det inte skivor av samma sort utan blev olika fram / bak de bakre hade en silvrig ytbehandling. Dessa lackade de om för mig så ävende bakre blev svarta som Bremboskivorna fram
    Saab 9-5 Aero SS -04
    Saab 9-3 Aero SC -08
    Mercedes E55 AMG - 06
    Finbilen: Ford Scorpio 2,9 V6 GLX -94

  19. #19
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 926
    Citat Ursprungligen postat av sku Visa inlägg
    Skivorna är behandlade om man köper Zimmerman eller Brembo de bromsar som kallas standardbromsar är ej behandlade. Men undrar om det inte går att lägga till om man snackar med dem. En gång när jag best fanns det inte skivor av samma sort utan blev olika fram / bak de bakre hade en silvrig ytbehandling. Dessa lackade de om för mig så ävende bakre blev svarta som Bremboskivorna fram
    nu är ju inte alla dessa behandlingar enbart färg.......de skivor som säljs "coatade" och är silvriga kan även vara andra behandlingar än bara färg så man ska ju inte tro att man får samma resultat av att bara måla om dem.

  20. #20
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    97
    Medlem#
    -
    Frågade Gert på Getech ifall han kunde dela på ett supersale-paket eftersom jag bara behöver bromsklossar, handbromsbackar och eventuellt ett par bakskivor.

    Fick priset:

    850:- för belägg fram o bak + handbromsbackar, 650kr ytterligare för bakskivorna.

    Normalt sett delar de inte paketen men eventuella intressenter kan ju kolla med Gerth iaf...

    Med vänlig hälsning,

    Joe
    9-5 2,3t vector - 02

Liknande ämnen

  1. Getech bromsar
    Av 9000cse95 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-10-29, 00:24
  2. Getech vs ebc bromsar?!
    Av LTT-Ragge i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-07-31, 23:50
  3. Passar 285mm bromsar från 06 -07 på en SS från 03
    Av tjohopp i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 18:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •